• Molly i Skåne

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Känner att jag saknar en tråd för alla oss som fick barn och bodde på Neo i Lund under en ganska lång tid. Här kan vi peppa, trösta, gnälla och skratta, och prata om det som känns tufft och bra från en kämpig tid, men även om nuet. Hur det blev sen...
    Välkomna!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 12:01
    I elfte timmen lägger jag nu in barnens datum!
    Vill passa på att Gratulera alla små födelsedagsbarn i efterskott!

Alfred 070610 (BF070825)28.5v Zoohaj
    Casper 070617 (BF081012) 3m 3v FruEdberg
    W 070703 (BF070920)28,5 v KarolinaA
    Nelia & Lilja 071203 (BF080326)23,4 v EmmyK
    Oscar 071210 (BF080226)2m 2v Trotsa
    Constantin 080115 (BF080417)3m 1v Molly
    Anton 080205 (BF080526)3m 3v Pazur
    Simon 080618 (BF080910) 3 mån Mimmsa67

Gott Nytt År Alla! Nu tar vi nya tag 2009!!!
  • Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
  • FruEdberg

Hej på er alla.

Hoppas alla mår bra.
    Grattar Mollys lilla C i efterskott i tråden med. Tänk vad tiden går snabbt ändå. I sommar ska jag börja jobba lite igen o har redan "ångest" för att lämna C hemma. Men vi har det ändå så bra att han kan vara hos sin mormor. O det är ju tröst i alla fall.

Nu är hela familjen förkylda här hemma. Än så länge går det bra, han har mer ork än sin mamma som tur är.

I sommar blir det nog en sväng ner o hälsa på i Lund o käka lite på någon av mat ställena man åt på då vi låg där. Man kollade ju in några stycken ibland.

Kramar från oss

• Molly i Skåne

M µµµµMM  cv vcc c <<<<<<<<<<<<<1
    Liten hälsning från Constantin- som tack för gratulationer !!!!

Har haft en lugn och mysig dag-tom hunnit spela Carcassone med sonen 14-JAG vann!!!!
    Nu skall lillen äta (gröt m calogen berikning-samt infatrini i knappen) och mor skall se på Dalziel & Pascoe på 9;an-älskar brittiska deckare!

Har verkligen haft en hektisk månad (som de flesta!) men hade nästan glömt lillens 1-årsdag så nära inpå Nyåret mm!
    Men det känns verkligen som en milstolpe-och vi är så stolta över vår lille superkille!
    Idag fick han första badet sen nyår (japp, så gör vi!)och är nu en aprikosolje-masserad kille med blond tuppkam (nej, vi har inte klippt håret-det bara ser så ut!) och har sin nya Duns-dräkt med rädisor på! Söt så man vill äta upp honom!
    Fortfarande o2 på nätterna och knapp-men vad katten gör det! Han är hos oss och är helt underbar!
    Imorgon döps min äldsta vänninas lilla dotter Vendela-skulle så gärna varit med , men dels är det i Dalsland och dels är influensan på ingång!Men vi är ju med i tanken!!!!

Önskar er alla en fortsatt skön (förhoppningsvis!) helg!
    Kram M

• Molly i Skåne
    FruEdberg skrev 2009-01-17 13:56:32 följande:
    Hej på er alla.Hoppas alla mår bra.Grattar Mollys lilla C i efterskott i tråden med. Tänk vad tiden går snabbt ändå. I sommar ska jag börja jobba lite igen o har redan "ångest" för att lämna C hemma. Men vi har det ändå så bra att han kan vara hos sin mormor. O det är ju tröst i alla fall.Nu är hela familjen förkylda här hemma. Än så länge går det bra, han har mer ork än sin mamma som tur är.I sommar blir det nog en sväng ner o hälsa på i Lund o käka lite på någon av mat ställena man åt på då vi låg där. Man kollade ju in några stycken ibland.Kramar från oss
    Krya nu på er!
    Ser fram emot att ses i sommar!!!Vi får luncha ihop!
    Förstår att det känns tufft att börja jobba- blir det halvtid, eller mer?

Kram
  • Emmy K

Får jag fråga, har han liksom en rand med hår uppe på huvudet? För så har mina tjejer och de ser ut som små punkare Cool

Molly i Skåne skrev 2009-01-17 19:36:29 följande:
    Idag fick han första badet sen nyår (japp, så gör vi!)och är nu en aprikosolje-masserad kille med blond tuppkam (nej, vi har inte klippt håret-det bara ser så ut!) och har sin nya Duns-dräkt med rädisor på! Söt så man vill äta upp honom!
  • Molly i Skåne
    Emmy K skrev 2009-01-17 21:15:14 följande:
    Får jag fråga, har han liksom en rand med hår uppe på huvudet? För så har mina tjejer och de ser ut som små punkare
    Allt hår sitter som en bred rand!
    Lite punkigt är det nog-speciellt som det numera av sig självt står rakt upp i mitten!
    Det är så kul att äntligen ha något att borsta!
    Känns som om många av prematurerna har mkt lite hår jämfört med fullgångna...kan bara jämföra med mina andra tre, och då har ju C definitivt minst!

