• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • StoraD

Lycka: jag får Innohep, bara! Jag hade bara proggisar för 10 dagar, så jag valde helt kallt att inte ta dem! nu i efterhand kan jag undra hur jag tänkte, men då var jag mest förvirrad (eftersom jag hade lite blödningar inledningsvis).

Åh tänk om jag bara varit 1.54 cm! så pytteliten! haha

Johsjo vilka piller menar du då? Räkna nu inte med att du får olika piller, det är inte alls säkert utan beror på din läkare. Men det vet du säkert! Rörande Trombyl (som vissa får) så är det olika skolor där, vissa tar dem varje dag direkt, andra från, och andra från plus. Jag tar innohep (sprutor) som jag tagit från konstaterad graviditet (tickande hjärta). Lycka till!

• fruZ

Idag är en dålig dag...
    Den borde vara bra för jag har varit på jätteskön taktil massage (på en BM-mottagning där de har en massagebänk med hål för magen och brösten!), men Räkan är på tok för stillsam för att jag ska vara nöjd. Helt lugnt på förmiddagen, lite aktivitet vid lunch och sen bara enstaka småpet hela eftermiddagen och kvällen
    Jag borde väl vara lugnad för jag lyssnade med AS i eftermiddags och sen lyssnade BM som masserade mig med tratt efter massagen och det låter ju bra.
    Men jag vill ha spjärn och sparkar hela dagarna! Uschuschusch...

• Lycka77

ja, usch usch för sånna dagar a80, de är inte alls roliga, och när oron väl slagit klona i en så är det så svårt att komma dem, även om man hör hjärtat slå.
    Är det inte dags för din räka att lugna sig snart? Du har väl inte så lång tid kvar nu?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • fruZ

Jo, kanske. Det är 35+5 idag. Men det har känts annorlunda ett tag nu, med mera spjärn än sparkar, som om det är trångt. Jag är inte riktigt redo för ÄNNU lugnare... Och som du säger, när tankarna börjat snurra så är det svårt att släppa (även om jag känner den röra sig en del igen nu...).

• EMND

Hej, hej, här är jag med en tuff dag på jobbet och jobbigt besked att ännu en bästis har plussat med sitt andra. Fansan så tufft att spela gädje. Efter att jag la på luren brast det och jag bara grät och skrek: Varför händer det aldrig oss?! Jag var sur på livet, på henne, på allt. Så klart att jag önskar henne väl och jag vet att de hade kämpat båda gånger i ett par månader och nu hade hon fått stimulering. Det var tack vare de två vänninorna som jag har slutat ta P- piller. Men de båda har sina nästan två barn var och vi kämpar fortfarnde för det första.

Ja, jag hade väl ÄL inatt lillaD och jag vet inte hur vi ska göra om det inte tar sig denna gång. Att få det till var en kamp och vårt samliv går åt fanders snart om det forsätter så här. Samtidigt är jag rädd för IVF. Tänk om inte det fungerar heller. Vad gör vi näst? Vi vet inte hur det är med dessa vita blodkroppar hos manen. Ah Landstingets tråghet!!!! {#lang_emotions_demon} Dr B skulle direkt ge antibiotika men vi har inte fått något papper från läkare där man ser antal. Manen är dessutom kass igen.

Vinkar åt mamarazzii!

Grattis till Franka. Hur går det med prednisolon för dig  Franka.  Jag har inte känt så mycket biverkningar utom att naglarna är sköra. Men det kan bero på nagelförstärkning som jag gjorde i december och kallar för nagelförstörning.

A80, oj är du redan i v 36. Grattis!
  • fruZ

DND; usch, vad jobbigt med vänner som plussar. Det är ingen rättvisa! Men bra att du kan leva ut känslorna när du lagt på luren. Jag tror man måste göra det, annars går man under. Jag tror vi måste tillåta oss att känna de förbjudna känslorna utan att ha så dåligt samvete. Det betyder ju inte att man inte önskar sina vänner lycka, bara att man sörjer sin egen situation.

• ginkgo

Vill bara flika in en praktisk grej...
    LillaD: såg att du också tar innohep. Ett tips är att ta ut en ny förpackning på recept i god tid. Mina tar slut nästa vecka och nu har jag yrt runt till apotek i ett par dagar utan resultat. De finns inte på något apotek i varken Malmö eller Lund och är visst slut hos leverantör. Har jag tur kommer mitt "hemapotek" få imorgon, annars måste de skicka beställningen till Sälen , eftersom jag åker dit imorgon kväll. Damen på apoteket sa att innohep är ovanligt och att hon bara expedierat det en gång förut (!). Så ha ett par veckors marginal, är mitt tips.

Kram alla och särskilt till er som har det extra tufft!

• mamarazzi

Kikar förbi snabbt och kramar DND hårt!!! *kläääääääm* (oj förlåt tog jag i för mycket? :-S

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8