• lucki

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Vi plussade ju igår, o vill inte att någon vet på LÄNGE än.
    Var så jobbigt att förklara för alla när de inte gick vägen.

Ikväll var svägerskan över. Först undrade hon varför jag inte ville ha vin.Påstod då att jag druckit till maten o ska köra bil imorgon.
    Sedan undrade hon om jag slutat röka helt. (brukar alltid bli ngt bloss efter vin, men nu är det ju slut med det). Hon vet ju om att vi vill ha smått o alla missfallen.
    Frågade direkt om jag var gravid igen. Men jag sa att vi tänkte börja med Pergo snart o då vill jag inte röka ens lite.

Hoppas hon gick på den, men jag är skeptisk.

• lucki

Hej på er alla så här dagarna innan jul.
    Själv är jag ledig idag och ska baka pepparkakor.
    Testade ju positivt på bim -3. Så ogår skulle jag haft min mens. På morgonen när jag var på toa var där LITE blod o även senare på dagen.
    Sedan kom inget mer o inte nu på morgonen heller.
    Jag vet ju att det kan vara helt normalt med blödning då man skulle haft mens. Men direkt blir det alldeles nattsvart.

Kändes lite bättre nu på morgonen då det inte var någe blod.
    Vågar knappt hoppas på att det ska gå bra den här gången

• lucki

Idun 78 skrev 2008-12-22 09:52:01 följande:

Lucki, jag blödde också lite på BIM, men sedan inget mer. Känner dock igen känslan av att det blir nattsvart. Jag låg ner och vilade i en vecka och bara försökte komma i balans. För mig gick det bra och det tror jag det kommer göra för dig också.
    Vad otroligt skönt att höra. Tror jag är extra känslig just nu för tårarna sprutar när jag läser ditt inlägg.
    TACK
  • lucki

johsjo skrev 2008-12-30 04:48:13 följande:

en fråga till er här.Har ni gått och pratat med någon efter alla MF. Jag har hela tiden tackat nej, har lite svårt för att prata med någon främmande.Men nu känns det som om det kanske vore en ide. Så att man lättare kan hantera detta. Någon som har erfarenhet kring detta?
    Vi gick till en kurator efter tredje missfallet.
    Då kände jag att jag var tvungen, för då grejade jag det inte själv längre.
    Tyvärr tyckte jag inte hon var bra, det gav mig inte mycket.
    Så när jag fick rekomendationerna att ringa kuratorn efter fjärde missfallet så avböjde jag.

Men går det inte vägen den här ggn. så måste jag defenitivt hitta någon som kan hjälpa mig.
    Tror det är bra att verkligen får prata ut med ngn
  • lucki

Krusbär skrev 2008-12-30 10:23:29 följande:

Idun: Det känns lite fånigt att åka till akuten för pytteblödningar (fast det är rött) och lite mensvärk. Dessutom blev jag ju kollad för en vecka sen och då var allt ok. Men det känns ju oroande att jag verkar ha värken just i samband med blödningarna. Kan man ringa till Läkarhuset och få tid där? Vad säger man då? Minns att jag ringde runt ALLA ställen i stan en gång, och blev ganska ordentligt avspisad av samtliga...
    Håller tummarna HÅRT för dig att allt är bra med pyret.
    USCH dessa f-bannade blödningar, varför? Det är ju så otroligt påfrestande
  • lucki

Krusbär skrev 2008-12-30 11:01:46 följande:

Idun: Hm, bra idé! Har ju bara varit på KS hittills - kanske ska prova nån av de andra? Vilken har kortast väntetid, trevligast personal osv.? Har blivit väldigt bra bemött på KS men väntetiderna var bedrövliga. Men nu känner jag att jag avvaktar till i morgon, och isåfall åker in tidigt på morgonen. Då är väntetiderna kortare.Nån som kan rekommendera Sös eller Huddinge?
    Jag har gått på Danderyd vid mitt tredje, fjärde missfall o även under mf utredningen. Tycker de var guld där.
    Har bara KS att jämföra med.
    Här var de hur trevliga som helst, de tyckte inte alls det var konstigt att jag sökte fö att jag var orolig.

