• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • fruis

ludenben skrev 2008-12-14 09:49:44 följande:

Jag är värsta WT-morsan med en son som heter Frodo
    Jag har också en son som heter Frodo (eller det är åtminstone vad han tror själv. "Jag är Frodo Bagger" brukar han skrika högt åt folk som vågar tilltala honom med hans riktiga namn)

Tre år? Japp!

Riktigt normat? Vete sjutton...
  • siamusen

allesandra skrev 2008-12-15 00:13:29 följande:

vår son heter Loi....
    Hur uttalar ni det?
  • ludenben

Hahaha jag hade asgarvat om jag hört det vad roligt det måste vara

fruis skrev 2008-12-15 00:12:02 följande:
    ludenben skrev 2008-12-14 09:49:44 följande: Jag har också en son som heter Frodo (eller det är åtminstone vad han tror själv. "Jag är Frodo Bagger" brukar han skrika högt åt folk som vågar tilltala honom med hans riktiga namn) Tre år? Japp! Riktigt normat? Vete sjutton...
  • Dumdum

Min dotter heter Zelda & sonen Ilon, ovanliga namn eller inte? Jag tycker att de är superfina!

• frollen

JohannaL skrev 2008-12-14 22:39:45 följande:

Poppy aurora heter vår stora dotter och daisy leia vår lilla tjej, så bägge har varsitt blommnamn, valmo och prästkrage och varsit princess namn aurora heter törnrosa och leia kommer från star wars princessan =)
    nästan som Jamie Olivers döttrar! Dom heter ju Poppy Honey och Daisy Boo.. ^^
  • frollen

min dotter heter Vega Aliénor. inte jätte ovanliga namn kanske.. hon föddes på vega-dagen (en månad för tidigt) och vi tyckte att det var ett fint namn.. och eftersom skrutten valde att komma då och inte när hon skulle så fick det bli Vega. ;)

Aliénor är från "Alienor d'Aquitaine" .. en drottning som var värsta feministtanten på sin tid ;D veags morfar tipsade om det namnet. :) tycker att det är fint. lite alvlikt. :)

• LindaJohansson81
    evelgen skrev 2008-12-14 22:36:58 följande:
    Vår dotter heter Ängla. Inte helt ovanligt men inte så vidare vanligt heller...
    Här heter var och varannan unge Ängla/Engla.
    ♥Ludvig och Love de bästa ungarna i hela världen ♥
  • Catriiin

Dottern heter Lava och det är det endast 126 kvinnor som gör enligt scb. Fast det är baserat på dec 2007, och nästa år är det nog betydligt fler tror jag.

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?