• Molly i Skåne

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Känner att jag saknar en tråd för alla oss som fick barn och bodde på Neo i Lund under en ganska lång tid. Här kan vi peppa, trösta, gnälla och skratta, och prata om det som känns tufft och bra från en kämpig tid, men även om nuet. Hur det blev sen...
    Välkomna!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 12:01
    I elfte timmen lägger jag nu in barnens datum!
    Vill passa på att Gratulera alla små födelsedagsbarn i efterskott!

Alfred 070610 (BF070825)28.5v Zoohaj
    Casper 070617 (BF081012) 3m 3v FruEdberg
    W 070703 (BF070920)28,5 v KarolinaA
    Nelia & Lilja 071203 (BF080326)23,4 v EmmyK
    Oscar 071210 (BF080226)2m 2v Trotsa
    Constantin 080115 (BF080417)3m 1v Molly
    Anton 080205 (BF080526)3m 3v Pazur
    Simon 080618 (BF080910) 3 mån Mimmsa67

Gott Nytt År Alla! Nu tar vi nya tag 2009!!!
  • Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
  • Molly i Skåne
    Zoohaj skrev 2008-11-20 20:17:31 följande:
    Hej!Äntligen en tråd som passar mig perfekt Låg på neo förra sommaren i 8 veckor, 55 dagar för att vara exakt. Vi började på sal 4 på IVA och flyttade sedan till sal 9 och sedan till 10. Kommer knappt ihåg ngt från den tiden känns nästan som ett svart hål nu. Kommer speciellt ihåg Anna.lena som var jätte jätte trevlig, proffsig och duktig. Annars kommer jag mest ihåg alla sommarjobbare som däremot inte alls var lika duktiga
    Vad kul att du kom hit!
    Förstår efter att ha hört flera, att sommaren och dess personala problem kan vara hemsk!
    Vi hade ju "turen" att lillen kom i januari, så det var ordinarie personal och så kom vi hem lagom till att RS säsongen då var slut...
    Är det många här inne vars barn fortfarande får synagis?

På måndag skall lillen få sitt andra och sista influensa-vaccin- hoppas att det skall gå lika bra som första!
  • Trotsa

Godmorgon!

Här kommer vi som bor på linero, med liten prematur! (njae...men om ni försöker er på att nynna den raden med melodin till "vi som bor i svingelskogen"...jaja,,,det är tidigt och kanske inte riktigt alla hästar har vaknat ännu! )

Sonen blir snart ett år, heter Oscar för övrigt. Den 10dec förra året hamnade han efter en störtförlossning på IVA 5, v28+5. Dagen efter flyttade han bort till 9an. Sen flyttade vi runt på 9an och 10an tills vi åkte hem med hemsjukvård den 18/1. Utskriven blev han den 6/2, 3veckor före beräknad födelse.

Adventsfika låter väldigt trevligt, men har inte fått info om någon sådan, gäller den alla som legat på neo? Vi kommer gärna, med det blir nog lite känsligt...Den dagen förra året låg jag med sammandragningar uppe på 44an och dagen efter kom lillskiten. (Eller faktiskt så hade jag inte så mycket sd på dagen den 9e, de kom tillbaka på eftermiddagen/kvällen, efter att ha hållt igång hela lördagen och natten till söndagen.

Låter som detta kan bli en trevlig tråd! Men kanske vi ska följa ts önskan om att bara de som har legat på neo i ca 5veckor, eller mer,skriver här? Bara en tanke...vill inte leka polis på något sätt.

/therese

• Mimmsa67

Hej!!! Hittade hit ändå trots att du strular till det genom att ägna dig åt spamming Molly

• Molly i Skåne
    Mimmsa67 skrev 2008-11-21 16:34:17 följande:
    Hej!!! Hittade hit ändå trots att du strular till det genom att ägna dig åt spamming Molly
    Halloj!
    ja, spamming var spännande...avstängd i två timmar!

Hur mår alla mammorna och barnen här inne?
    Har förstått på andra trådar (med både prematurer och fullgångna bebisar) att det är en mängd småttingar som är sjuka just nu!
    Hoppas ni alla mår bra-men hur är det-Upplever ni att era barn varit oftare sjuka än andra? Är de sjuka just nu?

Har funderat mycket på inhalationer-vår kille inhalerar 2 ggr per dag med pulmicort, vi provade även ventolin, mest för att se om han tålde det. Inhalerar era barn?

Vill också gärna ha en lista som jag kan lägga till i TS om hur gamla våra barn är,först skriver vi när de kom, sen när de skulle kommit och inom parentes hur långt i förväg det blir i månader och veckor, jag kan börja;

Constantin 080115 BF 20080417 (3,1 mån)
  • Mimmsa67

Bara en förkyld mamma här

Ms Beauty du måste verkligen ha råkat ut för de mest taktlösa sköterskorna som finns på neo! Förstår inte hur man överhuvudtaget kan lägga sig i hur gammal du är eller spekulera kring din och din mans relation. Oerhört märkligt och kränkande! Vi var där på natten många gånger, när vi kände att vi ändå inte kunde sova. Var väl någon som blev lite förvånade när vi kom, men ingen sa att vi inte fick vara där.

