• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Krusbär

LillaD och Mama: Håller med Mama om att man nog inte ska gå efter en bok... Jag vet flera som fått mage tidigt (v 12+) och de är blandat långa/smala, korta/normala. Det beror nog också mycket på hur man klär sig. Om jag skulle gå i tajta kläder eller mammakläder som framhäver magen skulle jag se MYCKET gravid ut sen flera veckor tillbaka. Samtidigt kan jag dölja det väldigt bra med rätt klädsel. Jag är 163 cm lång, normalviktig och har bakåtlutad livmoder (ska det inte synas senare då?).

Franka: Härligt med lite kickar! När har du BF?

• Idun 78

Hej allihopa!

Har varit ruskigt dålig på att skriva här ett tag, men jag följer er i smyg.

Franka, vad mysigt med lite sparkar! Jag kan ff inte få nog av att känna när bebisen rör sig, boxar runt och har sig. Det är så mysigt!

Ang. storlek på magen. Själv tyckte jag att det syntes ganska tidigt, typ runt v.14-15, och de som känner mig väl kunde se kulan redan då. På jobbet "outade" jag i v.18 för då tyckte jag det var uppenbart men nästan ingen hade lagt märke till det då, så det beror, tror jag, ofta mkt på hur väl man känner personen om man kan se tidigt eller inte huruvida ngn är gravid. Nuförtiden frågar folk istället om jag verkligen är säker på att det inte är tvillingar!

Har gått och blivit gräsänka i fyra dagar - och tårarna sprutar!! Jag är verkligen inte särskilt blödig i vanliga fall, men graviditeten har satt hela känsloregistret ur spel. Just nu känns söndagen, då mannen kommer hem igen, såååå avlägsen....

Tur att ni finns!

• Cia o krabaten

Idun: HAha, och jag lääängtar tills maken kan ta barnen och dra iväg så jag får vara själv lite Så olika det kan va

• babblar på

mama: aha det är därför jag knappt kan sitta när jag ätit. För att moderkakan är framtill så organen trycks ihop mer då kanske

franka: grattis till sparkar! Vad mysigt! Nu sparkar min på så hela magen hoppar ibland

Iske: skönt att datumet blev bättre igen

ego: drb ringde inte denna gången utan skickade info om mina prover. Jag behöver få i mej mer järn stod det. Var inte bara hb som var för lågt utan lite andra blodstatus också tyvärr Bm sa att det blir så när man är gravid men jag vet inte .
    Jag äter broccoli eller spenat nästan varje dag plus niferex...tar frukt eller juice till också. Det verkar ju inte hjälpa.
    Man kan ju även undra varför mitt tandkött börjat blöda igen superlätt. Borde kroppen inte spara på blodet liksom
    Kan man blanda niferex och blutsaft tror ni?

• Idun 78

Cia, jag är också sån i vanliga fall. Till saken hör dessutom att maken är i stort sett aldrig borta, han är en riktig hemmaråtta medan jag brukar vara ute och flyga och flänga, så jag brukar ju verkligen längta efter att få vara hemma själv. Men inte nu tydligen. De där hormonerna alltså, de ställer ju allt på ända Hur är det hemma med två små busfrön? Kommer de bra överens?

BP, tar du Niferexen på fastande mage med lite juice? Det tipset fick jag av min BM. Inte för att jag lyckas få upp HB:et för det, men ändå.

• Cia o krabaten

Idun: Jo tack, vi har det bra
    Ska ha kalas för fullt i helgen så här ska bakas snart!

• Iske

bp: ja det känns riktigt bra....

Har haft lite problem med järn värdena också men nu var det 126 eller 128 så jag skulle fortsätta med vitamintabletterna med järn i.... blur mkt leverpastej här lite blodpuddning.... Hade lämnat urin prov och visst var det bakterier i det men dom sa att det var inga elaka bakterier så drick tranbärsjuice och apelsin.... behövde inget antibiotika nu men får lämna prover varannan vecka (alltså varje gång jag ska till bm och läkaren) Blev också sjukskriven heltid i 4 veckor till att börja med för nu har det kommit så långt in i graviditeten att kroppen klara väldigt mkt insulin innan den reagerar.....

• babblar på

Idun: min bm sa att jag inte skulle ta dem fastande för då skulle jag nog må väldigt illa Så jag vet inte om jag vågar mej på det Mår redan mer illa igen...trodde det skulle vara över nu
    Jag har iofs känt mej piggare några dagar nu så järnet kanske gått upp sen sist jag kollade. Hoppas! Är ett tag sen jag tog DrB.s prover

• babblar på

Iske: jag är tyvärr veg. så jag kan inte äta det där Veg järn ska visst inte vara så lätt för kroppen att ta upp heller...så typiskt
    Jag låg på 109 i medelvärde sist(de tog 2 prover och tog ut medelvärdet)

Tranbärsjuice ska vara superbra. Jag drack mycket av det i början...till jag började tycka att det var läskigt att dricka

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8