• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • babblar på

Bettan: kan kanske vara så att de menar starkare blodförtunnande då? Eller om man tar mycket blodförtunnande. Trombyl innehåller ju bara 75mg men ipren innehåller väl 500 har jag för mej?
    Min kompis hade fått höra av läkaren (tror jag ) att ipren och omega inte skulle blandas

• Mikes bride

Bettan : Vi har det bra. Maken anses vara botad, bara rutinkontroller återstår, och min mens har äntligen kommit igång efter operationen (8 veckor tog det!)
    Hur är det själv?

• babblar på

Jemena: är inte så bra på det där DHA är nåt som även finns i omega 3 iaf. Mina gravidvitaminer innehåller DHA iaf så jag hoppas det ska räcka för bäbisen.

Bettan: nä så är det ju såklart Som jag skrev...vi kanske behöver det. Men om vi tar för mycket så blir det inte heller bra tror inte jag iofs. Lagom är ju alltid bäst

Mikes: skönt att ni börjar tillfriskna!

• Idun 78

Jag har inte heller hört ngt negativt om att både ta trombyl och Omega 3, jag gör det själv och har inte märkt av ngn ökad blödningsbenägenhet.

Spirit, vad fruktansvärt tråkigt. Jag har inte heller några bra tips tyvärr förutom som LillaD säger, att bryta ihop och försöka komma igen när man känner sig redo. Men det är tufft... j*vligt tufft Stor stor kram!

Hej HK! Hur mår du?

Hej Mikes Bride! Undrar samma som Bettan, hur är det med er?

Och hej alla andra också så klart!

Själv var jag inne en sväng på förlossningen igår igen. Hade inte känt av bebisen så mkt på några dagar och började bli rejält orolig, men den hade bara vänt sig och låg nu i säte sparkandes inåt, därav de obefintliga fosterrörelserna. De är så gulliga på KS, jag har ju varit där några vändor nu pga min oro för bebisen, men de är ff så välkomnande och tar ens oro på allvar! Fantastiskt! Tänk om man hade fått samma välkomnande inom vården när man vänt sig dit pga missfallen! Vilken skillnad det hade gjort.

Har känt mig rejält låg ett tag, det är därför jag inte hänger här så mkt. Det är mkt känslor i omlopp tror jag (och hormoner!) Jag är ju så obeskrivligt lycklig för den lill* som ligger i min mage, och så ofantligt rädd för att mista h*n. Jag kastas mellan hopp och förtvivlan känner jag. Och allt har nog förvärrats lite de här dagarna jag varit själv - det finns lite för mkt tid att tänka då, bättre när jag kan hålla mig sysselsatt med annat.

Jag är så lycklig dock över att den här tråden finns! Vad hade jag gjort utan er?

• Idun 78

Fast ipren och trombyl är ju inte samma sak. Det ena innehåller ju ibumetin och det andra acetylsalycilsyra (hur stavas det eg? ) Så det som gäller för Ipren behöver ju inte gälla för Trombyl. Hursom, precis som ni skriver, i de doser vi tar det är det inte ngn som helst fara.

• Irma

Oj. Man är borta några timmar och så händer det hur mkt som helst! =:)

hej nya och gammla! *vinkar* Måste erkänna att det är svårt att hålla koll på oss...

• Mikes bride

Idun : Skönt att du känner att du blir bra bemött på KS, det betyder så otroligt mycket. Jag VET att det kommer att gå jätte bra för er!

BP : Jag gillar din nya flower power stil!

• BettanB
    Mikes bride skrev 2009-03-08 19:18:21 följande:
    Bettan : Vi har det bra. Maken anses vara botad, bara rutinkontroller återstår, och min mens har äntligen kommit igång efter operationen (8 veckor tog det!) Hur är det själv?
    Härligt att det går åt rätt håll.
    Jag stressar halvt ihjäl mig inför förestående utredning; vill så gärna att den skall ge något, men vet att chansen är liten. {#lang_emotions_undecided}
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8