• So nice

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

• Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Lössi

Minnie fy vad läskigt! Jag fick typ 1,5 v efter op skit ont! Stod bara i köket så kändes det som nån tog en kniv o skar till.. Min man fick bära mig till soffan. Men sen hade jag inge ont efter. Dagen efter började jag blöda lite grann men bara lite som mens. Nästan inget i bindan men blod på papperet när ja torka mig. Tänkte att ja skulle ringa. Men eftersom jag blödde så lite och inte hade ont efter så antar ja och hoppas att det är som det skall ????

• Lössi

Minne hur är det nu så här långt efter? Hur var sexet? Är? Ja vågar knappt känna
    Efter. Kände ju lite förut kände massa små stygn trådar där inne

• Minnie7
    Lössi skrev 2015-11-08 10:06:01 följande:

Minne hur är det nu så här långt efter? Hur var sexet? Är? Ja vågar knappt känna
    Efter. Kände ju lite förut kände massa små stygn trådar där inne

Sexet innan op var helt meningslöst. Kände inte mkt. Nu känns det mer men inte som innan förlossningen. Obehag på vissa ställen och känns inte så mkt som innan förlossningen. Men en hel del sitter nog i huvudet också vad gäller känslan. Har ganska dåligt förhållande till underlivet efter förlossningen och det gör inte saken bättre.
  • Lössi

Hoppas du kan få tillbaka den positiva känslan ?? ska säga att det är ju sjuk stor skillnad om förspelet är bra!! Pang bom på har ja svårt för. Jag är faktiskt nervös inför när vi ska återuppta samlivet

• Minnie7
    Lössi skrev 2015-11-08 21:26:20 följande:

Hoppas du kan få tillbaka den positiva känslan ?? ska säga att det är ju sjuk stor skillnad om förspelet är bra!! Pang bom på har ja svårt för. Jag är faktiskt nervös inför när vi ska återuppta samlivet

Det kommer säkert gå bra. Låt det ta tid bara och stressa inte. Vänta gärna någon extra månad istället och låt det läka. Vet att det känns knöligt och konstigt just nu men det kommer kännas som innan (alltså att det blir slätt som tidigare). Helt otroligt egentligen.
  • Lössi

trycker på o h spänner när ja sätter mig ner i soffan eller stol, sprecis när ja nästan är nere. Drar o spänner trycker när ja böjer mig framåt. Dammsög nyss svårt när man ska under soffor etc. ???? snart gått 4 v. Har ju ingen aning om hur det ska vara heller... Blir kanske ringa imorrn och fråga om D ska vara så.. ???? nån som känner igen sig...?

• lejonet80

Lössi, jag opererade mig också i Linköping för 3 veckor sedan. Hade bland annat ett muskelfäste som varit av i över tre år och som nu satts fast. Det spänner en hel del här med när jag böjer mig och det tar fortfarande emot att sitta normalt på en stol. Jag är extremt feg och försöker undvika allt som känns obehagligt. Är livrädd för att sabba något då jag kämpat för att få hjälp i över 3år.

• Minnie7
    lejonet80 skrev 2015-11-10 16:45:06 följande:

Lössi, jag opererade mig också i Linköping för 3 veckor sedan. Hade bland annat ett muskelfäste som varit av i över tre år och som nu satts fast. Det spänner en hel del här med när jag böjer mig och det tar fortfarande emot att sitta normalt på en stol. Jag är extremt feg och försöker undvika allt som känns obehagligt. Är livrädd för att sabba något då jag kämpat för att få hjälp i över 3år.

Helt galet att man ska behöva kämpa. Jag var inte helt normal på ca ett år efter op så det tar tid. Var försiktiga!
  • Minnie7
    Lössi skrev 2015-11-10 14:00:13 följande:

trycker på o h spänner när ja sätter mig ner i soffan eller stol, sprecis när ja nästan är nere. Drar o spänner trycker när ja böjer mig framåt. Dammsög nyss svårt när man ska under soffor etc. ???? snart gått 4 v. Har ju ingen aning om hur det ska vara heller... Blir kanske ringa imorrn och fråga om D ska vara så.. ???? nån som känner igen sig...?

Försök att inte göra något som är obehagligt. Jag lyfte inget på 5 V och sambon tvättade och dammsög
  • lejonet80

Ja, det är oerhört frustrerande vad man ska behöva kämpa. Först den femte gyn kunde konstatera att ett muskelfäste var av, trots otaliga besök under dessa tre år. Kan ju tycka att det borde vara grundläggande kunskap hos gyn att muskelfästen bör sitta fast för normal funktion. Nu är det bara att ta det lugnt och hålla tummarna för att det ska bli bra!????

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder