• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • babbelmammis

vår lilla tjej heter Thella tror bara de är ca 12 st i sverigen med de namnet.

• elvinaOstefan
    Tiiah skrev 2008-12-12 21:16:30 följande:
    elvinaOstefan skrev 2008-12-12 15:53:30 följande: hehe, är han ett fan till Devin the dude (hiphop-artist), tro?Jag tycker Devin är fint, drar inga paraleller alls till Devil som någon nämnde i tråden.
    Tack :) Nja det är mer Devin Townsend som inspirerar ;D
    Jag tänkte inte heller så mycket på att de påminnde om Devil, Devin är ju ett ganska vanligt namn i USA. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig fått Devil reaktionerna innan ^^
    Devin, det finaste vi har ♥
  • lillronya

Vår son heter Viking i andranamn. Inte så jättevanligt...

En av döttrarna heter Anjelin. Hon var ensam om det tidigare, nu vet jag inte.

• Magen 09

Min dotter heter Selmy i andra namn efter min mormor och det är det inte många som heter Sonen heter Vilmos, det är efter hans farfar som är ungersk

• Ekorrfamiljen
    lillangel skrev 2008-12-12 21:48:41 följande:
    Milo heter min son hoppas de inte kommer bli mer poppis bara!
    Det föddes ett gäng "Milo" här på Gotland för ett par år sedan.
    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • MansonDust
    Ms Ery skrev 2008-12-12 20:41:27 följande:
    Ha ha. Min dotter heter oxå Pixi i andranamn, (som MansonDusts). I förnamn Lilith. Hyfsat ovanligt det också :) Och vårt efternamn är det bara min släkt i Sverige som heter
    Pixi är ju sjukt snyggt. Glad
    ♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • LindaJohansson81

Min äldsta son heter Bon Scott i andranamn, efter sångaren i AC/DC, hyfsat ovanligt.

• fairyfloss

lillronya skrev 2008-12-13 11:37:41 följande:

Vår son heter Viking i andranamn. Inte så jättevanligt... En av döttrarna heter Anjelin. Hon var ensam om det tidigare, nu vet jag inte.
    Åh jag älskar namnet Viking! Vill döpa nästa son till det men maken är skeptisk.
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?