• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Kluvenflicka

Dottern heter Tiger..inte jättevanligt..

• Joci

Har ett ganska ovanigt namn på dottern. Hon heter Jemima
    Vi valde det inte för att vi ville ha ett ovanligt namn, utan för att vi tycker det är så fint.

Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • Emejli

Min dotter heter Twiggy, den 3dje i Sverige som heter det som tilltals namn :)

• AngelicaF

Jennifer.. vet faktiskt inte hur vanligt det är idag..

• Kluvenflicka

Emejli skrev 2008-12-10 23:50:42 följande:

Min dotter heter Twiggy, den 3dje i Sverige som heter det som tilltals namn :)
    Trodde inte att det var så ovanligt eftersom jag har en kompis som heter det..hon är över 30 år..vad skoj!
  • finskaflikkan

Jag kanske inte har de ovanligaste namnet på min son.. Men de e ett engelskt som jag bara ÄLSKAR sååå mkt... han heter Colin..

• Esthery

Imas skrev 2008-12-08 17:42:15 följande:

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.
    Min son heter Linux :) hans pappa är nätverkstekniker men vi valde det för att vi tyckte det var fint. Han heter även Guntram i andranamn efter min morfar och det är också ett ganska ovanligt namn.
    Hans storebror heter Loah och det valde vi också bara för att det var fint. Vi satte ett h på slutet för det såg konstigt ut med Loa och två långa efternamn, av någon anledning såg det bättre ut med Loah då.
  • Pshevil

Sonen heter Zeb i förnamn (efter Zeb Macahan) och Ace i andranamn efter Ace Frehley i Kiss

• Imas

Esthery skrev 2008-12-11 07:24:27 följande:

Imas skrev 2008-12-08 17:42:15 följande:
    Min son heter Linux :) hans pappa är nätverkstekniker men vi valde det för att vi tyckte det var fint. Han heter även Guntram i andranamn efter min morfar och det är också ett ganska ovanligt namn. Hans storebror heter Loah och det valde vi också bara för att det var fint. Vi satte ett h på slutet för det såg konstigt ut med Loa och två långa efternamn, av någon anledning såg det bättre ut med Loah då.
    Häftigt har gett gubben som förslag på Linux om vi skulle få en pojke,
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?