• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Åsa Ystad

Min son heter Blixa i andranamn efter Blixa Bargeld.

• Emejli

Kluvenflicka skrev 2008-12-11 06:53:52 följande:

Emejli skrev 2008-12-10 23:50:42 följande:
    Trodde inte att det var så ovanligt eftersom jag har en kompis som heter det..hon är över 30 år..vad skoj!
    Åh, va roligt!! Kul att veta att det verkligen finns någon mer som heter så :) Du får hälsa henne så gott från mig och säga att hon har ett alldeles förtjusande namn
  • Tiiah

Min dotter heter Arwen. Hon var verkligen en Arwen nÄr hon föddes!
    Jag tycker att Liv Tyler som Arwen i sagan om ringen är jättevacker, och träffade en annan tjej som hette det och tyckte det var jättefint. Tycker det låter lite isländskt/fornnordiskt (fast det härstammar från Wales) och det klingar bra eftersom hon har ett chilenskt efternamn...

• Rebubblan

Min son är en av 8 st i Sverige som heter Ciaran (uttalas med K) som tilltalsnamn (ytterligare 8 har det som andranamn enligt scb). Det är Irländskt och där är det betydligt vanligare, kring 30:e plats på topp 100 läste jag för ett tag sedan.

• jellona0507

Min äldsta dotter heter Minya. Det är inte vanligt, tror det är 11 eller 12 som har det som tilltalsnamn nu.

• diamanten

Seriöst....Linux?
    Och Tiger??

• Pilea

Min son heter Alve Willian, inte jätteovanligt men ändå Alve för att det blir LEVA om man kastar om bokstäverna och Willian för hans livsvilja! Han föddes 3mån förtidigt och det var på håret att han lämnade oss.

• Imas

Pilea skrev 2008-12-12 12:29:22 följande:

Min son heter Alve Willian, inte jätteovanligt men ändå Alve för att det blir LEVA om man kastar om bokstäverna och Willian för hans livsvilja! Han föddes 3mån förtidigt och det var på håret att han lämnade oss.
    Det var en fin tanke :)
  • MissC MrK

Min dotter heter Appolonia i mellannamn. Det är ett gammalt släktnamn på hennes pappas sida. Vi tyckte det var ett så knasigt namn och hade aldrig hört talas om någon som hette det så därför blev det det.

• AnnaH

Min dotter heter Evina, en av fem med det tilltalsnamnet sist jag kollade. Ständiga frågor om vi inte menar Levina, Elina eller Evelina.  

♥ Evina 080509 ♥ evina.babyblogg.se/
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?