• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Elektra82

Min dotter heter oxa Lilith Lite vanligare här i Tyskland där vi bor än i Sverige tror jag, men ganska ovanligt iaf. Fast alla säger Lilli, även om man bokstaverar...

Ms Ery skrev 2008-12-12 20:41:27 följande:
    Ha ha. Min dotter heter oxå Pixi i andranamn, (som MansonDusts). I förnamn Lilith. Hyfsat ovanligt det också :) Och vårt efternamn är det bara min släkt i Sverige som heter
  • tjorven80

vår dotter heter
    cheyenne
     som indianerna.. pappan e halv indian

nicole
    wenona
     betyder först födda dotter

carrington
     ett släkt namn

• Trikarn

[ Sökord: Korall | Kön: Kvinna ]
    Det finns 3 kvinnor som har förnamnet Korall . Av dessa har 1 namnet Korall som tilltalsnamn/förstanamn.

Hon är alltså den enda som har Korall som förnamn

[ Sökord: Costas | Kön: Man ]
    Det finns 14 män som har förnamnet Costas. Av dessa har 6 namnet Costas som tilltalsnamn/förstanamn.

Sonen har också en ganska så ovanligt namn!

• MansonDust
    Cynric skrev 2008-12-13 19:59:09 följande:
    Min son heter Alfons vilket inte är så ovanligt. Men han heter Åberg i efternamn så..
    Det var roligt !
    ♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • aprilsill

Min son har världens vanligaste engelska pojknamn, Anthony. Men det är inte alls så vanligt i Sverige.

• Kluvenflicka
    aprilsill skrev 2008-12-14 07:43:20 följande:
    Min son har världens vanligaste engelska pojknamn, Anthony. Men det är inte alls så vanligt i Sverige.
    Det finns 2166 män som har förnamnet Anthony . Av dessa har 904 namnet Anthony som tilltalsnamn/förstanamn
  • Kluvenflicka

Minimor78 skrev 2008-12-13 22:41:34 följande:

Min yngste heter Joar. Det är runt 40 st som heter det I Sverige har jag för mig.
    Det finns 879 män som har förnamnet Joar . Av dessa har 651 namnet Joar som tilltalsnamn/förstanamn.
  • aprilsill
    Kluvenflicka skrev 2008-12-14 09:25:03 följande:
    Det finns 2166 män som har förnamnet Anthony . Av dessa har 904 namnet Anthony som tilltalsnamn/förstanamnJa 900 av 9 miljoner invånare, ca 4,5 miljoner män är inte vanligt. Han kommer inte direkt ha någon klasskamrat med samma namn.
  • Mamasnest

Min ena dotter heter Kaylin Lucia. Kaylin finns det 2 st av i Sverige varav bara min dotter som har det som tilltalsnamn.
    Min andra dotter heter Idun Summer i andranamn.

Trebarnsmamma på heltid
  • chicopico

En på dotterns dagis heter Nea och det är jättefint... aldrig hört någon med det namnet innan...

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?