Jag är mamma till Simon, som föddes i Juni i år. Jag låg på avd. 44 av och till i 6 veckor innan S föddes i vecka 27+6. Vi låg på IVA, sal 4 och sedan på sal 10 under sammanlagt 9 veckor.

Simon 080618 BF 080910 (3 mån)

• pazur

Här kommer jag åxå.. =)

5 veckor i Lund, samtidigt som dej Magdalena.. ;) Hehe.. Kul att lillen släppt syrgasen.. Glad för er skull..

Undrar en sak.. Inhalerar ngn av era barn?

• Molly i Skåne

Välkommen till oss Pazur!!
    Skriv gärna till A´s födelsedata enl listan ovan-så sammanställer jag när alla skrivit (man behöver ej skriva sitt barns hela namn, räcker med initial)

Jo, här inhaleras det- 2 ggr per dag med pulmicort-ingen ventoline ännu-tack o lov! Men vi har provat och han tål det, men det gjorde ingen skillnad då, eftersom han inte var sjuk i luftrören...

Hur är det med de andra barnen och deras föräldrar?

• Trotsa

Med denna mamma är allt bra...Lite trött efter lillskitens uppvaknande i natt, men det är bara att gilla läget. Upptäckte dock nu för en stund sen att han har feber, så det var väl därför som han var gnällig. Han sover nu gott i sin säng, igen. Orkade inte bråka med att få i han mat så det fick bli välling i dag (Han blir lite kinkig med maten när han är sjuk, inte så konstigt dock.).

Var uppe på neo både igår och i förrigår. I förrigår var en chansning på att Å skulle ha tid, men det hade hon inte så vi fick en tid till igår istället. Skulle även ha träffat en väninna som har sin son på neo nu. Men hon var inte heller där, hon åberopade amningsdemens när vi pratade på kvällen!

Igår fick jag/vi dock jackpotutdelning på besöket. Min väninna hade tid, såg dock alldeles slutkörd ut. (sonen kom för tre veckor sen, och om jga minns rätt så var det även då som jag blev sjuk och "krashade". Så kanske det är då som kroppen säger ifrån, vad tror ni? Märkte ni något efter tre veckor?) Hon tyckte dock att det kändes skönt att både få träff amig och prata lite och även se Oscar, och hur pigg och allert han är.
    Sen träffade vi Å. Vi vägde och mätte Oscar, han har nu passerat 9kg och är 73lång, helt perfekt alltså!

Igår blev det alltså ett par timmar på neo. Jag har alltid gillat att vara där och träffa sköterskorna och så. Men igår kändes det jobbigt på slutet...Kände mig instängd och rastlös...Det var lite jobbigt!

• Mimmsa67
    Trotsa skrev 2008-11-27 12:27:49 följande:
    Med denna mamma är allt bra...Lite trött efter lillskitens uppvaknande i natt, men det är bara att gilla läget. Upptäckte dock nu för en stund sen att han har feber, så det var väl därför som han var gnällig. Han sover nu gott i sin säng, igen. Orkade inte bråka med att få i han mat så det fick bli välling i dag (Han blir lite kinkig med maten när han är sjuk, inte så konstigt dock.). Var uppe på neo både igår och i förrigår. I förrigår var en chansning på att Å skulle ha tid, men det hade hon inte så vi fick en tid till igår istället. Skulle även ha träffat en väninna som har sin son på neo nu. Men hon var inte heller där, hon åberopade amningsdemens när vi pratade på kvällen! Igår fick jag/vi dock jackpotutdelning på besöket. Min väninna hade tid, såg dock alldeles slutkörd ut. (sonen kom för tre veckor sen, och om jga minns rätt så var det även då som jag blev sjuk och "krashade". Så kanske det är då som kroppen säger ifrån, vad tror ni? Märkte ni något efter tre veckor?) Hon tyckte dock att det kändes skönt att både få träff amig och prata lite och även se Oscar, och hur pigg och allert han är. Sen träffade vi Å. Vi vägde och mätte Oscar, han har nu passerat 9kg och är 73lång, helt perfekt alltså! Igår blev det alltså ett par timmar på neo. Jag har alltid gillat att vara där och träffa sköterskorna och så. Men igår kändes det jobbigt på slutet...Kände mig instängd och rastlös...Det var lite jobbigt!
    Det där med att krascha efter 3 veckor, så har det varit för mig med alla 4 barnen. Kanske inte direkt att jag kraschat utan mer som att man går in i "den stora tröttheten". Man är ju ganska "hög" och rusig precis när man fött, förmodligen tar det väl de där 3 veckorna innan tröttheten hinner i kapp en....
  • Trotsa
    Mimmsa67 skrev 2008-11-27 13:12:25 följande:
    Det där med att krascha efter 3 veckor, så har det varit för mig med alla 4 barnen. Kanske inte direkt att jag kraschat utan mer som att man går in i "den stora tröttheten". Man är ju ganska "hög" och rusig precis när man fött, förmodligen tar det väl de där 3 veckorna innan tröttheten hinner i kapp en....
    Ja, precis! Var så jag menade...Jag blev sjuk,feber och förkyld. Och det var nog "tur" annars hade jag inte begripit!
Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008