• Lilleskuttan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Lycka: ja det var jag som hade GBS. Jag åt en pencillinkur och sen försvann gbs:en. Men jag ska få antibiotika via dropp under förlossningen. Det var tydligen nytt nu att så fort man har påvisat gbs i urinen nån gång under graviditeten så får man dropp vid förlossningen. Om du mot förmodan skulle ha kvar gbs efter pencillinkur så brukar man få en annan sort för att se om den funkar. Har du fått pencillin?
    Så länge dom har koll på att du har/haft gbs så är det ju bra,,för då kan dom behandla den.
    Jag har lämnat nytt prov i går så jag hoppas den inte kommit tillbaka på mig..

• Lilleskuttan

vild i håret: Jag tog progesteron flera cykler och mådde dåligt vissa av månaderna men andra inte.

Lycka: Jag fick lämna odling ca 1 v efter pencillinkurens slut men då hade jag andra bakterier som jag fick äta pencillin igen mot. efter det lämnade jag en till odling och det var i v 23 tror jag. sen dess har jag bara lämnat ett,nu i torsdags. Dom ville inte skicka på odling om jag inte har några symtom,, men jag hade inte det första gången heller..
    Men jag ska tjata till mig en odling runt v 36 tänkte jag.. Vill ju vara säer på att man inte har fått det igen och går obehandlad..Det skulle ju verkligen vara för-igt om man skulle "snubbla på mållinjen"

• Lilleskuttan

GOTT NYTT År på er allihopa..

Jag har varit utan internet i 1½ v så jag hinner inte läsa allt ni skrivit..Det är ju en del
    Ser att det kommit flera nya,,välkomna..
    Håller tummarna för att ni som kämpar ska få ett bättre år nu med en liten bebis i slutänden..

• Lilleskuttan

Då hade jag inte helt fel iaf..
    det måste ju vara jobbigt när inget hänt på bf,,det är ju de datumet man gått och sett fram emot i en evighet,,nästan iaf
    Ja ,hormoner inte så lätta att tas med. Men snart får du ju träffa din efterlängtade bebis... (längtar dit jag med)

• Lilleskuttan

mamarazzi: Grattis.. Tredje gången gillt nu..Håller tummarna.
    Ang. barnalbyl. Är ½ tablett lika med 2T??
    isf skulle jag fortsätta med det, jag åt ju 2 T till v 12+0 och sedan dess 1 T.
    DrB ändrade ju sig ang den dosen ,,först sa han 2 T sen 1T så jag frågade om 2 T kunde skada och det kunde det inte göra sa han så då tog jag 2 T ,,vågade inte chansa..

• Lilleskuttan

krusbär: Jag tog 2t tom v 12+0 och sen har jag tagit 1 t och ska göra det till v 37+0
    Jag tog inget F. Men åt prednisolon och tog progesteronvaggisar tom ca v 12+ 3

• Lilleskuttan

mamarazzi: Jag tror att jag har ett recept på progesteron som jag kan hämta ut och skicka till dig..Dumma läkare som inte vill skriva ut det förän efter ett vul.Det kan ju vara så att det behövs direkt.

Snoozie: Oron slipper vi nog aldrig.Trodde att det skulle bli mycket bättre ju längre vi kom men inte så..Lite bättre är det väl men den är fortfarande stor..
    Jag ska på första föräldrarutbildningen nästa v så får väl se hur det blir.

• Lilleskuttan

mamarazzi: Klart vi hjälper till..Nästa gång kan det vara min tur att behöva hjälp..Ja allt är bra,,förutom alla krämpor Men jag ska inte klaga,,

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8