• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Iske

babblar på skrev 2009-03-05 11:10:41 följande:

Iske: jag är tyvärr veg. så jag kan inte äta det där Veg järn ska visst inte vara så lätt för kroppen att ta upp heller...så typiskt Jag låg på 109 i medelvärde sist(de tog 2 prover och tog ut medelvärdet)Tranbärsjuice ska vara superbra. Jag drack mycket av det i början...till jag började tycka att det var läskigt att dricka
    aha ja då är det väl spenat och brocoli för dig... men kan rekomendra proviva female mango inehåller järn + att det gör att kroppen tar upp järn lättare Älskar den :)
  • Idun 78

Cia, vad mysigt med kalas!

BP, tänk vad märkligt att alla BM säger olika. Jag har dock aldrig mått illa av mina Niferex, men jag har hört om andra som blivit det. Däremot kan jag ibland, men sällan, få magknip av dem. Jag äter inte heller kött så det där med järn är ett lite knepigt kapitel nu när man är gravid, innan hade jag dock ett bra hb-värde, men nu ligger det på 102.

• StoraD

jo, det är kul att vi ligger lika mamarazzi, även om jag känner mig så osäker och ickeglad fortfarande. Jag är nog runt 12+6 idag tror jag. Jag har haft så oregelbunden cykel + det har visat olika på mina 7 (!!! :-0) UL/vul

Tack för grattis Franka. och SÅ roligt med sparkarna! det måste kännas jättehäftigt!

Åh lilla gräsänklings-idun! du får försöka bjuda hem lite vänner på TV-kväll och så! Ring mig annars om du vill prata ngn kväll.

Kul med kalas Cia! du är så duktig på att baka och sånt! Själv har jag inte bakat sen 1989, och det var när mikron kom och man kunde blanda cornflakes och blockchoklad till mikrogodis. *mmm drömmer mig bort*

BP: jobbigt med järnet, det enda jag vet (som du säkert också vet) är att man inte ska ta det tillsammans med kalcium, så ingen spenatstuvning med andra ord!

Mina kollegor säger att jag är i denial som säger att det inte syns, men jag vet inte, jag tycker inte det. Jag har ju en sån jojo-vikt och går från att vara ganska pinnig till att bli en boll med 1.54 cm i diameter rätt så ofta. Men sen äter jag numera oavbrutet, och nästan bara onyttigt, mkt pommes och elände, och läsk (som jag aldrig drack tidigare). De där enheterna är det sisådär med, men jag har ju mått illa nästan dygnet runt, och gör det ff, så jag skyller på det. Mina (enorma mängder) pommes ger mig så mycket glädje...

Finesssan: hur går det m Vidas sömn? Bra hoppas jag!

kramar på er alla söta!

• StoraD

AAH måste börja fatta mig kort i inlägg!! jag hade glömt att jag saknade denna vitala forum-skill!

åh nu kom jag att tänka på söt-pops som tokskriver! hur mår du gumman?!

och DND, är det ÄL-dags?

• Lycka77

Härligt med sparkar Franka!

Idun, jag känner igen mig i gråtandet, jag är också inne i en "tårperiod" just nu, väldigt känslig för allt. För mig, bortsett från hormonerna,  tror jag mycket att det beror på att jag nu börjar förstå att det faktiskt finns en liten i mig mage, och att jag troligtvis kommer att bli mamma till sommaren!

Cia - hoppas det går bra med bakandet!

lillaD - det är härligt med dina långa inlägg!

Vad får du för behandling denna gång?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Fnissar åt LillaD, både hennes inläggs längd, att hon tycker hon är 1,54CM och hennes bakning

Jag bakar inte alls ofta och bara 10% av gångerna dottern ber om det
    Men det kanske dels är så att jag berättar om det här och dels att jag bakar mer än jag vill kännas vid
    Vilket skulle förklara midjemåttet/vikten

• mamarazzi

lillaD: Nej INTE fatta sig kort!

BP: då är vi två som har moderkakan fram.

Iske och Lycka: skönt att fler gråter.

DND: Var är du vännen? Hur mår du?

Ikväll ska jag gå på gratis bio med en tjejkompis. Sååå mysigt! "Män som hatar kvinnor" hoppas inte jag blir rädd och börjar gråta.
    KRAMIS

• Cia o krabaten

MAMA: Å den vill jag se!
    Unndrar om den går dagtid nånsin...

• johsjo

Hej igen, känns som om jag bara kommer med massa frågor. Men i mitten på april så ska vi börja försöka igen efter ett ma och två mf. Vi genomgår nu utredning, men den kommer kanske inte bli klar innan. Mitt sista mf var i mellandagarna. Min fråga nu är alla olika piller man eventuellt får, när ska de börjas ta? innan försök, när man är gravid eller??

Allt detta så jag vet när jag ska börja ringa och tjata. De vanliga blodproven borde vara klara, men vi väntar på kromosom. Så det som går att medicinera borde vara klart.

Tacksam för alla trevliga och kunniga svar ni ger till mig som känner mig lite vilsen.

• Idun 78

Johsjo, det beror helt på vilka piller du kommer får, och sedan skiljer det sig även åt mellan läkare när de tycker man ska börja med olika preparat. Vet du redan nu vad de kommer att skriva ut åt dig?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8