• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

a80: ha ha ha! Jag skrattar åt att du känt på ditt barns huvud. Den känslan blir nog bättre när h*n är ute.

EGO: Jag har varit sååå stöddig de senaste dagarna. Allt har känts toppen och jag har inte oroat mig det minsta. Har tom köpt mammakläder!! Vad tror ni händer då? Jo jag får en mini mini blödning igår. Alltså den var verkligen minimal. Pytte pytte lite på papperet när jag torkade mig men ändå. Min man försöker lugna mig och säger att det betyder ju ingenting. Kan du vara ett lite blodkärl som brustit ellet något. Suck! Vet inte om jag bara ska ignorera det eller vad... Ska nog ringa min BM på måndag och be att få lyssna på hjärtljud men senast sa hon att det gör hon inte förren i vecka 15 dvs om 2-3 veckor. Men det är ju iallafall tidigare än vecka 19 då jag har ul igen...

• EMND

USH alltid oroligt med blödning mamarazzi men vid det här läget har vi lärt oss att blödningar inte är så farliga som vi befarar. Hoppas du får lugnande UL på måndag. (Se till att vila över helgen och inte anstränga dig innan du ser att allting är bra med bäbisen). Kram.

• Cia o krabaten

Mama: Nej sånt där får inte förekomma.
    Måtte det bbara vara skrämselskott!

• Krusbär

Mama: Nej, j-la skitblödning! Hade ju själv en sån förra veckan och tyckte att det var lika bra att kolla med ul för att slippa oron. Var väl mest orolig för att det skulle börja "hålla på" igen (hade ju så v 4-9) men det blev inget mer. Om du kan släppa det är det säkert ingen fara, men om det blir jobbigt är det skönt att få en koll. Då är ul bättre än bm! Kram

• johsjo

Hej igen,, har frågat lite om råd vid vissa frågor angående min utredning för upprepade missfall. Nu har jag hamnat i ett annat läge, nu är jag orolig för att vara gravid igen. Vi var överens om att vänta med att försöka tills i april, men nu är mensen 2 dagar sen, och tankarna snurrar. Har inte gjort klart utredningen än, Men samtidigt så kan mensen vara sen, då jaghade mitt sista missfall i mellandagarna. Men det har kommit igång bra efter både ma och mf tidigare.

Hur gör jag om det är så att jag är gravid igen, Måste väl kontakta den som ansvarar för min utredning. Eller?

Behöver ju inte alls vara så att jag är gravid, men ifall.... tankarna , och också hoppet finns ju, även om jag inte borde bli gravid nu igen. (tre ma och mf på 6 mån, kroppen måste få vila)

• EMND

johsjo, lite knäpp sits va, men om jag vore du hade jag som först tagit en gravtest och därefter börja självmedicinera med albyl och drycka massor med tomatjuice. Om positiv grav. test är det utredande läkare som gäller om du inte har någon annan som dr B tex.  Om du är gravid är det bara att gratta din kropp. Hade den inte blivit redo hade du inte blivit gravid. Din kropp verkar vilja bli gravid. Det är nog annat som inte stämde och detta verkar inte ha med tiden när efter mf du blir gravid att göra. Vad vi har lärt oss orsak kan bli immunologi, koaglation eller ganska sällan fel på livmodern.

• babblar på

DND: hoppas drömmen betyder plus! Håller tummarna

mama och a80: min hickar nog inte? Eller så har jag inte fattat det

a80: grattis till nästan känt huvudet

Mama: hoppas det inte är en dum blödning. Antagligen inte. Men man blir ju så orolig.
    Jag fick inte lyssna förrän i v 20 har jag för mej det var. Vad olika det är överallt

johsjo: tyckte DND.s inlägg lät bra Testa först och se hur det ligger till iaf.

• johsjo

tack för svaren. Självklart ska jag testa, men tankarna kommer ju mycket tidigare.
    Att allt ska vara så komplicerat. Kan inte något bara bli som man vill ;)

Ska försöka testa idag, måste bara in till apoteket på ett snyggt sätt, så att inte mannen behöver få veta för mycket. Än så länge min hemlis.

• EMND

tack bp - btw i natt drömde jag att jag (efter massa omständigheter) förovade mig med min egen man .... och var sååååå nöjd, even när jag vaknade... Värst vad jad drömmer {#lang_emotions_surprised}

hoppas bäbisen börjar hicka snart---för din skull----(som vuxen tycker jag att det är obehagligt att hicka fast det är anorlunda för bäbisar väl {#lang_emotions_undecided})

• Irma

Hej alla!

Måste få fråga er erfarna..

Vilka prover får man INTE missa i en missfallsutredning? Jag hade med mig Finesssans lista till läkaren. Fick inte tagit alla dom : = (

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8