• BeJay

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Nån som vill fika?
    eller kanske bara surra här,
    Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D

Skriv en rad eller 2 :D

Kram kram

• Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
  • bimbomika

Varför skall det vara omöjligt att resa med barn?
    Varför tycker folk det,vi har ju tagit dom till världen så vi får finna oss i att det blir ett extra moment,sen är det väldigt roligt att resa med barn tycker då jag iallfall=)
    bry dig inte om va din mamma sägetr gör som du vill=) (plutteli)
    Vi var ner till gotland i sommar med albiin och det gick prima,vi sov i tält och det var jätte mysigt! jag och maken är bilåkare så vi brukar dra neråt i sverige på sommrarna=) Öland och gottland är våra favoriter och har varit där sommar och vinter =) folk tyckte vi var knäppa som tog bilen ner i sommar men varför ska det inte gå att åka bil med ett barn? visst esan tar längre tid men vadåvi hadde en mysig semester iallfall=) När albiin blir äldre så får han ju mera utbyte av det och så får han se vårat sverige=) men självklart vill man utomlands,hällst skulle vi villja fara nu i sommar/höst men jag vill inte fara med en nyfödd...den kan ju få bli några månader iallfall=) sen så skulle jag vilja ner till big meet men då e jag höggravid och jag tar inte den resan en gång till=) gjorde de när ja vänta albiin men det är fruktansvärt att resa så långt när man e gravid! så i sommar blir det nog lyxele så jag får träffa min familjehemskusin =) hon har en flicka i samma ålder som albiin=) det blir inte lika långt=)

• bimbomika
    Svar på #197
    skulle gärna vilja lära albiin åka slalora m jag xånär han blir lite äldre och även skridskor men varken jag eller pappan kan det så vi får helt änkelt leja bort det till nån annan,men jag skall iallfall försöka åka slalom igen...maken har å problem med knäna så han kan inte åka därför å jag skada höften när jag var ca 14år,flög av en häst! innan det så tävla jag i längdskidor,spela fotboll mm men efter det klarar jag inte äns att åka längdskidor=( slalom har jag inte vågat efter det,ridning som ja åsså höll på med har jag försök går ej inte heller skridskor som jag försökt för nått år sedan,det är tur att man har syskon som kan hjälpa till med sånna saker...jag älskade att vara ute i backen men men jag kan iallfall åka pulka med honom=)
  • bimbomika
    Svar på #202
    ha ha svarar på mitt egna inlägg=) ursäkta men var lite stressad när jag skrev =) så hoppas ni kan läsa det iallafall=)
  • Plutteli

bimbomika: Vet inte varför hon håller på så, jag reste ju massor med mina föräldrar när jag var liten, både inom sverige men även till tyskland, norge ,danmark och finland! De höll på massor med hundtävling när jag var yngre och sommrarna spenderade vi ju i husvagn medan de reste från den ena tävlingen till den andra!

Vet att min mor inte var superglad över att jag skulle få barn..eller ja..hon ÄR inte glad över att jag har barn, så allt som går att göra nått jobbigt och negativt av påpekar hon å så, ungefär som om hon tror att hon kan få mig att ångra att jag har barn liksom...jaja..
    vi har ju redan hunnit resa en hel del med Saria, hon föddes ju i Värnamo, så när hon var en vecka reste vi därifrån å hem till Lule igen tex...det är ca 150 mil att åka!

• bimbomika
    Svar på #204
    Tråkigt att hon håller på så då=(
    Ja om hon kanske inte e så förtjust i att ni skaffat en liten guldklimp så kanske det är just därför hon håller på så...
    Bit i hop å gör precis som ni själva tycker =)
  • Plutteli
    bimbomika skrev 2009-03-11 11:36:45 följande:
    Tråkigt att hon håller på så då=( Ja om hon kanske inte e så förtjust i att ni skaffat en liten guldklimp så kanske det är just därför hon håller på så... Bit i hop å gör precis som ni själva tycker =)
    Nädå, vi tar det med en nypa salt, min mor har ålderskomplex så hon gillar inte riktigt att vara mormor eftersom det påminner henne om hennes ålder, dessutom tyckte hon jag var på tok för ung och att det är idioti att skaffa barn när man studerar..fast vi tycker det funkar superbra!
  • bimbomika

