• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Cia o krabaten

Bettan: Tack för senast

Alla: Varför har ni inta ngn presbild? (Ni som inte har alltså)
    Det blir så mycket lättare att koppla ihop inlägget med rätt person tycker jag Så jag bara undrar.
    Den kan ju vara helt opersonlig liksom...

• BettanB
    Svar på #61
    Precis vad jag funderade över igår! Försöker få in folk i min adressbok, men blir så förvirrad när man inte har avatar. Ibland finns det 4-5 pers med liknande namn och då blir det alldeles snurrigt.
    Nosce Te Ipsum
  • corneliana

Är det någon som vet om Prednisolone har negatvia effekter på en graviditet om man inte är bevisade problem med för högt immunförsvar?

• EMND

Cia, jag missuppfattade vilket plus du syftade på. Sorry

Cia o krabaten skrev 2008-12-19 22:33:59 följande:

DND: jag har ju ingen erfarenhet direkt då det tog sig på första försöket för mig. Kände bara att jag inte orkade med strul med cykeln, precis som du nu fått... Men du brukar ju kunna få + tidigt va? Då kan du ju börja då... Fast jag vet ju som sagt inte...
  • Lycka77

Tack för alla kommentarer och stöd om GBS igår, när oron redan sitter utanpå så rinner det lätt över, det känns lite bättre idag.

Lilleskuttan - japp, jag började med Kåvepenin direkt igår. Skönt att din GBS försvann, hoppas att den inte har kommit tillbaka. Hur ofta har du lämnat odling? Det är skönt att höra att man ska få dropp vid förlossningen, visst ska du också föda i U-a?

Hej och välkommen NenneN!

Undrar också hur det gått för Mikes Bride.

Hej och välkommen Malinen,

När man gör ivf och tar prog så tar man 3/dag men om det är Crinone tar man 2/dag, men då har man slagit ut kroppens efen produktion.
    Jag har aldrig fått grav symptom av vare sig Crinone eller Prog, så man måste inte få det.

Mamarazzi - jag har inte kännt av några biverkningar alls av Fragmin, förutom blåmärkena

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Krusbär

vild i håret: Jag tar också Crinone och tror att det verkar lite annorlunda än de vanliga proggarna. En om dagen är en vanlig dos, men jag har också hört om folk som tar två eller tre per dag efter IVF. Men då har man ju slagit ut kroppens egen produktion genom nedregleringen, och tar bara Crinone fram till testdagen. Jag gör inte IVF men fick Crinone pga att jag misstänkte lågt progesteron iom spottings innan mens samt mf. Jag blev rekommenderad 1/dag, men började på eget bevåg ta 2/dag efter plus. Anledningen var att spottingsen försvann med Crinone, så jag ansåg mig ha fog för att tro att kroppen verkligen behövde extra prog. Och eftersom jag fick mf förra gången, när jag tog en, så ökade jag till två.

Jag har bara fått symtom när jag varit gravid, inte annars.

• stella

Hej Igen!
    Efter diverse datahaverier så har jag inte haft ork att fixa ny inloggning till familjeliv utan bara "spionerat" och tjuvläst. Nu är jag i alla fall med i matchen igen.

Verkar som det fortfarande är tummen upp och tummen ner i tråden. Jag bara hoppas att vi alla i slutändan hamnar i tummen upp läget.

Jag har i veckan varit på rUl och allt såg fint ut.... Känndes helt underbart att komma så långt. Fick dock ont i magen dagen efter och det konstaterades UVI. Tog även odling på GBS så jag får väl veta om en vecka hur det ser ut. Trodde i min enfald att det skulle bli lite lättare nu efter rUL.

• NenneN

Tack snälla finessan!

Hatr läst ditt i bloggen och jag har nu Trombyl, får Proggisar och ev om detta inte funkar ska jag få Fragmin.Så då ha de iaf täckt upp rätt bra.

tack!

• Lilleskuttan

vild i håret: Jag tog progesteron flera cykler och mådde dåligt vissa av månaderna men andra inte.

Lycka: Jag fick lämna odling ca 1 v efter pencillinkurens slut men då hade jag andra bakterier som jag fick äta pencillin igen mot. efter det lämnade jag en till odling och det var i v 23 tror jag. sen dess har jag bara lämnat ett,nu i torsdags. Dom ville inte skicka på odling om jag inte har några symtom,, men jag hade inte det första gången heller..
    Men jag ska tjata till mig en odling runt v 36 tänkte jag.. Vill ju vara säer på att man inte har fått det igen och går obehandlad..Det skulle ju verkligen vara för-igt om man skulle "snubbla på mållinjen"

• Idun 78

DND, ahhhh, du tar bara från ÄL. Men då lär det ju inte vara proggen från förra månaden som gör att det strular med ÄL nu, eller? Jag tycker du ska fortsätta testa ett tag till, även om det är segt. Blir det trots allt inget utslag den här månaden kan det ju bero på två saker, antingen att du ändå haft ÄL eller att du just den här månaden inte hade ngn ÄL (ofta har man väl bara ÄL 10 månader av 12?). Men jag förstår att det känns pissigt... Kram

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8