• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • babblar på

a80: bra att liten kommit igång Men du ...hur känns hicka?

• EMND

Hej alla, tack för er stöd och uppmuntan. Vilken tur att vi har varandra här. Jag tror inte att någon annan kan förstå och trösta så som ni/vi gör i denna tråd.

Jag drömde en märklig natt i natt. Jag drömde att jag höll en nyfödd (mörkhyad) bäbis i min famn. Jag kände min kind mot hans jag kände hans lilla krop i min famn men han var inte min, jag fick bara låna honom och jag var så tillfreds med att ha honom hos mig. Drömen var så verklig att jag förföljdes av känslan hela dagen. Min mans kommentar gjorde mig lite ledsen då han sa: "Det kanske betyder att vi ska adoptera en sådan!" Men jag hoppas att drömen betyder något annat. Jag hörde att man brukar drömma om sin graviditet innan plusset men nu har jag inte drömt det heller.   ..

Ja, ja lite struntpratt.. men det är länge sedan som jag drömde så verkligt! 

Hoppas alla har en skön fredagskväll.

{#lang_emotions_heart}

• Malinen

Hoppas och håller tummarna att det var en sån där graviddröm, DND.

• Idun 78

Åh vad jag hoppas att det var en graviddröm DND!

*vinkar till alla andra*

• Cia o krabaten

DND: Drämmar är knepiga...

Jag hade en dröm (Minns den som igår) att det var ett väntrum utanför förlossningen. Lite som hos tandläkarn där en efter en blev inropad.
    Bara det att det blev ALDRIG m in tur!
    Det kom fler och fler som blev inropade före mig och jag fick vara kvar där utanför
    Ganska symboliskt av den skit vi var mitt uppe i då...

• mamarazzi

Hej tjejer,
    OJ vad härligt att se Poppy! Jag ska hålla alla tummar jag har för dig nästa vecka. Jag hoppas oxå på att de ska hitta något som är lätt att fixa. Så fixas det och sen kan du vara lyckligt gravid!!

DND: Men älskade sötis! Hoppas du blir gravid NU!

Cia: Snacka om symboliskt! Tänker på min dotter som sa "var det ÄNTLIGEN vår tur?" när vi berättade att hon ska få syskon. Kanske har hon haft samma dröm som du?

• mamarazzi

BP: Jag längtade sååå efter att min dotter skulle börja hicka i magen (vet inte varför men jag trodde det skulle vara häftigt) sen ville jag bara att hon skulle sluta.

• Pelargonen
    Finessan skrev 2009-01-18 22:30:29 följande:
    Sissela, det tycker jag att man kan be om. Många problem som mixen biter på visas inte på de fåtal blodprov man oftast får. Inte ens säkert att det visar sig om man får alla prover på min digra lista. Fragmin kan ge benskörhet, men enligt mina läkare så är den risken väldigt liten vid behandling under så pass kort tid och med så låg dos. I övrigt är det helt riskfritt. Förutsatt att du har koll på koagulationen.Vi har steg över till dig också.
    Sa din läkare verkligen det? Enligt FASS är benskörhet inte en biverkning av Fragmin, däremot av Innohep.

Lånar tråden för en länk, hoppas det är okej TS!
    www.familjeliv.se/Forum-2-143/m42115052.html
  • fruZ

BP; det känns som små regelbundna ryckningar, mest där bebisen har ryggen. Min räka hickar inte såå mycket så det är bara mysigt

Idag gjorde jag det som diskuteras så flitigt här på fl i vissa trådar, kände efter på livmodertappen. Det är svårt att känna på sig själv, men den kändes mjuk, kanske nästan/lite öppen för fingret och det var inte mycket tapp mellan mig och räkans huvud! Jag har en känsla av att den kommer komma ut tidigt (det lär jag väl ångra att jag sagt när jag sitter och längtar i v 42...) men jag hoppas inte alltför tidigt för jag planerar ju jobba ett par veckor till och har inget emot att gå hemma och skrota iaf några dagar innan den kommer. (Shit, vilket lyxproblem!)
    Nåväl, idag har jag upplevt det underbara att (nästan) känna på mitt barns huvud!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8