Så måste jag söka akut igen så är det utan tvekan Danderyd.
    Vet att det inte var det du frågade efter men, jag ville iaf berätta att de var underbara där.
  • lucki

Krusbär skrev 2008-12-30 16:26:24 följande:

Den lever! Är exakt på dagen rätt i storlek och hjärtat slog fint. Läkaren kunde se något som kunde vara orsaken till blödningarna, en liten blodfläck i närheten av hinnsäcken. Men det verkade inte alltför alarmerande. Och huvudsaken är att räkan lever och växer! Tur ändå att jag åkte in, var rätt säker på att det var kört faktiskt. Många varma kramar och tack till alla som hejade på mig och mini idag! Mikes: Nä men vad f-n! Inte ens med finapparaten! En kanske dum fråga - men vad är det de ska operera om inget syns? Kramar till dig!
    Har tänkt på dig hela dagen. Vad skönt att allt såg bra ut.
    GRATTIS!!!
  • lucki

Hej hoppas ni alla hade ett trevligt nyår.
    Vi hade det, var borta hos goda vänner. Tyvärr blev jag avslöjad av alla att jag var gravid. Tyckte det var på tok för tidigt, är ju bara i vecka 6. Tidigare gånger då jag blivit "avslöjad" har jag blivit glad. Nu gjorde det mest ont. Är så van vid att dessa lyckönskningar snart byts ut till tårar.

Skrev ett långt inlägg i dagboken igår, där jag HOPPAS på att 2009 ska bli bätttre än tidigare år.
    2007 hade jag ju två mf och
    2088 hade jag två ma.
    Men det verkar som om det här också ska gå åt H***vete.
    Imorse då jag var på toa har de dumma bruna flytningarna börjat.
    Precis så har alla andra mf börjat.
    Nu är jag rädd o ledsen igen.

VARFÖR???
    Ville bara skriva av mig.
    KRAM

• lucki

Väntar troligtvis ett missfall igen, kanske är det ett x.
    Fick jag idag veta på gyn akuten.
    Hur ska jag klara det här?

Åkte in imorse. har molande värk i vänster sida, ibland hugger det till väldigt.

Gjorde först ett vul, hon kunde bara se en förtjockad slemhinna.
    Sedan tog man serum-hcg. Väntade många timmar på de svaret.
    HCG låg sedan på 330. HALLÅ, jag har varit med förut så jag VET att det inte är en vanlig graviditet. Jag plussade 18/12, så eftersom hcg ska dubblas efter 48 timmar så förstår jag att det här inte kommer gå vägen.

Fick åka hem med förhållningsregeln att om jag får mer ont o börjar blöda mer så ska jag åka in SNABBT, helst med ambulans...jaha, nu blev man ju inte direkt lugnare.

Just nu känner jag mig så fruktansvärt tom o ledsen, kan inte fatta femte missfallet på raken, jag kommer nog aldrig få hålla ett nytt liv i min famn.
    Har tusen frågor, men inga svar.
    Ska tillbaks på söndag för nya prover, sedan har jag tid igen fredag.

Någon som känner till någon läkare i stockholmstrakten som är duktig på missfall.
    Måste träffa en om jag någonsin ska våga igen.

VARFÖR???
    Det blev långt inlägg, men jag behövde skriva av mig

• lucki

Malinen skrev 2009-01-02 18:30:18 följande:

Åh, så ledsen för din skull, Lucki. Men har du inte fått någon utredning? Det brukar man ju få efter 3 mf. Kan tipsa om Dr Anette Sjösten på Viktoriagruppen vid Medborgarplatsen. Hon tar många prover och jag känner förtroende henne. Men det är lite väntetid så ring dit så snart som möjligt. Håller tummarna för dig på söndag. Stor kram
    Jodå, jag har gjort utredning där man inte kunde hitta något. Tog massa blodprover på mig o även maken gjorde även ett vul med ngn kontrastvätska.
    Däremot litar jag tyvärr inte på läkaren som gjort utredningen, han sa själv att hon aldrig gjort det utan letade på nätet vad hon borde ta.
    Sedan vill hon bara ordinera 1t. Trombyl. Jag har sagt jag vill ha prog. också, men det tycker hon är humbug.

Hursom så har jag inget förtroende för henne utan skulle vilja disskutera saken med ngn som kan sin sak.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8