• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Poppy Lee

Franka: jag tror att det är lugnt för dig att sluta eftersom du haft så tidiga mf.

DND: är du säker på att ÄL inte bara är sen? Jag fick på dag 24 en gång!!! Du vet att man kan gå till en gyn och kolla om man haft ÄL också, va? Lite svårt nu i jultider iofs.

Men oroa dig inte gumman, skulle något vara knas är det ju inte omöjligt att få något som kickar igång den. Och så är det ju tyvärr "normalt" att ÄL utblir en till två gånger per år. Min strulade i somras och hoppade över en månad.

• Poppy Lee

Hej Idun!

Joo då, skönt med helg. Men jobbar järnet med avhandlingen som MÅSTE bli klar nu i vår och det är stressigt att försöka skriva samtidigt som tankarna upptas av mf och elände.

Själv då? Hur går det med killen i magen?

• Idun 78

Åh så du jobbar nu igen? Funkar det bra? Har du någon satt deadline för när avhandlingen ska vara klar?

Jo det går nog bra med "killen". Tyvärr vill oron verkligen inte släppa. Den hänger över mig som ett tungt mörkt moln. Tänkte börja med yoga nu på morgonen och köra det ett tag framöver för att se om oron släpper lite, annars tänker jag nog traska tbx till min terapeut. Jag är verkligen ff skiträdd för att något ska gå snett.

• EMND

oh detta oroande! man vill så väl men det verkar finnas en högre makt som styr över oss. den leker med oss ibland och jag vet inte hur man bör vara för att få milda makter över ens tillvaro. Idun det är inte i din makt gumman, tänk positivt du tjänar mycket på det.

Poppy, jag gav upp tanke att bli klar i vår, det är för mycket att hinna med. beundrar dig att du har kraft att jobba. Jag tappade all min ork och funderar att sjukskriva mig under januari månad. Jag var hos dr B föra gången och tittade efter ÄL men det tog sig inte. Äl kan bli sen men frågan är hur länge ska jag hålla på och testa? Känner av aktivitet/stickningar i äggstockarna men testade minus i morse igen- dag 15. När brukar du få ÄL? Dag 24 låter väääääldigt sent.

• Idun 78

Tack DND! Det värmer! Är du också doktorand? Det visste jag inte. Inom vilken disciplin då? Medicin? För visst jobbar du också i vården som a80? Appropå ÄL-testande, den enda månad jag ÄL-testade har jag för mig att det var ngn här i tråden som sa att man eg. måste testa både morgon och kväll, för att annars kan man missa stegringen. Nu gjorde jag iof inte det utan testade bara på morgonen. Nåväl, bara en tanke som slog mig, att du kanske har haft ÄL, men missat stegringen. *griper efter halmstrån här*

• babblar på

Franka: ja till mej sa han att T tycker han iaf inte att man ska ta efter v 12. Det gillade han inte riktigt.
    Jag tänker ju inte så bra om T senare i graviditeten sen jag hörde om bäbisens hjärta(även om det bara är om man föder förtidigt och inte hunnit sluta med dem) men F har jag inte vågat sluta med. F verkar iaf inte vara nån fara med ? och nu tar jag dessutom svagaste dosen. Hoppas det inte är nån fara med att jag tar det iaf.
    Men det är så läskigt att sluta så jag förstår dina tankar. Man är ju jättenervös för det.
    Det är ju snart du ska sluta då insåg jag.
    Men det går säkert bra!

• BettanB

Poppy: Så skriver en avhandling? Vad spännande. Inom vilket ämne, om man får fråga?
    Har själv haft funderingar att gå vidare och doktorera.

Idun: Yoga låter som en bra idé, det har jag "ordinerat" flera av mina klienter. Bra sätt att komma i balans och andas rätt. Annars är ju terapeuter också ganska bra när man behöver hjälp att reda ut tankarna

*vinkar-till-övriga* 

Nosce Te Ipsum
  • Idun 78

Bettan, ja yoga är jättebra - det hjälper mig ofta i svåra situationer. Tyvärr är jag lite lat och gör uppehåll under mina "bra" perioder, jag tror jag hade kunnat undvika många dippar om jag gjort yoga regelbundet. Jag har glömt att säga, men vilken fin jultomtemössa du har satt på dig!

• BettanB

Idun: Ja, helst skall man ju försöka hålla igång även under de bra perioderna. Och det gäller både yoga och terapi. Jag har mjukstartat med BodyBalance, någon sorts powerYoga. Funderar lite på att hitta riktig yoga också... Eller en bra terapeut.
    Javisst är den fin! Tack!

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8