• Franka

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej Bettan och Malinen! Bettan - får jag oxå komma in i till dig?

Jag pratade oxå med Lucina igår. Jag fick deras sista telfontid ever och Dr B tyckte det var roligt att det samtalet var åt det positiva hållet. (Jag i v 11+1 och ska på inskrivning på måndag)

Jag fick besked att sluta med all medicin v 12+0:
    Trombyl - sluta rakt av
    Proggar - ta en bara på kvällen den dagen
    Prednisolon - fasa ut genom att ta 5 mg i två dagar, och halv tablett i två dagar.

- Vågar jag sluta??? frågade jag. Dr B skrattade och sa det ska räcka.
    - Då följer jag dina råd, sa jag.

Så då får jag väl göra det. Jag litar på honom, han har alltid haft rätt med mig hittills. Men lite läskigt känns det

Han sa oxå att jag bör ta det lugnt tom v 14, sedan kan jag börja träna o ha sex lite lugnt om jag vill...

• Franka

Hej hej,
    Mikes B, johsjo och Lucki - usch vad jobbigt, tänker på er.
    Johsjo - gjorde min första utredning på Sophiahemmet och vi bokade in ett nytt möte efter ca en månad och då hade alla provsvar kommit.

Ingalill på Lucina ringde i fredags för att tacka för blommorna (hon glömde göra det när vi pratade sist, sa hon)
    "De malalösa rosorna står fortfarande och är så fina, efter två veckor." Slut citat. Hon lät mycket nöjd

Slutade med alla mina piller förra veckan; Trombyl, Progesteron och Prednisolon. Ska lyssna på hjärtljuden på torsdag, hoppas allt är bra...

• Franka

Babblar - var på inskrivning innan jul och barnmorskan häpnade över min långa lista med missfall Hon förstod att jag inte ville vänta ända till RUL med att kolla, så hon föreslog en hjärtljudskoll på torsdag, då är jag i v 14 (13+6), är det så tidigt?

Känner mig inte duktig som slutat med tabletterna, men ville inte fortsätta experimentera på egen hand, så jag hade inget val, kändes det som. Men det är skönt att bara ta TVÅ! tabletter numera (Folsyra och Mitt val kvinna)

• Franka

Finessan - är jag den ENDA som slutat med tabletter??? Nu gjorde du mig rejält nervös! Är det bara jag som följt Dr Bs instruktioner?!

Barnmorskan varnade mig för att hon kanske inte hittar hjärtljuden men då blir det VUL/UL istället.

Poppy - för att slippa lägga tid på att storhandla kan jag rekommendera hemleverans av mat tex från mataffaren.se. Perfekt om man inte har bil och man spar massa tid. Kostnden på 85 kr spar man snabbt in genom att slippa spontaninköp. Vi beställer hem mat ca var 3:e vecka och stödhandlar mjölk o grönt därimellan.

• Franka

Vild - oj vad kul, grattis. Så hoppas vi blödningar och annat tråkigt håller sig borta.

Spirit - äsch så synd. Men enligt Dr B har man ju större chans att bli gravid efter ett missfall... och eftersom det var så tidigt antar jag ni försöker nästa månad igen.

DND - vi var nog inte heller riktigt mogna när vi gick föräldrarutbildningen i våras. Det är man nog aldrig om man jobbar parallellt. Men det var intressant och fick våra tankar på annat ett tag. Skönt. Hoppas ni får bra kursledare.

• Franka

Kajo - skönt med en läkare som lyssnar. Eller nja, bryr sig, kanske var rätt ord i sammanhanget
    Babblar - lycka till på fredag!

Jag fick min journal från Lucina idag. Antar att de rensar datorn nu när de stänger. Fick ni andra oxå det innan jul?(Vi har flyttar utan eftersändning, därav sen post)

I journalen från den 21 oktober står det att vid en ev. graviditet skulle jag ta Trombyl tom v 24. Men när jag ringde innan jul sa han tom v 12. Vet ju att han ändrar sina rekommendationer då och då att han kanske fått nya rön på de två månaderna, men nu har det verkligen satt griller i huvudet på mig. Hua, det är bara att hålla tummarna för att det jag tog ska räcka.

• Franka

Hinner inte läsa allt ni skrivit, men fattar att mamarazzi har plussat - grattis!!!

Var precis och lyssnade på hjärtat. BM hittade hjärtat direkt! Känns helt fantastiskt och overkligt. Från och med nu ska jag sluta noja och bli så där heligt gravid. Nu väntar jag barn!

• Franka

Men Lucki - vilken djävla svar hon gav dig då. Säger som de andra, ge inte upp, på nått sätt ska det gå!!!

• Franka

Jag tog min proggar oregelbundet vid min sjätte graviditet, precis som du Laban. Och det gick snett. Frågade Dr B om det senare och han sa det var viktigt att försöka ta dem med ca 12 timmar imellan. Denna graviditet brukade jag tillåta mig +- 1.5 timmes variation, nån gång glömde jag så det blev 14 timmar imellan. Hittils har det funkat, slutade med proggen i v 12.

• Franka

Poppy Lee skrev 2009-01-10 22:40:16 följande:

så jävla mätt är jag! Maken gjorde "chocolate con churros" till efterrätt. Har ni ätit det? Förmodligen det onyttigaste som finns, men ack så gott! Ett glas rött till satte fint
    Poppy - åh, det åt jag i Spanien, det brukade säljas i stånden vid stranden. Mumsigt!!!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8