Just nu står han och springer i sin hoppgunga-årets bästa investering!

Hur mår tvillingarna?

Och hur mår alla de andra små och deras mammor?
  • Zoohaj

Det är ju tider för epidemier nu. Har man inte förkylningsinfluensa så är det maginfluensa. Tro det eller ej men stackars lille A fick vinterkräksjukan. Han kräktes 8 gånger under natten moch var lite tagen dagen efter men nu är han pigg igen. Det var riktigt obehagligt att se hur hjälplös och ofärsående han var. Hans mamma kände sig i och för sig också rätt så hjälplös. Jag trodde i min naivitet att så pass små barn inte kunde få maginfluensa... kan det bero på att jag bara pumpade i 7 veckor innan det sinade helt. Kan det vara så att han inte fått i sig tillräckligt för att få det skydd han behövde mot sånt här??? Vad tror ni? Är det någon som varit med om detta?

• Molly i Skåne
    Zoohaj skrev 2009-01-18 19:29:38 följande:
    Det är ju tider för epidemier nu. Har man inte förkylningsinfluensa så är det maginfluensa. Tro det eller ej men stackars lille A fick vinterkräksjukan. Han kräktes 8 gånger under natten moch var lite tagen dagen efter men nu är han pigg igen. Det var riktigt obehagligt att se hur hjälplös och ofärsående han var. Hans mamma kände sig i och för sig också rätt så hjälplös. Jag trodde i min naivitet att så pass små barn inte kunde få maginfluensa... kan det bero på att jag bara pumpade i 7 veckor innan det sinade helt. Kan det vara så att han inte fått i sig tillräckligt för att få det skydd han behövde mot sånt här??? Vad tror ni? Är det någon som varit med om detta?
    Stackars A och stackars dig!
    Tror dock inte att du behöver skuldbelägga dig för kort pumpning!!!!!
    Det är ovanligt men inte helt sällsynt att även fullgångna små drabbas av maginfluensa. Sen är ju våra tidiga små lite känsligare rent allmänt och i magarna i synnerhet (det pratas en del om det bl.a i vår knapp-tråd!)och det är klart att de blir fortare sjuka då.
    Skönt att det verkar vara över!

Lille C fick samma magsjuka som jag drabbades av dagen innan min mans 40-årsfest i somras-vi var helt urlakade både jag och lillen! Men han hämtade sig betydligt snabbare än sin eländiga mamma!

Det är en himla jobbig tid just nu med en massa räliga sjukdomar som grasserar! Jag är livrädd för kikhosta, men även för RS och influensa. För trots synagis och vaccinationer har de ju inte ett 100 % skydd...och det var nog anledningen till att vi alla på neo fick höra det eviga "undvik köpcentrum, folksamlingar och cafeér". Knasigt då att de lägger neofikan mitt i RS säsongen! Men det är ju så det är-vi som har små sköra måste ju akta våra små extra noga.
    Kan inte minnas att jag flängde runt med mina andra 3 när de var under halvåret på en massa fikor hela tiden!
    Nej, sunt förnuft- och ändå blir ju barnen sjuka ibland!

Lillen har hojtat mammmaa mmmmaaaaama hela dagen! Även om det bara är stavelser så känner jag mig lite smickrad!

Önskar er alla God hälsa och en fin vecka!
  • Trotsa

Zoohaj skrev 2009-01-18 19:29:38 följande:

Tror, nej jag VET, att detfintivt INTE har med att du "bara" pumpat i sju veckor!! Jag pumpade också i "bara" sju veckor. Och har en oförskämt frisk pojke. Så att han blivit sjuk är ren otur!! Alla, tyvärr även små barn, blir sjuka!

Krya på er och hoppas ni slipper bli sjuka på länge nu!!
    *kram*
  • Emmy K

Jo tvillingarna mår bra. De sover gott just nu men har en period då de sover lite oroligt och vaknar till ibland. Nelia håller på att få sin tredje tand upptäckte vi idag. Hon har ju dreglat tidigare och idag var hon lite febrig och grinig.

Jag har fullt upp hela kvällen med min pappas 60-årspresent. Han skall få en släkttavla som han har önskat sig ett tag. Det blir jättefint.

• FruEdberg

Håller med Molly o Trotsa om att det inte beror på amningen.

Är helt fantastiskt att kvinnor i pressade o stressade situationer över huvud taget får ut en enda droppe.

Molly: mysigt att det ändå låter som mamma :)
    C här hemma kan säga titta, där o gnägga som en häst.
    det har kommit mer på bara några dagar. pappa har det låtit som han sagt ett tag men inte mamma inte. men det kommer så småningom . han är ju egentligen inte å gammal.

kramar till er alla kämpande mammor , pappor o barn.

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008