• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Copkat

Franka: Tack för ditt svar. Läste din presentation. Har du gjort något annorlunda denna gången bortsett från prednisolon? (Läste din presentation).

• fruZ

Bettan; jag tar Innohep 4500 IE från det att de såg något i livmodern till v 39+6. Eg ville de ge mig när man sett hjärtaktivitet, men eftersom jag haft MA/MF där det slutat utvecklas i v 6 så fick jag börja lite tidigare. Min läkare har forskat tillsammans med drM i Helsinborg (när drM bodde här i Linköping) och de tror på samma behandling och ger den på försök när man inte hittat fel i utredningen.

• StoraD

Mamarazzi "#(/%#?()%/ blödning! hoppas att det inte blev ngt mer än det lilla rosa, ngt litet rosa betyder troligtvis ingenting som din make och andra här säger, men jag förstår att du oroar dig och skickar en massa kramar till dig söt!

Spirit - kram gumman, vad jobbigt. Men vad ska man göra, vi har inget val. Bara att bryta ihop och sen gå vidare och fortsätta kämpa. Jag har själv parallellt stått i adoptionskö, det har hjälpt mig igenom dessa år. Och jag hade ju en behandling som jag skulle ta vid plus, bara jag plussade - och sen tog mitt fjärde plus över ett år. Men du ska se att ni kommer plussa snart, och då är du laddad till tänderna!

Poppy: skönt att du snart ska få din utredning, jag förstår att du har blandade känslor och jag hoppas sååå på det bästa nu!

Ang. Folsyra så är det så att B12-brist och brist på folsyra kan orsaka mf, men det är nog verkligen extremfall av brist då, t.ex. så får ju vegetarianer ibland b12-brist. Hursomhelst så har jag Folacin på recept, iom att det inte är ngn fara om RDI överskrids (folacin = 10 ggr RDI för gravida), så det kan jag rekommendera.

a80: en del av mig tänker, vad-ska-du-in-där-och-peta-för-kvinna!! en annan del tänker ååååh... söta du, jag är så glad att din tenta är avklarad, du har varit SÅ tapper! heja dig!

Angående prover: Dr M menar på att immunologiska problem är notoriskt svårmätta (och TNF-alfa är inte så pålitligt), och eftersom innohep och fragmin inte har några biverkningar så kan man ta dem ändå, utan att göra prover. Så jag får ju behandlingen ändå och har valt att lägga ner provtagandet. Men det är kanske ngn annan behandling eller andra prover ni är ute efter? (som rör det immunologiska vill säga).

EGO: jag har hållt mig borta lite från fl (mkt out of character) eftersom jag är ingenting mindre än livrädd inför måndagens (morgondagens) UL. Nu är jag i vecka 13+ och om det ser bra ut har jag lovat att bli lite glad. Hittills har jag inte vågat vara det. Jag vet inte hur jag kommer att klara morgondagen fram till 15:30, men man har ju inget val som sagt.

Heja DND's ÄL! nu håller vi tummar vännen! Undrar hur det går för mammawannabe förresten?

nu ska jag sluta skriva!!

(kram cia! och HK! aah kan inte sluta skriva...)

• fruZ

LillaD; åh, UL imorrn! Du har alla mina tummar och hoppashoppas på din sida! Glöm inte att snabbt berätta hur det gick!

• BettanB
    Svar på #2636
    Vad skönt att du fick börja tidigare. Vad är det för skillnad på fragmin och innohep förresten?
    Vad är det för läkare du går hos? Bor du i Linkeboda alltså? Jag gick hos Berg när jag bodde där uppe; jättebra läkare och är väl en kollega och vän till Dr M.
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8