• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • trisha

Har oxå två bröder som heter Shilo och Holiness samt en kusin som heter Genesis, usch vad fula namn.

• nicke nyfiken76

MansonDust skrev 2008-12-13 12:04:55 följande:

Jag vet en vars son heter Alve. "Det finns 830 män som har förnamnet Alve . Av dessa har 359 namnet Alve som tilltalsnamn/förstanamn."
    Ok. Kul!
  • lillangel
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-13 11:52:05 följande:
    Det föddes ett gäng "Milo" här på Gotland för ett par år sedan.
    fan fan faaaaan då!
  • Onyxalis

Min äldsta son heter Joxer, vilket jag tror han är ensam om. Yngsta sonen är inte lika ovanlig, han heter Neo

• Engel och Noels mamma
    Min ena pojk heter Engel.
  • Nippertippan1

Min son heter Mille, inte jättevanligt. Tror att det finns runt 200 personer som har det som tilltalsnamn :)

• clembke

Våran pojk heter oxå Neo. Finns lite drygt 900 som har det som tilltalsnamn. Men dom flesta man säger det till undrar hur vi kommit på det, vad vi har fått det ifrån osv. Så här nere där vi bor är det nog relativt ovanligt, eller så är det bara så att dom inte har tänkt på det namnet när nån har sagt det.
    Va inne på att ha ett jätteovanligt namn först, men hittade inga som vi fastnade för. Sen såg han ut som en liten Neo så det fick bli det namnet.

Neo betyder förresten NY...

Finns ingen namnsdag o namnet har plats 58 på namntoppen.

• HjärterEss

MarieHJ skrev 2008-12-13 12:11:39 följande:

Minea heter min dotter.. hade aldrig hört det innan jag läste en som hette det. Så dotetrn fick heta det=)
    Oj Minea är väldigt vanligt namn, tex i Balkan länderna!
  • HeddaBigBum

trisha skrev 2008-12-13 12:03:35 följande:

Min son heter Sefanja, finns fyra personer i hela sverige som heter det.
    Jag bor i USA, men mina barn går i Svenska Skolan här. I min sons klass finns det en svenskamerikansk flicka (svenska mamma), som heter Stefania!
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?