• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Rufs
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-13 21:03:10 följande:
    Min klasskompis från högskolan fick en liten Alve 2003. Storebror heter Vide. Jättefina namn båda två!!
    Hmm... Vide? Där fick jag allt ett litet tips utifall det är en lillebror som befinner sig i min mage.

Alve och Vide... passar ju jättebra ihop.
  • mariemonroe

bastian .. är det ovanligt?

• Yesziqa

Min son heter Milo, det är väl inte helt ovanligt vad jag har förstått så här i efterhand;P Men när vi valde det så visste vi iallfall inte om någon annan unge vid det namnet:P

• Ekorrfamiljen
    Rufs skrev 2008-12-13 21:12:58 följande:
    Hmm... Vide? Där fick jag allt ett litet tips utifall det är en lillebror som befinner sig i min mage. Alve och Vide... passar ju jättebra ihop.
    Jag vet!! Jag är helt kär i båda de namnen, men maken var inte riktigt på samma spår när vi fick lillsorken. Å andra sidan kör jag Isfolkstemat all-over, så det fick bli Vendel istället.
    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • Jennisita

Timothy, Serafina ska tösen heta om det nu är en tös;)

• Loke2002

mina söner heter Loke och Kip.. Kip finns det bara 3st i Sverige som har det som tilltalsnamn.. Så det är ovanligt =)

Loke var ovanligt när vi valde det på första, men nu är det ganska många som heter det!

• Jennisita

vart kan man kolla hur många som heter tex då Timothy i sverige? nån som har nån bra länk sida kanske=)

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?