• So nice

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

• Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Minnie7
    lejonet80 skrev 2015-11-10 20:12:15 följande:

Ja, det är oerhört frustrerande vad man ska behöva kämpa. Först den femte gyn kunde konstatera att ett muskelfäste var av, trots otaliga besök under dessa tre år. Kan ju tycka att det borde vara grundläggande kunskap hos gyn att muskelfästen bör sitta fast för normal funktion. Nu är det bara att ta det lugnt och hålla tummarna för att det ska bli bra!????

Vet hur det är. Kämpade med tre olika gyn och en sjukgymnast...
  • Lössi

Tack för era svar ?? pratade med Linköping nyss, hon sa att det kan kännas så efter dom sytt musklerna men hon skulle prata med dr på måndag ( hon va ledig tills dess ) och sen återkomma, kanske ville hon förlänga min sjukskrivning lite till

• Minnie7
    lejonet80 skrev 2015-11-11 12:52:51 följande:

Lössi: Ja, jag hade också Eva. Har aldrig träffat en så sympatisk läkare förut.

Håller med dig. Lipade som en gris över hur väl jag blev bemött.
  • lejonet80
    Minnie7 skrev 2015-11-11 17:59:23 följande:

Håller med dig. Lipade som en gris över hur väl jag blev bemött.

Ja, det var så himla härligt med någon som lyssnade, undersökte mer grundligt än någon annan gjort och som verkligen verkade förstå och bry sig. Förstår att du blev rörd :) Ångrar att jag inte sökte mig dit tidigare, men samtidigt känns det ju rimligt att försöka få hjälp i sitt eget landsting först.
  • che71

Idag var jag hos läkaren igen. Framfallet syns inget av längre. Men jag känner av underlivet precis som framfall (bättre än första halvåret efter förlossningen förstås) som obehag utom veckan innan mens.

1.5 år sen förlossningen

Däremot har det läkt ihop lite fel baktill efter förlossningen o perineumbristningen o bildats som en tunn flik som lätt töjs o då kan spricka o bli sår. Därför jag har ont där vid gynundersökning o samlag. Ska fortsätta använda olivolja samt att jag fick xylocaingel som är bedövning för att testa.

Men tyvärr är det inget som blir bättre utan bara är så nu o kan bli värre om man skulle skära upp o så ihop igen sa läkaren. Nerverna har liksom blivit mer smärtkänsliga.

Så bara att gilla läget o inse att det ju kunde varit mycket värre förstås.

Men ändå hemskt att inte kunna ha ett normalt samliv efter vaginal förlossning. .jag var ju så rädd för bla förlossningsskador o ville haft snitt men fick det ej.

• Lössi

Nej hu! Hoppas ni hittar sätt att göra det lättare för er i sängkammaren. Kokosolja är bra tycker jag! Köp p vanlig mataffär och så luktar det gott ???????? sen mycket förspel så blir oftast penitreringen inte så långvarig ????

• che71
    Lössi skrev 2015-11-12 14:39:37 följande:

Nej hu! Hoppas ni hittar sätt att göra det lättare för er i sängkammaren. Kokosolja är bra tycker jag! Köp p vanlig mataffär och så luktar det gott ???????? sen mycket förspel så blir oftast penitreringen inte så långvarig ????

Tack för tipset!

Kokosolja är gott också o nyttigt så äter faktiskt 1 sked om dagen.
  • Minnie7
    che71 skrev 2015-11-12 12:40:03 följande:

Idag var jag hos läkaren igen. Framfallet syns inget av längre. Men jag känner av underlivet precis som framfall (bättre än första halvåret efter förlossningen förstås) som obehag utom veckan innan mens.

1.5 år sen förlossningen

Däremot har det läkt ihop lite fel baktill efter förlossningen o perineumbristningen o bildats som en tunn flik som lätt töjs o då kan spricka o bli sår. Därför jag har ont där vid gynundersökning o samlag. Ska fortsätta använda olivolja samt att jag fick xylocaingel som är bedövning för att testa.

Men tyvärr är det inget som blir bättre utan bara är så nu o kan bli värre om man skulle skära upp o så ihop igen sa läkaren. Nerverna har liksom blivit mer smärtkänsliga.

Så bara att gilla läget o inse att det ju kunde varit mycket värre förstås.

Men ändå hemskt att inte kunna ha ett normalt samliv efter vaginal förlossning. .jag var ju så rädd för bla förlossningsskador o ville haft snitt men fick det ej.

Men så kan du inte ha det!! Försök åtminstone boka en träff med Eva Uustal i Linköping. Säger hon samma sak så okej då. Men snälla- försök boka tid hos henne.
Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder