• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Sennaboo

Hemliga 72an skrev 2008-12-08 18:17:36 följande:

Uttalas ju inte som "vanligt". Robiin som stenen rubin fast med o istället för u. Djohnny med det amerikanska uttalningen! Precis som det stavas!
    OK, tycker det är smart med Djohnny, eftersom det är så uppenbart med uttalet. Men fattar folk att Robiin ska uttalas så som du säger?

Har själv ett ovanligt namn och känner igen mig som någon annan skrev att det är ganska besvärligt att alltid skulla stava, säga sitt namn många gånger och förklara var det kommer ifrån.
  • Hemliga 72an
    Sennaboo skrev 2008-12-08 18:25:40 följande:
    Hemliga 72an skrev 2008-12-08 18:17:36 följande: OK, tycker det är smart med Djohnny, eftersom det är så uppenbart med uttalet. Men fattar folk att Robiin ska uttalas så som du säger? Har själv ett ovanligt namn och känner igen mig som någon annan skrev att det är ganska besvärligt att alltid skulla stava, säga sitt namn många gånger och förklara var det kommer ifrån.
    Ofta får man hjälpa dom med uttalet men dom fattar snabbt. Det bästa är att sötnosen passar så himla bra med just det namnet!
    Helvetet är öppet!
  • 1 och 1 är 3
    Caly skrev 2008-12-08 17:55:10 följande:
    Hennes ena mellannamn heter 8 st i sverige (Ninya), ett andra har 67 st samma (Lilo), hennes tilltalsnamn heter 58st (Juli)..Så kanske räknas dit.Mitt egna ena mellannamn är jag ensammen om helt så de skriver ja inte här
    Jag hade Ninya på tal när jag väntade dottern... men sambon röstade ner de helt så då blev de Puma istället
  • Tingeling83

nikki zeiina heter min dotter

4
  • Caly
    1 och 1 är 3 skrev 2008-12-08 18:46:02 följande:
    Jag hade Ninya på tal när jag väntade dottern... men sambon röstade ner de helt så då blev de Puma istället
    haha hennes paps sa bara att skriv de du vill, ja använder bara förnamnet ändå HAHA
  • 1 och 1 är 3
    Caly skrev 2008-12-08 19:20:50 följande:
    haha hennes paps sa bara att skriv de du vill, ja använder bara förnamnet ändå HAHA
    HA HA HA, jo, lite så va de väll här oxå.. fast han gillade Puma bättre och vi hade kommit överrens om att hon bara skulle få två namn.
  • Caly
    1 och 1 är 3 skrev 2008-12-08 19:29:51 följande:
    HA HA HA, jo, lite så va de väll här oxå.. fast han gillade Puma bättre och vi hade kommit överrens om att hon bara skulle få två namn.
    Puma är jäkligt fint faktist..
    jag ville plåga henne med lika många mellannamn som mig själv Ska bara ha en unge så kan man ju lika gärna klämma in alla favvonamn
  • MansonDust

Ja det har dem, men inte bara "för att", utan för att det är de finaste namnen vi vet.

♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • 1 och 1 är 3
    Caly skrev 2008-12-08 19:39:26 följande:
    Puma är jäkligt fint faktist.. jag ville plåga henne med lika många mellannamn som mig själv Ska bara ha en unge så kan man ju lika gärna klämma in alla favvonamn
    Jag har ju bara ett namn, eller ja två men i dubbelnamn och har aldrig haft ett smeknamn så de känns ju som ETT namn liksom.. å sambon har tre.. så de fick bli mitt i mellan

Nu ska jag bara få honom att fatta varför jag valt hans efternamn till henne....
  • Caly
    MansonDust skrev 2008-12-08 19:41:13 följande:
    Ja det har dem, men inte bara "för att", utan för att det är de finaste namnen vi vet.
    Namnger man inte alltid till det valet man gjort för att man tycker det är finast? (dvs normala människor haha)
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?