Hi hi oki =)
    vi har problemet att familjen inte riktigt tycker om mig,pga av svartsjuka å sen så har vi svartsjuka i familjen åsså =( svartsjuk på vårat barn...vuxna människor som är svartsjukt på ett barn fattar inte riktigt å värre blir det nu när nästa kommer,å värre lär det bli om det är en flicka! men men det går nog det med..men jobbigt är det=(

Mmm kan knapt gå i dag...har så ont i höfterna=(

• Klarisen

ja därför skaffar jag inte ett barn till det är mest för släkten, de lägger sig i och särskilt farmor till Klara
    hon hade då rest 65 mil till BB om hon hade fått, toktant!!

nä jag orkar inte med deras tjat, farmor har då aldrig sagt grattis eller vad kul när vi berättade att vi var gravida med Klara och har då i heller inte hört nått positivt om vårat hus eller att vi var och tittade på hus, det fick hon inte ens veta i början.....
    min mamma tjatar mest om socker och coca cola och att hon måste ju ha kläder på sig
    blablabla
    det där med att åka bil långt det har farmor också tycke om, vi åkte ju i somras för andra sommaren med Klara först till Hudik sen till Lund men vi sov över på vägen mellan hudik och Lund förståss
    jo just det hon farmor tyckte att det var knäppt att åka med Klara till legoland i danmark i somras
    och att vi ska till mallorca i maj det har hon säkert också nått emot men denna gången så hade hon och mannen hennes redan varit på mallorca för endel år sedan och det hotellet som vi ska bo på

ja hörre ni, ibland är det bra att ha släkten långt ifrån och det blir nog inte fler barn, det är nog inte så vi är gjorda för, ibland känner man att man inte orkar med ett barn, inte just nu när det är en jobbig ålder med skrik och envishet så det bara väller om det

bimbomika
    då är här en till som har ont i höfterna men inte av samma orsak som du.......

• Plutteli

Bimbomika: Hihi, ja svarsjuk vet jag att mor min är också, hon kommer ständigt med syrliga komenatarer om min "nya familj".. Speciellt i julas när vi spenderade nyår med dom, då hade vi ändå varit över julafton med min släkt! Hade hon fått välja skulle vi väll inte träffa sambons sida av familjen överhuvudtaget!
    Usch för ont i höfterna! Själv satt jag i rullstol sista månaden av min grav. pga smärtan i mina höfter..men så har jag ju nån typ av reumatism som sitter i så gott som alla leder i hela kroppen..inte kul!
    Hoppas det går över för dig snart

Klarisen: Gud vad jag känner igen mig! Fast med min egen mor då...

• ulimon

bimbomika: jag vet om detta problem med att ha ont i höfterna när man är gravid. Fick foglossning när jag väntade Johanna och det var inte alls kul. Kunde knappt gå i slutet innan hon kom, för det gjorde så j-vla ont rent ut sagt. Nu kom hon ju för tidigt men det var jobbigt den tid jag hade det.

Har faktiskt inga problem med släkten som många har. Är så glad för det. Men kan ibland bli less svärmor/far när de kommer hit och hälsar på. De bor i stan. Men man kan ju inte få allt helt OK. Men tycker mycket om dem ändå. Min mor bor i Pite och pappa + syster m familj bor i Strängnäs )så de träffar man inte så ofta. 1 gång /år kanske). Ja mamma träffar jag ju då och då förståss.

Har nu lite sämre igen med kroppen, den vill inte som jag vill. Det värker och jävlas för mig, så det är så skönt att J är på dagis några timmar på dagarna nu. Så man får/kan vila upp sig lite. Har nu haft ont i några dagar i alla fall. Så får se då. Äter värktabletter, men hjälper inte så mycket tycker jag.

Ha det nu bra så hörs vi igen.

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D