-
-
iske: Då har du varit på den avdelningen jag ligger på idag.. Kanske såg dig?
idun:Jag har pratat med läkarna här och dom sa inget om att jag inte kan få ryggbedövning ..Jag tog sista T i söndags..Konstigt.Måste fråga igen i morgon. -
Jo det går väl inte alls det händer inget,,bara lite småvärkar. fick permis idag så vi åkte och hämtade babyskyddet och handlade lite saker vi inte hade.
Läkarna säger att det inte är nån fara för barnet att den kommer nu, allt är utvecklat men den kan behöva hjälp med matningen så det blir till att ge med "kopp" varannan timme de första dygnen för den orkar troligen inte suga från bröstet själv..
Jag hoppas jag kan få eda,för nu har jag ställt in mig lite på det. Var väldigt tveksam förut men nu när jag känner att det är ok så får jag väl säkert inte ta den.
Var på förlossningen med föräldrargruppen på besök idag och nu börjar jag nog fatta att jag kommer ligga där snart.Och sen får jag min bebis -
iske: Ja jag lär ju vara här jag med ,,men förhoppnignsvis med en bebis,eller med jäkla värkar
cia: Skönt att det inte märkts p åhenne. Jag har en kompis som fick samma v som jag är i nu och han mår oxå bra. -
35-2(hittar inte pluset)
-
idun: jag får ligga kvar några dagar extra,sen beror det på hur bebisen mår.
-
nu ska jag gå och fika innan den sura tanten säger att det är för sent..såååå roligt med "trevliga" människor.pisskärring..
Är man gravid och ska föda så måste man väl få äta när och hur mycket man vill -
kikar in en snabbis.. inget händer så nu ska jag ut och gå,,
Iske: Hu rmycket vägde hon när hon föddes?Och hur lång var hon? -
dnd:skickar styrkekramar..
Nu har jag blivit igånsatt,,med en sån där "tampong"
När läkaren undersökte mig innna hon satte in den så hade livmodertappen nästan utplånats och jag var öppen 1-1½ cm trots att jag inte haft några värkar,,lite mensvärk bara.
Nu har jag fått lite starkare mensvärk och ryggont. Blir kollad igen om nån timme. -
Nu är Måns äntligen här. 2600g och 47 lång Förlossningen gick väldigt snabbt.Kom ner till förlossningsavd. vi 18.30 och var då öppen 2 cm. 21.11 är han född. hann inte få eda så det var lustgas som jag fick klara mig på..Men nu är han iaf här.
-
Grattis Saffran..
-
Grattis odd!!Förstår att det känns overkligt.Min Måns är ju redan 1 månad och jag har fortfarande svårt att förstå att han är min..
-
dnd.ja jag hade turen att bli gravid första prednisolon-månaden.
-
krusbär: Skönt att du fått en läkartid. Hoppas det bara är en ofarlig blödning.
Jag gick på många vul/ul,tror det blev 13-14 st totalt och det ligger en helt frisk kille på mig och sover nu. -
Ja det är så himla mysigt. Och det är värt allt skit som vi fick va med om i flera år..
Snart sitter ni oxå där med era bebisar i famnen.. -
lycka:Jag fick en antibiotika spruta när värkarna kommit igång.
Om förlossningen tar tid så ska man tydligen få en spruta var åttonde timme,men det räckte med en för mig för det gick så fort.Jag var öppen 3 cm kl 20 och 21.11 är måns född.. -
Ja jag fick tillbaka gbs:en en gång.Minns inte exakt när det var.Förlossningen gick så snabbt att jag inte hann få den bedövning jag ville,så det blev bara tens och på slutet lite lustgas som jag inte fattade hur man skulle andas i förän det var över.Inte så kul med smärtan men nu i efterhand är jag glad att jag inte behövde ligga och ha ont i 20 h.
-
Grattis Lillad.Äntligen din tur..