• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

vild i håret: Jag tar också Crinone och tror att det verkar lite annorlunda än de vanliga proggarna. En om dagen är en vanlig dos, men jag har också hört om folk som tar två eller tre per dag efter IVF. Men då har man ju slagit ut kroppens egen produktion genom nedregleringen, och tar bara Crinone fram till testdagen. Jag gör inte IVF men fick Crinone pga att jag misstänkte lågt progesteron iom spottings innan mens samt mf. Jag blev rekommenderad 1/dag, men började på eget bevåg ta 2/dag efter plus. Anledningen var att spottingsen försvann med Crinone, så jag ansåg mig ha fog för att tro att kroppen verkligen behövde extra prog. Och eftersom jag fick mf förra gången, när jag tog en, så ökade jag till två.

Jag har bara fått symtom när jag varit gravid, inte annars.

• Krusbär

Bettan: Är du terepeut? *nyfiken*

DND: Fortsätt att tempa (samma tid varje dag) så ser du när äl har varit, det ska bli ett ganska kraftigt hopp på 0,5 grader. Tyvärr är det ju så att äl kan bli försenad av både fysisk och psykisk stress. Och du har ju både haft det jobbigt med Levaxinet och oroat dig mycket för äl. Men du ska se att den kommer till slut. Kanske behöver du släppa allt för en tid? Ta lite jullov från allt? Det ordnar sig!

Idun: Vilken vecka är du i nu?

• Krusbär

Bettan: Aha, spännande!

DND: Så ska det låta!

Idun: Oj, vad tiden har gått fort. Redan halvvägs! Jo, på tisdag är det vul och då borde vi se nåt om det finns nåt att se. Småblöder tyvärr lite liksom tidigare, inte mycket men lite varje dag.

Ego: Hur trött är det egentligen normalt att vara såhär tidigt? 6+ och är helt utmattad, sover typ hela tiden och orkar knappt gå till affären. Ska det vara så?

• Krusbär

Tack alla för lyckönskningarna i morgon. Veckan har hittills gått ganska fort, men det här sista dygnet verkar snigla sig fram. Skönt att det är jul sen så slipper jag sjukskriva mig om det går åt skogen.

mwb: Grattis till jobbet! Missade helt att du hade fått det! Vad är det du ska göra?

Cia: Låter underbart med sol och semester!

Idun: Säger som Bettan, snart har du bebben i famnen!

vild i håret: Jag kollade inte med min gyn först så nu har jag lite svårt att hämta ut från apoteket... Ett tips... Men jag får väl krypa till korset och erkänna i morgon om jag ska fortsätta.

Undrar också hur det är med Mikes?

• Krusbär

DND: Men skulle inte du ta paus från äl-jakten?!

• Krusbär

lucki: Känner också igen känslan efter 3 mf. Den här gången har jag blödit i två veckor och varit ganska säker på mf, men för en vecka sen verkade det iaf ok. Hoppas att det slutar snart för dig, blödningar minskar ju inte oron direkt...

• Krusbär

Bra initiativ med manstråden! Men jag tror också att det är lättare att locka dit dem om de kan vara anonyma.

• Krusbär

Hej alla fina tjejer!

Tack för era tummar och tankar - det funkade! Såg ett foster med pickande hjärta idag! Så det finns ett litet liv därinne trots allt! Nu är det bara att hoppas på att blödningarna slutar snart och att allt ser bra på nästa vul i början av januari. Tills dess är jag sjukskriven och ordinerad VILA.

Kramar till er alla!

Mikes: Extra kramar till dig!

• Krusbär

Tack för alla grattis!

Vill bara säga att den här tråden har betytt jättemycket för mig också. Som det mf-vrak man är är den ovärderlig. Ni är helt underbara!

G O D J U L !

• Krusbär

Finessan, Bettan och Mom: Angående hjärtaktivitet så har jag aldrig sett det i tidigare graviditeter, som verkar ha avstannat innan det blir synligt. Så det här var första gången för mig, vilket kändes hoppfullt. Men nu när jag läser om er som har sett hjärtaktivitet och fostret ändå dör blir jag lite orolig.

Barret: Beklagar verkligen vad du har gått igenom. Känner så väl igen känslan av att desperat vilja bli gravid igen efter mf. Men jag valde att vänta på min utredning. Det var jobbigast i början, sen kändes det faktiskt skönt med en paus! Men du måste nog själv känna efter. Och 34 år ingen ålder!

Laban: Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8