• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Lekia

Leia heter vår dotter (var inte lika vanligt för 5år sedan)
    Kian heter vår kille, lite ovanligare

• Dessiree

Vår lilla dotter heter Ozzylinn. Sambon hörde namnet i en dokumentär om Ozzy Osbourne för 5 år sen och sen dess har han velat haft det till sin dotter och så blev det :) Finns bara en till som heter det i Kanada.

• Imas

frulan skrev 2008-12-16 22:53:34 följande:

Vår kille heter Frasse
    åh jag älskar frasses hamburgare ;)
  • Duckan74

Inte jätteovanligt men heller inte med på topp-tio-listan, vår dotter heter Siri.

• StaffenAssar

Näpp, pojkarna har klassiska vanliga namn. Men de har varsitt lite ovanligare andranamn, Salvador efter Salvador Allende och Ernesto efter Che Guevara.

• Tiiah

StaffenAssar skrev 2008-12-17 14:40:36 följande:

Näpp, pojkarna har klassiska vanliga namn. Men de har varsitt lite ovanligare andranamn, Salvador efter Salvador Allende och Ernesto efter Che Guevara.
    Oj koolers ! Hade vi fått en son så hade han fått hetat Victor i andra namn efter Victor Jara, då mitt barns far heter just Jara i efternamn. Men nu blev det en liten Arwen istället.
  • Imas

Dotterns tilltalsnamn stavas med två i. Eliina men enbart för hon är halvfinska.

• mammamaria74

jag har en liten moltas här hemma ovh det ät ovanligt dom andra två har mer vanliga namn malte och melvin

• anne 74

Vår dotter heter Stefania, vi uttalar det dock "Steffania". Hon är döpt efter en som jag känner i Italien därför tog vi den stavningen och uttalar det så. Vår son heter Tim som är rätt vanligt.

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?