• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • StoraD

Tack MB, och vad skönt att mensen äntligen kommit och att maken anses botad, nu går ni mot ljusare tider raring!

Idun: nämen sånt borde ju verkligen vara förbjudet! tur att du har så bra läkare runt om dig vännen!

Bettan: jag förstår att du stressar inför utredningen, men har du en läkare som du vet kommer ta proverna, eller det är till Sahlgrenska du ska?

Söta HK: det kommer att ordna sig ska du se, du får inte ge upp! Hur är det med hälsan annars, jag hoppas att du inte har mkt ont?

Pops: när vad nu undersökningen?

Ngn frågade om fragmin och innohep? Jag har förstått att det är i princip samma sak, och min läkare i region skåne har också gått över från fragmin till innohep, så det är nog ingen fara, i synnerhet vid så små doser. Vid graviditet ges den dessutom, enligt Dr M, i så låga doser att det förlorat den blodförtunnande effekten, men fortfarande motverkar bildningen av blodproppar.

hoppas Vida och finesssan mår bra också!

tack för alla tummar! kram kram

• babblar på

hk:Tråkigt att det gått 2 år Kram på dej.

dansstina: Glömde svara på ditt inlägg sist.
    är inte Fragmin och innohep samma? Jag har aldrig fått höra av läkare att F kan ge benskörhet och ger det bäbis benskörhet är det inte klokt att man inte för reda på det Bäbisen är ju känsligare än en annan liksom. Hoppas det itne skadar bäbisen!

Bettan: varför räcker inte fragmin vid nk-celler? Jag har bara tagit prog och T och nu F

lillaD: håller tummarna och dansar för dej idag

Lycka : hej på dej. Allt bra?

• Jemema

Prednisolon kan också leda till benskörhet på lång sikt. Träning är bästa medicinen för skelettet Så på med joggingdojjorna!

• Krusbär

Copycat: Jag tog progesteron (crinone) cykeln innan jag blev gravid sist. Började ca två dagar efter äl. (Det är viktigt att veta att äl har varit för progesteronet kan annars göra att äl uteblir.) För mig påverkade det mensen på så sätt att den kom senare än vanligt, nästan fyra dagar efter sista proggen. Jag tog dem till dag 15 efter äl och slutade då när testet var negativt. Cykeln efter det blev även äl försenad några dagar.

Spritit: Tråkigt! Har tyvärr inget annat förslag än Bling, att försöka igen... Kram

• Krusbär

Ang. omega-3 i kombination med blodförtunnande, så tog jag upp den frågan här för några veckor sen. Kom fram till att omega-3 (i rekommenderad dos) och en låg dos Trombyl (1/dag) inte var farligt. Har heller inte märkt någon ökad benägenhet att blöda (brukar annars lätt blöda näsblod). men det är nog som sagt bra att hålla sig till låga doser.

Idun: Hoppas att du mår bättre idag!

LillaD: Tummar till dig och mini idag, vännen!

• Idun 78

Tack alla ni som peppar och kommer med glada tillrop! Det värmer så!

Lycka, ja det är helt klart mkt känslor i omlopp just nu, och för mig ligger också tårarna nära till hands hela tiden. Men det är väl som det ska antar jag och kanske bättre att de kommer ut nu och inte sen när bebis är här. Men nej, jag är bara halvtidssjukskriven och det passar mig bra. Jobbet får mig att skingra tankarna lite.

• Iske

ååå håller på att bli tokig mitt blodsocker vill inte alls göra som jag vill..... fick ringa min läkare i morse för att få lite hjälp kan knappt fatta hur mkt insulin jag tar och ändå ligger det allt annat än bra kan inte ens titta på kylskåpet utan att det stiger till skyarna........ hoppas på att få till det nu på 2 dagar ska ringa läkaren igen på onsdag och se vad vi ska göra om det inte blir bra... lillan är aktiv så det är bra men så fort blodsockret stiger så får jag sammandragningar och det är inte kul....

• Poppy Lee

Oj vad det skrivs... jobbar så mkt nu att jag inte hinner med. Men skickar kramar till de som har det jobbigt (särskilt DND och Bettan!) och även till er som har det bra och är gravida t ex (förstår att oron är jobbig dock).

Idun: det är väldigt känslosamt i slutet, minns det från min enda lyckade grav. också. Till slut kändes det som om jag höll på att bli psykiskt sjuk, ville bara ha ut ungen för att se att hon levde. Min BM trodde precis som du skriver att jag fick ett slags före förlossningen-depression, snarare än att få en efter, som är vanligare. För när hon väl var ute var allt hur bra som helst och min deppighet var som bortblåst. Hoppas att det blir så för dig också.

Tack för alla peppande svar ang. min hysteroskopi. Bettan, jag håller nog med, det bästa är om de hittar något konstigt men lättåtgärdat, i så fall har jag en vettig förklaring till mf:en. Men tankarna snurrar ju, och jag är rädd att läkaren ska vara klåparaktig Har ju fått infektion 2 ggr från mitt sjukhus vilket inte känns så bra, tänk om de gör ngt knas som skadar livmodern ännu mer?

Men, nej, nu ska jag inte klaga, det är ju det här jag vill. Ordentlig mekanisk utredning en gång för alla.

När börjar din undersökning Bettan?

lillaD: håller tummarna för vul!

mamarazzi: hoppas ingen fara med blodet, tror inte det, men be om vul/ul om du är orolig, alltid bäst med kunskap/vetskap.

• Cia o krabaten

Poppy och Idun: Känner också igen det där.
    Dessutom så mådde ju A lite si och så så det var verkligen ingen underbar upplevelse förlossningen...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8