• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • gormisen

Ja, min son heter Gorm Nils India. Tilltalsnamn är Gorm.

• Ms Ery

Ha ha. Min dotter heter oxå Pixi i andranamn, (som MansonDusts). I förnamn Lilith. Hyfsat ovanligt det också :) Och vårt efternamn är det bara min släkt i Sverige som heter

• Tiiah

elvinaOstefan skrev 2008-12-12 15:53:30 följande:

Vår son heter;Devin Paul Vincent Stefan. (Jag hade velat ha Dante,Elvis eller napoelon som tilltalsnamn. Men sambon envisades sen vi plussa med Devin, så jag får välja nästa barns namn ^^)
    hehe, är han ett fan till Devin the dude (hiphop-artist), tro?

Jag tycker Devin är fint, drar inga paraleller alls till Devil som någon nämnde i tråden.
  • ullabella 84

Hallojj!! läste några inlägg tidigare... Och såg att en kille heter Devin, precis som min lille kille!!!

• ullabella 84

Ville bara lägga till att när vi döpte våran son för ca 2 år sedan, Fanns det 72 med det namnet.. Nu är det uppe i 128! såLiiite populärt är det allt!!

• HeddaBigBum

Tiiah skrev 2008-12-12 21:16:30 följande:

elvinaOstefan skrev 2008-12-12 15:53:30 följande:
    hehe, är han ett fan till Devin the dude (hiphop-artist), tro?Jag tycker Devin är fint, drar inga paraleller alls till Devil som någon nämnde i tråden.
    Jag drar inte heller några praleller. Jag hade en Devin i min barngrupp ett antal år tillbaka och det var en supergo kille med en personlighet som alla gillade. Så för mig klingar Devin bara positivt!
  • lautrec

Om jag och sambon får en son ska han heta Lennart, skitsnyggt tycker vi! Kommer att bli intressant på dagis, typ Puma, Gorm, Tiger och Lennart leker isandlådan... haha

• Pojkflicka

Min lilla grabb heter Zid! Rätt ovanligt tror jag.

Och nej, det är inte efter Sid Vicious, även om jag varit punkare en gång i min ungdoms glans.

• Pojkflicka

lautrec skrev 2008-12-12 21:46:23 följande:

Om jag och sambon får en son ska han heta Lennart, skitsnyggt tycker vi! Kommer att bli intressant på dagis, typ Puma, Gorm, Tiger och Lennart leker isandlådan... haha
    *asgarv* Dagens bästa kommentar! Fn vad kul!
  • lillangel

Milo heter min son hoppas de inte kommer bli mer poppis bara!

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?