• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Max o Zekes mamma

Min 3.5åring heter Zeke,en självsäker kille.Vi gillade det namnet för vi tyckte det var coolt.Inte efter ngn hund,gladiator eller zeke varg....bara Zeke helt enkelt.Tror runt 140 st heter det i Sverige,flera här på fl

• Liam05 och Milton08

Min son heter Milton.. Vet inte hur många som heter de men.. ingen ja hört här runt om i min kommun som heter de iallafall..

♥♥Ensamstående Mamma till Liam 05-08-05!! & Milton 08-11-10 ♥♥
  • chrisoulla

Min dotter på 5 månader heter Mika Rose...

• lurv

Äldsta dottern heter Madalena, hon är av 15 med det som tilltalsnamn totalt finns 30 kvinnor med det namnet.

Yngsta sonen heter Peps,han är en av 3 med det som tilltalsnamn totalt finns det 9 män med det namnet.

• lilla sandra

Dotterns namn är vanligare nu än när hon kom 2005.
    Sonens namn är fortfarande ovanligt.

• Karolinas

Imas skrev 2008-12-08 17:42:15 följande:

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.
    Nej, det har han inte.
  • Lisu

Dottern heter Vanda,, inte vidare vanligt idag, någon som har en bra sajt där man kan se lika specifikt som den som skrev hur många nimrod det finns?

• lilla sandra

www.scb.se o sen namnstatistik.

Lisu skrev 2008-12-08 23:08:48 följande:
    Dottern heter Vanda,, inte vidare vanligt idag, någon som har en bra sajt där man kan se lika specifikt som den som skrev hur många nimrod det finns?
  • lurv

Lisu skrev 2008-12-08 23:08:48 följande:

Kolla på www.scb.se och sedan in under N och namn
  • evita

min yngsta har ett relativt ovanligt namn... han heter Valentin...

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?