• Franka

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Finessan - äsch, jag har tappat lappen med numret. Irriterande. Men jag förstod det på IL som att de inte har nån e-postadress längre och att numret bara går till en telefonsvarare där man kan tala in önskemål om recept.

• Franka

Sissela - jag kan oxå vara med och granska brevet, men snarare språkligt än innehållsmässigt, känner inte jag har stenkoll på behandlingar, medicinering mm.

Men jag tycker inte vi ska vara anonyma, jag skulle själv inte ta ett anonymt brev på allvar och jag skäms inte för mina missfall. Men jag vill inte verka som nån besservisser, alla gör ju så klart som de vill

• Franka

Nu har jag oxå läst bret, ett jättebra utkast!
    Håller med om att det blir klurigt om alla göra tillägga och ändringar som en stackare sedan ska sammaställa. Hur gör vi, ska vi skapa en tråd bara för brevet, eller en sändlista så brevet går i en kedja, vilket är smidigast?

En tråd för brevet känns bra för då kan man pula med det lite när som, och har inte pressen att jag måste prestera när det kommer till mig. Jag röstar för tråd! Går det att göra den lite hemlig så inte hela FL-världen ser och ska tycka till och undra?

• Franka

DND - tycker det låter som du har samma visa som jag. Första gångerna gravid jättelätt (1:a eller 2:a försöket), men efter femte missfallet i somras (när jag hade börjat med T) gick det fyra gånger utan resultet. - Jag vill ha hjälp! sa jag då till dr B och han minskade T till 75 mg om dagen och så fick jag istället Prednisolin för att sänka imunförsvaret som blivit onödigt högt efter alla missfall, menade Dr B. Och se, då gick det direkt! Så kanske kortison kan vara nått för dig?

Iske - fy tusan för att bli bakåtflyttad så mkt. Hualigen!

Själv fick jag precis veta att en av mina bästa vänner fick MA i 12:e veckan häromdagen. Hon hade inte sagt nått om sin graviditet av hänsyn till mig, hon trodde jag skulle bli så orolig för min egen skull. Vet faktiskt inte hur jag skulle reagerat, mest glad tror jag. Lider så med henne, vet hur det känns nu.

• Franka

Iske - om man går på symptom (som så såklart varierar väldigt från person till person) vilken vecka känns det som du är i?

• Franka

DND - du får ta så mycket plats du vill och behöver. Det är ju det tråden är till för, tycker jag!

• Franka

Grattis Lillskuttan!

Sissela - nej det var inget prov som förespråkade Prednisolon, utan om du skriver, flera missfall och att jag sedan plötsligt hade svårare att bli gravid.

• Franka

Magis - tack för stöttande ord, känner igen mycket! Och ja, jag har oxå rätt rejäl molvärk, har blivit mer senaste veckan. Och då är jag i trisemenster två. Håller även med om att magens omfång varierar kraftigt från dag till dag och även under dagen.
    Än så länge är den mest pluffsig och småfet.

• Franka
    EMND skrev 2009-01-23 17:08:22 följande:
    Dr B sa att man kan få mens trots proggen, men det hände inte mig någon av gångarna. När ska jag sluta med progesteron? Jag hade ÄL utslag den 8:e och den 9:e. Från vilken dag ska jag räkna DrB´s 19 dagar? från den 8:e, 9:e; 10:e eller från den dag jag började med prog?
    Till mig sa Dr B att räkna ÄL som dag 1 (första dagen stickan ger utslag skulle jag tro) börja med proggen dag 2-4 och på dag 19 därefter göra gravtest och sluta med proggen om det är negativt.
    Hoppas det blev tydligare.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8