• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Krusbär

Bettan: Är du terepeut? *nyfiken*

DND: Fortsätt att tempa (samma tid varje dag) så ser du när äl har varit, det ska bli ett ganska kraftigt hopp på 0,5 grader. Tyvärr är det ju så att äl kan bli försenad av både fysisk och psykisk stress. Och du har ju både haft det jobbigt med Levaxinet och oroat dig mycket för äl. Men du ska se att den kommer till slut. Kanske behöver du släppa allt för en tid? Ta lite jullov från allt? Det ordnar sig!

Idun: Vilken vecka är du i nu?

• BettanB

Krusbär: Psykolog. Fast det är ju liknande arbetsuppgifter eftersom jag ju har flera terapier.

Nosce Te Ipsum
  • EMND

Idun, Krus, Poppy tack för uppmuntran!

Har just kommit från en låååååång promenad med manen (15 km- tjohoooo ) och kommit fram till det du sa KRUS. Komma bort från allting! Kroppen kanske ropar för en paus och ger sin signal genom ÄL-uppehåll. Vi letar efter en resa till mellandagarna. Egypten och Mallorca slingrade ur händerna på oss igår. Milda makter är ff arga på oss men, men...

ja just det Idun, jag har också halkat in i forsken sedan mååååånga år tillbaka. Har en känsla att i hela mitt liv har jag bara forskat . Och ämnet är medicinsk grundforskning.

En sak till har vi nog gemensamt- nämligen yoga. Jag hat tränat aktivt i ett par år men sedan min fantastiska ledare försvann har jag det svårt att hitta rätt form och grupp att träna med.
    Försöker göra hemma men efter all skit på jobbet (en sak till som stressar mig oerhört!) har jag ingen ro att ta min lilla matta och börja!

Var är vår MWB denna helg? Hon gick att köpa juklappar sist men sedan dess har jag inte "sett" henne. Jo, jo hon kanske handlar ff.

• Idun 78

Krusbär, v.21 (imorgon v.22 ). Är det på tisdag du ska på VUL? Inget mer blod hoppas jag?

DND, härligt med en ordentlig promenad för att rensa tankarna! Har precis varit ute själv med jycken på en långis. Du gör nog helt rätt i att komma bort ett tag. Ibland är det fantastiskt vad lite miljöombyte kan göra för själen. Funderar faktiskt själv på att ta med mig mannen och resa iväg över en weekend, vet inte vart än dock. Ang. yoga, har du ngn bra musik att göra yoga till hemma? Jag har en jättebra, och så fort jag sätter på den så kommer jag i ro för yoga.

Bettan, ahh psykolog! Ge mig fem snabba för att dämpa ångesten! ;-D

• Idun 78

Ho ho, var är ni? Förbereder ni inför julen eller?

• Krusbär

Bettan: Aha, spännande!

DND: Så ska det låta!

Idun: Oj, vad tiden har gått fort. Redan halvvägs! Jo, på tisdag är det vul och då borde vi se nåt om det finns nåt att se. Småblöder tyvärr lite liksom tidigare, inte mycket men lite varje dag.

Ego: Hur trött är det egentligen normalt att vara såhär tidigt? 6+ och är helt utmattad, sover typ hela tiden och orkar knappt gå till affären. Ska det vara så?

• Idun 78

Krus, du låter onekligen gravid! Det kommer ju gå som en dans på tisdag, det är jag övertygad om. Trist att du ff småblöder dock, men det gör ju en del tyvärr utan att det är ngn fara.

• Cia o krabaten

Idun: Här firas det jul imorgon så det är fullt upp!
    Vi åker ju till Gran Canaria på julaftons morgon

• BettanB

Idun: Jo, fem snabba hade ju varit bra att ha. Finns finns det ju, men är väl inga direkta quick fixes tyvärr.

Krusbär: Håller tummarna i den här tråden också.

Cia: Och Gran Canaria låter ju helt klart trevligt.

Jag har bakat vörtbröd så jag har något att ha den nygriljerade skinkan på. Gôtt!

Nosce Te Ipsum
  • mammawannabe

Hej vänner!

DND: Nej då jag har inte irrat runt och handlat julisar hela helgen , var tvungen att avsluta det mesta av mitt eget shoppande i fredags för sen jag har jobbat i helgen och tjuvstartade julfirandet i går kväll med delar av släkten. Varit lite körigt men nu har det lugnat sig o jag har kraschat i soffan.

Låter som en utmärkt idé med en liten resa. Förstår verkligen att det är segt att inte ÄL har kommit ännu, jag tror på din ÄL ett par dagar till, ge inte upp!

Cia: Shit vad skönt med en semesterresa till sol och värme!

Lycka: Vilket skit med GBS. Att det "alltid ska vara nåt" . Jättebra ändå att du fick koll på det så pass direkt. Nu får vi hoppas och tro att pencillinet gör susen! Kram!

Idun: Vad trist att oron biter sig kvar vännen men helt förståeligt med det bagage vi har med oss . Bra idé att komma till din terapeut igen kanske, h*n verkar ju himla bra. Vad är det för yogamusik du har? *nyfiken*.

Kram på er alla!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8