• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Krusbär

a80: Usch för oro! Räkan kanske blev lugn av massagen? Hoppas att det känns bättre idag!

DND: Kramar till dig, det är inte rättvist! Men snart borde det vara er tur.

Mama: Här är en till med framvägg! (Läskigt ord! )

LillaD: Jag år också en massa saker jag inte brukar i början, och gör väl fortfarande... Läsk, godis och andra sötsaker, pizza... Lite befriande också!

Vinkar till de kriminella som vågat sig tillbaka!

• mamarazzi

ginko: Jag har upptäckt att det även kan vara problem att få fram progesteron! Det tar plöstligt slut ibland. ARGH! snacka om panik. Men nu ska jag snart sluta.

Johsjo: Det är nog inte så enkelt att du bara får massa piller. Beror ju helt på hur din läkare är. Det vanligaste är nog att de säger "vi hittade inget fel så det har bara varit otur." eller nått sånt. Jag bestämde mig dock för att jag ville ha aca (trombyl eller albyl minor) och progesteron men det var inte lätt att få någon att skriva ut det.
    Så jag har självmedicinerat med ½-1/3 albyl minor sen några dagar EFTER äl (det blev bara så + direkt sen) samt progesteron sen v 4+1 (jättesvårt att hitta någon som ville skriva ut det åt mig). Jag har nu bytt albyl minor till trombyl som jag äntligen lyckats få utskrivet. Jag har inte tagit prednisolon alls som vissa tar.

a80: liten softar bara och tar det lite lugnt nu. Måste ju slappna av och samla lite energi ibland med.

Krusbär: Oj vi verkar ju vara många med moderkaka i framvägg. Vågar inte hinta att vi kanske har kassa bakväggar hela högen.

LillaD: Jag gillar inte ens fet mat men jag har ätit massa McDonalds, pizza och bacon. Mums! Nu har det dock lugnat sig när illamåendet försvunnit.

Cia: Den var bra men jobbig. Vissa scener är ju inte precis trevliga. Spände mig så jag trodde jag skulle strypa blodtrillförseln till lillfoster.
    Jobbet kallar! Uff! ÄNTLIGEN FREDAG! TJOHO!

• Poppy Lee

Hej alla igen! Har inte hunnit titta in här så ofta på sista tiden, skriver som en galning på mitt manus både på vardagar, helger och kvällar (och nätter).

DND: stora kramar till dig! Det är så orättvist Hoppas verkligen att denna ÄL är den rätta för dig, jag ska dansa till gravidguden åt dig!

a80: jobbigt med oron! Du vet det säkert, men många bebbar blir ju lugnare i slutet när de fixerat sig, det är ju trångt därinne. Tjata dig till ett tillväxt-UL om du är jättenervös, de ska vara generösa med det mot slutet.

lillaD: vad rar du är som frågar efter mig! När är det dags för ditt 8:e vul? Går det bra med skrivandet?

Bling: darling, hur mår du och mannen?

Mikes bride: samma fråga till dig, mår du och din äkta hälft bra?

mamarazzi, Idun, Franka, BP, Cia, Finessssan, Bettan, Krusbär och alla andra jag missat: kramar till er!

EGO: nästa vecka är det dags för min hysteroskopi. Börjar bli skitnervös! Tänk om de hittar något konstigt? Något som gör att jag aldrig kan behålla en graviditet? Eller tänk om de INTE hittar någonting, det är visserligen drömscenariot men ger fortfarande inga svar på mina =)/)/%&/¤%&¤/¤=() f-cking sena mf!

• babblar på

Idun: ja att alla ska säga olika Du tar 2 niferex per dag va? Jag ska inte ta det förrän mitt går under 100 (har haft som 106 som lägst men nån minut senare var det 112) Jag funderar på om blutsaft är lättare att ta upp? Jag är iaf sugen på blutsaft Oj vad gott det låter

LillaD: Jag kör spenaten utan stuvning men man har ju ofta nån mejeriprodukt till nånstans i middagen
    Skrattade lite åt ditt mikrogodis Jag gillar att baka i perioder. Nu är jag jättesugen på det men känner att jag inte får äta så mycket socker så jag får väl försöka låta bli Konstigt att man helt plötsligt ska vara så sugen på bakelser och godis när man inte bör
    Jag var väldigt sugen på saker med ketchup/tomatsås till i början har jag för mej. Strips pizza osv(äter inte pizza ofta annars)Kanske var saltet man var ute efter?

Mama: jag tror det har varit ganska många i tråden som haft moderkakan fram? Vet inte hur vanligt det är annars?

Johsjo: jag tog 1 trombyl från mens och sen progesteron från äl(2 dagar efter) sen bytte jag T mot Fragmin nångång i början av graviditeten

a80: usch sådana småsparksdagar är jobbiga. Man är inte lugn förrän den börjar kicka rejält igen. Sambon säger att de måste väl vila ibland för att orka växa. Efter min glukosbelastning var bäbis jättelugn i iaf ett dygn. Hade nästan panik. Men jag var ju väldigt trött jag med så socker kasnke tar på krafterna.
    V 36 ...vad mysigt

DND: Kram på dej. Fy vad jobbigt Hoppas verkligen det blir din tur snart!

ginkgo: även F tar slut ibland har jag märkt

Poppy: vad duktig du är! Och lycka till på hysteroskopin. Hoppas det går bra

• Franka

DND - predisolonet slutade jag med i v 13. (Samtidigt som jag slutade med Trombyl o Progesteron) Fick inga biverkningar annat än att jag blev rätt hungrig.

• Krusbär

Josho: Det beror ju lite på vad du behandlas för. Vad tror di själv är ditt/dina problem? För egen del misstänkte jag att problemen uppstod tidigt, hade fått tidigt mf och hade alltid spottings i lutealfasen. Därför ville jag också börja medicinera i god tid innan plus. Tog 1 Trombyl från strax efter mensen och 1 progesteron från två dagar efter äl. Vid plus tog jag 2 Trombyl (till v 12) och 2 progesteron (Crinone) till v 14.

Poppy: Kul att se dig! Det kommer säkert att gå bra på hysteroskopin!

• Cia o krabaten

*Vinkar hysteriskt åt Poppy!*
    Jobba bra med din avhandling och alla tummr inför hysteron!

• fruZ

Tack för att ni som vanligt finns och förstår. Idag är Räkan sitt spjärnande och hickande jag igen och jag är nöjd

Jag har oxå moderkakan i framvägg om ni för statistik ni som pratade om det

Poppy; vi kanske ska hoppas att de hittar nåt lättåtgärdat som förklarar dina missfall? (tyvärr tror jag det är rätt ovanligt, men jag tänker hoppas på det ändå!)

Hoppas ni alla får en fin helg!

• Cia o krabaten

Jag hade också i framvägg denna gång, men inte förra.

• BettanB

Hej, alla! *vinkar*

Och hej, Poppy! Kul att se dig. Kan föreställa mig att det är hårt med skrivandet just nu *inte-avis*. För min del hoppas jag att du vaknar efter hysteroskopin (du sövs väl?) och att de då säger att de hittade något, men åtgärdade det direkt. DET vore väl drömscenario?

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8