• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • ludenben

Jag är värsta WT-morsan med en son som heter Frodo

• viseversa

fel jag har jobbat ihop med en kvinna som hette Korall i förnamn.

Trikarn skrev 2008-12-13 23:36:29 följande:
    [ Sökord: Korall | Kön: Kvinna ] Det finns 3 kvinnor som har förnamnet Korall . Av dessa har 1 namnet Korall som tilltalsnamn/förstanamn.Hon är alltså den enda som har Korall som förnamn[ Sökord: Costas | Kön: Man ] Det finns 14 män som har förnamnet Costas. Av dessa har 6 namnet Costas som tilltalsnamn/förstanamn.Sonen har också en ganska så ovanligt namn!
  • Trikarn
    Svar på #162
    har du ?? konstigt eftersom jag tog urdraget igår...

Men de kanske har olika stavning isådanafall

Finns flera som heter Coral, ( am,. stavning)
  • Trikarn
    Svar på #161
    vet en 2åring som heter Frode
  • Lucky

Danielle heter min dotter, inte så vanligt men heller inte så ovanligt! Men väldigt vackert tycker jag!

• Tjollabolla

Min son heter Milo, förälskade mig i namnet första gången jag hörde det och tycker fortfarande det är så fint. När man berättar vad han heter är det sällan någon hört namnet tidigare, men det blir väl tyvärr mer och mer poppis.

[ Sökord: Milo | Kön: Man ]

Det finns 293 män som har förnamnet Milo . Av dessa har 221 namnet Milo som tilltalsnamn/förstanamn.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • ludenben

Det är ett ganska vanligt norskt namn, inte Frodo dock. 21 pers heter det...

Trikarn skrev 2008-12-14 11:28:12 följande:
    Svar på #161vet en 2åring som heter Frode
  • Ionea

Min son heter Ion! Blev förälskad i namnet direkt när jag kom på det!? har säkert blivit inspirerad någonstans ifrån men kan ej komma på var.

• Pormoicheia

[ Sökord: yrsa | Kön: Kvinna ]

Det finns 335 kvinnor som har förnamnet Yrsa . Av dessa har 236 namnet Yrsa som tilltalsnamn/förstanamn.

Vi fastnade för namnet då vi ramlade över det i en almanacka.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?