Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Hej Minnie7, har du möjlighet att skicka pm till mig med ditt nummer? Skulle vilja få kontakt med någon som har samma symptom som jag. Förlöstes för 3 månader sedan.
Jag pratade med läkaren idag. Det har inte blivit bra trots att det är över 16 månader sedan förlossningen.
Prolapsringen togs ut i somras pga problem o ibland speciellt veckan före mens är det rätt ok. Men som nu veckan efter mens känns det som att något sitter där mitt i öppningen o skaver o ger obehag.
Har också problem efter perineumbristningen det liksom spricker där vid gynundersökning o har inte haft samlag på 4 månader nu pga besvären.
Sorgligt men sant.
Så jag ska få ny tid för undersökning av läkare.
Ser inte fram emot det. Känns som att de inte vill hjälpa mig. Jag hatar gyn undersökningar nuförtiden!
Che71! Jag rekommenderar Jonas Gunnarsson på Salhgrenska. Han kan ställa diagnos i alla fall. Hans diagnos stämde nästan överens med diagnosen jag fick i US av två doktorer. Om du har råd, åk till US. Många kramar. Maria
Hej. Någon kvar i tråden? Jag gjorde en framfallsop skidans bakvägg för drygt 2 v sedan.
När försvinner stygnen? När hade ni samlag?
Jag opererade framfall av slidans bakvägg för drygt 2 v sedan. Vill oxå veta mer om hur D blir nu efteråt. Ja hade mest problem med att det var avföring på papperet efter ja kissat el bromsspår i trosorna ????
Första dagarna efter op hade ja riktig tyngdkänsla och stramande värk. Nu besväras ja mest av sveda vid ingången , även stygnen känns. Dom sticker mig då och då. Gjorde ont vid nysningar. Men D är bättre nu. Idag när ja var ute o gick kändes det som en liten boll var på väg ut ur snippsi... ???? blev fundersam och börja googla på att få framfall av framfallsoperation men såklart inga svar på den frågan. Ja har aldrig känt det tidigare så väldigt surt om D kommer nu. Men som sagt bara drygt 2 v sedan op. Är väl kanske ännu svullen. Sex blir det absolut att vänta med tills stygnen är borta, vilket ja hört kan ta 1-2 månader ???? läkaren sa att sexet blir som första gången igen, läskigt. Dom rättade även till ingången, sydde upp dom innre blygläpparna som tydligen hänge för långt ner så öppningen bestod av utspänd tunn hud endast, så jag hade mycket ont vid samlag innan denna op just i öppningen då huden sprack sönder, men det ska tydligen vara bättre nu sa dr. Så vi får väl se ???
Lössi
Hoppas operationen blir lyckad.
Jag är inte opererad. 1.5 år sen förlossningen nu. Främre slidväggsframfall o nedsjunken livmoder.
Fick prolapsring i våras i 5 månader men det hjälpte inte så mycket.
Har också som ett sår baktill i slidöppningen som spricker upp vid samlag o gynundersökning (pga det har vi inte haft samlag sen i Maj!) Vet inte varför men blev sydd för perineumbristning grad 2..o det är ju där bakom.
Jag har haft svampbesvär flera gånger i år o tagit diflucan som hjälpt då. Nu smörjer jag med olivolja efter tips av gyn läkare för att såret ska läka.
Tror såret uppkom när jag drog ut en prolapsring som inte passade i våras..det gjorde skitont.
Ska till läkaren igen nästa vecka o kolla varför jag inte blivit bra. Vissa dagar, ibland veckor innan mens är det dock riktigt bra o känner knappt obehag.
Che71. Hu då!! Ska du inte få göra framfallsoperation då??
Jag led extremt mycket av svamp under nått år men det har blivit bättre. Däremot efter samlag får ja nästan alltid sveda, klåda, små mini hemorröjder och bara allmänt irritation. Smörjer som en galning under själva sex akten med kokosolja. Då ja vet att D skaver o svider / bränner i ingången vid samlag har ja oxå ofta haft svårt att bli upphetsad och varit ganska så torr där inne.. Inte så trevligt att ha sex med en torr mus ???? så jag hoppas verkligen det blir bättre nu efter min operation.
Jag opererade framfall av slidans bakvägg för drygt 2 v sedan. Vill oxå veta mer om hur D blir nu efteråt. Ja hade mest problem med att det var avföring på papperet efter ja kissat el bromsspår i trosorna ????
Första dagarna efter op hade ja riktig tyngdkänsla och stramande värk. Nu besväras ja mest av sveda vid ingången , även stygnen känns. Dom sticker mig då och då. Gjorde ont vid nysningar. Men D är bättre nu. Idag när ja var ute o gick kändes det som en liten boll var på väg ut ur snippsi... ???? blev fundersam och börja googla på att få framfall av framfallsoperation men såklart inga svar på den frågan. Ja har aldrig känt det tidigare så väldigt surt om D kommer nu. Men som sagt bara drygt 2 v sedan op. Är väl kanske ännu svullen. Sex blir det absolut att vänta med tills stygnen är borta, vilket ja hört kan ta 1-2 månader ???? läkaren sa att sexet blir som första gången igen, läskigt. Dom rättade även till ingången, sydde upp dom innre blygläpparna som tydligen hänge för långt ner så öppningen bestod av utspänd tunn hud endast, så jag hade mycket ont vid samlag innan denna op just i öppningen då huden sprack sönder, men det ska tydligen vara bättre nu sa dr. Så vi får väl se ???