• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Sweetangel78

Mina två yngsta har lite ovanliga namn kanske..
    Texas heter 1.5 åringen och Heylie heter lillstumpan på 6 månader. Mina stora troll heter Sabina som var ovanligt då (10 år sedan) och Denniz som vi valt som ni ser att stava med Z.

• ZyzterZäta

Haha, vad kul att läsa om alla ovanliga namn.
    Vår stackars (?) son heter Erik. Inte alls ovanligt namn.. sveriges VANLIGASTE namn

• Imas

Tittade på tv och fastnade för en tjej som hette Malva. Det var vackert

• Lucky mum

Vår dotter som är född i juli heter Tuva-Li....

• HeddaBigBum

ZyzterZäta skrev 2008-12-16 17:35:13 följande:

Haha, vad kul att läsa om alla ovanliga namn. Vår stackars (?) son heter Erik. Inte alls ovanligt namn.. sveriges VANLIGASTE namn
    Jag som trodde vår son fått Sverige vanligaste namn, nämligen Lucas. Vi strävar alltid efter att vara nummer 1 förstår du...
  • Ekorrfamiljen

Oh, VIGOR är så himla fiiint!! På Vendels dagis har vi en MALVA (och en MEJA).. På äldste sonens skola går en tjej som heter LAVINA och hennes lillasyster heter just LAVA! *me like*

Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • Thats me

mina barn heter:

ROBIN  20åt
    VICTOR 15år
    ALFONS 9år
    AGATON 4år

Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?