• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Mannehkunda

Gibril heter min 5-åring. 21 personer har det namnet, varav 15 som tilltalsnamn. Inte min son då inräknad eftersom pappan inte riktigt visste vad han gjorde så sonen har smeknamnet som tilltalsnamn pucko!

Stavningen jag vill ändra till, Djibril, finns det 8 personer som heter, 6 som tilltalsnamn

• Cynric

Min son heter Alfons vilket inte är så ovanligt.
    Men han heter Åberg i efternamn så..

• Annica71

Våra döttrar heter Tiffany och Melanie. Tiffany betyder "gud framträder", Melanie veta jag inte tyvärr.

• Mannehkunda

Om bebben i magen är en flicka så får hon ett namn som endast 2 till i Sverige heter , med alla olika stavningar blir det fortfarande knappt 15 st..

• jordgubbsglass

Cindra heter min dotter. tror inte det är så vanligt..?

• Pilea
    nicke nyfiken76 skrev 2008-12-13 11:53:55 följande:
    Min lillkille heter Alve. Vet ingen annan som heter så.
    Det heter min son också
    Skrev om det tidigare, kastar man om bokstäverna blir det LEVA och det tyckte vi passade bra in på vår kille som föddes 3mån förtidigt. Han heter även Willian för sin livsvilja
  • Nymne

Atreyu i andranamn. Från den oändliga historien

Cross that bridge when you get there!
  • Ekorrfamiljen
    nicke nyfiken76 skrev 2008-12-13 11:53:55 följande:
    Min lillkille heter Alve. Vet ingen annan som heter så.
    Min klasskompis från högskolan fick en liten Alve 2003. Storebror heter Vide. Jättefina namn båda två!!
    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?