• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • EMND

O Idun, så mänsklig du är - säger en som känner igen sig själv. Jag vet inte om jag kommer att kunna träffa gräddfilgravida när jag ens håller mitt egna barn i famnen. Må det hända någon gång....

Krus hur är med dig idag? Nervöst? Uff. Lyder med dig, men hoppas på det bästa. Hade det blivit mf så hade det kommit antigen massa blöd eller slutat någon gång.

Här är det dag 16 och ingen LH stegring än men massa mensvärk och ont i äggstockarna + ömma bröst! Fattar ingenting Kör med CB digit. men gillade bättre de andra, då kunde man iaf se om det fanns något streck alls. Jag gillar inte svart-vitt värld. Man ska tydligen inte titta på strecken på dem digit. CB stickorna, men jag har ju sett ett svagt streck på dag 9 e.m. men inget sedan dess. - En sak till som kan övertolkas! Jag är ju bäst på sådant

• Krusbär

DND: Men skulle inte du ta paus från äl-jakten?!

• lucki

Hej på er alla så här dagarna innan jul.
    Själv är jag ledig idag och ska baka pepparkakor.
    Testade ju positivt på bim -3. Så ogår skulle jag haft min mens. På morgonen när jag var på toa var där LITE blod o även senare på dagen.
    Sedan kom inget mer o inte nu på morgonen heller.
    Jag vet ju att det kan vara helt normalt med blödning då man skulle haft mens. Men direkt blir det alldeles nattsvart.

Kändes lite bättre nu på morgonen då det inte var någe blod.
    Vågar knappt hoppas på att det ska gå bra den här gången

• Idun 78

Lucki, jag blödde också lite på BIM, men sedan inget mer. Känner dock igen känslan av att det blir nattsvart. Jag låg ner och vilade i en vecka och bara försökte komma i balans. För mig gick det bra och det tror jag det kommer göra för dig också.

• lucki

Idun 78 skrev 2008-12-22 09:52:01 följande:

Lucki, jag blödde också lite på BIM, men sedan inget mer. Känner dock igen känslan av att det blir nattsvart. Jag låg ner och vilade i en vecka och bara försökte komma i balans. För mig gick det bra och det tror jag det kommer göra för dig också.
    Vad otroligt skönt att höra. Tror jag är extra känslig just nu för tårarna sprutar när jag läser ditt inlägg.
    TACK
  • Idun 78

Då kan vi gråta ikapp du och jag...

• Krusbär

lucki: Känner också igen känslan efter 3 mf. Den här gången har jag blödit i två veckor och varit ganska säker på mf, men för en vecka sen verkade det iaf ok. Hoppas att det slutar snart för dig, blödningar minskar ju inte oron direkt...

• Poppy Lee

DND: tycker absolut att du ska sjukskriva dig och slippa avhandlingsstressen om du mår dåligt. Själv känner jag att jag verkligen måste bli klar, är sugen på att gå vidare och göra något nytt. Har jobbat med detta projekt i fem år nu och är mäkta less!

Angående ÄL, förresten, kör på som vanligt trots att det inte visar ngt på stickan. Jag trodde ju att jag INTE hade ÄL i augusti eftersom CB inte visade något, men sedan blev jag ju trots det gravid den månaden. Sen gick det ju som det gick , men det berodde nog inte på ÄL:en.

mwb: grattis till jobbet!

Idun: nu är det inte långt kvar till maj, snart kommer du att ha din bebis.

Kajo: javisst är den bra? Men den river ju upp en hel del känslor, minns att jag grät när jag läste de första sidorna - jag insåg då hur otroligt nonchalant jag blivit bemött av vården, det gör ont

Mikes: hur har allt gått, hur mår ni?

Kram till er andra!

• Idun 78

DND, ja mänsklig eller bara blödig, det är frågan... Aha, fick du ett svagt streck på dag 9? Jag hade nog inte heller kunnat låta bli att tolka det som ÄL... Eller så har du bara en överjävligt strulig ÄL-månad helt enkelt.... som ett fint litet crescendo på ett överj-ligt 2008.

Åh vad jag känner att mina inlägg just nu går åt det positiva hållet.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8