• Molly i Skåne

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Känner att jag saknar en tråd för alla oss som fick barn och bodde på Neo i Lund under en ganska lång tid. Här kan vi peppa, trösta, gnälla och skratta, och prata om det som känns tufft och bra från en kämpig tid, men även om nuet. Hur det blev sen...
    Välkomna!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 12:01
    I elfte timmen lägger jag nu in barnens datum!
    Vill passa på att Gratulera alla små födelsedagsbarn i efterskott!

Alfred 070610 (BF070825)28.5v Zoohaj
    Casper 070617 (BF081012) 3m 3v FruEdberg
    W 070703 (BF070920)28,5 v KarolinaA
    Nelia & Lilja 071203 (BF080326)23,4 v EmmyK
    Oscar 071210 (BF080226)2m 2v Trotsa
    Constantin 080115 (BF080417)3m 1v Molly
    Anton 080205 (BF080526)3m 3v Pazur
    Simon 080618 (BF080910) 3 mån Mimmsa67

Gott Nytt År Alla! Nu tar vi nya tag 2009!!!
  • Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
  • Molly i Skåne

Vi skall på fika´n men sent!
    Har pratat med en på neo som tyckte det var bäst apropå smittorisk. Hon sa även att hon hoppas folk med storasyskon är hänsynsfulla nog att ej ta med dem om det finns smittorisk mm....

Är lite mör men mycket nöjd efter en hel dags fikande och pratande med andra mammor och bebisar-vi saknade dig Trotsa-next time...Krya på er!!!

Ser fram emot att träffa er andra på neo-fikan-och så hörs vi ju här, förstås!

Glad

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Emmy K

Hej hej
    Jag antar att jag hör hemma här.
    Jag har pratat med några av er innan Glad

Vill bara berätta om att jag fick brev från syrrorna där nere igår lagom till tjejernas ettårsdag. Jag hade skickat ner en bok som de kunde skriva in en liten hälsning i. Kram till Yvonne & Carin som är mina favvisar. Boken hade redan blivit ifylld av syrrorna på hemsjukhuset där vi hamnade efter tiden på Lund. Jättekul att läsa och tänk vad tjejerna kommer ha glädje av den när de är större.

NELIA & LILJA 1 år idag!!!!    

• Emmy K

Datum kommer här

Nelia och Lilja 071203 Bf 080326 (23+4 veckor)

Vi låg på sal 1 IVA från 3/12 -07 till 17/1 -08. Vi var ensamma därinne länge eftersom tjejerna var mycket instabila och väldigt sjuka. Det var nog inte många som trodde att det skulle gå vägen faktiskt. Sedan fick jag sällskap därinne utav MsBeautys lille pojk några dagar innan vi flyttade till hemsjukhuset NÄL.

Är det någon som minns mig, den ihärdiga mjölkarn´n. Jag har ju pratat med många där nere men har lite dåligt minne.

Hur har det gått för era små?

• pazur

Vi ska åxå komma på fikan.. =)

Tisdag va?

• Trotsa

Emmy K skrev 2008-12-03 19:30:23 följande:

Datum kommer här Nelia och Lilja 071203 Bf 080326 (23+4 veckor) Vi låg på sal 1 IVA från 3/12 -07 till 17/1 -08. Vi var ensamma därinne länge eftersom tjejerna var mycket instabila och väldigt sjuka. Det var nog inte många som trodde att det skulle gå vägen faktiskt. Sedan fick jag sällskap därinne utav MsBeautys lille pojk några dagar innan vi flyttade till hemsjukhuset NÄL. Är det någon som minns mig, den ihärdiga mjölkarn´n. Jag har ju pratat med många där nere men har lite dåligt minne. Hur har det gått för era små?
    Hej!

Jag tror jag minns dig från korridoren men vi har aldrig delat rum och vi lämnade IVA snabbt så vi har nog aldrig pratats vid. Jag sitter dock nu och läser hela er berättelse i bloggen! Vilka små kämpar ni har! Och jag kan bara tänka mig hur kluven du var med två stora barn också som behövde dig! Oscar är ju vårt första barn så han fick ALL tid! Och det var ju jobbigt ändå, man kände sig ändå kluven och splittrad!

/Therese
  • Trotsa

Emmy K skrev 2008-12-03 19:30:23 följande:

Datum kommer här Nelia och Lilja 071203 Bf 080326 (23+4 veckor) Vi låg på sal 1 IVA från 3/12 -07 till 17/1 -08. Vi var ensamma därinne länge eftersom tjejerna var mycket instabila och väldigt sjuka. Det var nog inte många som trodde att det skulle gå vägen faktiskt. Sedan fick jag sällskap därinne utav MsBeautys lille pojk några dagar innan vi flyttade till hemsjukhuset NÄL. Är det någon som minns mig, den ihärdiga mjölkarn´n. Jag har ju pratat med många där nere men har lite dåligt minne. Hur har det gått för era små?
    EmmyK: jag blir alldeles rörd av hur mcyket mjölk du lyckades sälja till neo!! (Först var jag SÅ imponerad av hur mcyket du lykades pumpa ut, och sen läste jag att du sålde det också!) Jag hade aldrig mer än hälften av vad Oscar behövde och är evigt tacksam för alla de mammor osm lyckats pumpa så mycket att det räckte till Oscar också! Uppmuntrar ALLA gravida och nyblivna mammor jagträffar att sälja om de har mcyket!
  • Emmy K
    Trotsa skrev 2008-12-03 20:57:16 följande:
    Emmy K skrev 2008-12-03 19:30:23 följande: EmmyK: jag blir alldeles rörd av hur mcyket mjölk du lyckades sälja till neo!! (Först var jag SÅ imponerad av hur mcyket du lykades pumpa ut, och sen läste jag att du sålde det också!) Jag hade aldrig mer än hälften av vad Oscar behövde och är evigt tacksam för alla de mammor osm lyckats pumpa så mycket att det räckte till Oscar också! Uppmuntrar ALLA gravida och nyblivna mammor jagträffar att sälja om de har mcyket!
    Hej Therese
    Vilken fin Oscar ni har.
    Att ge mjölken var det minsta jag kunde göra. Jag hade skänkt den också men nu fick jag lite betalt för den. Jag har sparat utbetalningskvittot som trofé. För inte så länge sedan så kom jag att tänka på den där mjölken jag sålde och det gick upp för mig att den måste ha räckt till en massa småttingar. Jag började storgrina när jag tänkte på alla små godingar och nu faller tårarna igen. Jag fick själv hjälp med bankmjölk första matningarna och det är fantastiskt fint att mammor vill dela med sig. Mjölken från prematurmammor är extra fin och näringsriktig för de små så jag är stolt över min insats. Efter vår tid på neonatalen bestämde jag mig för att donera mina organ och jag skall försöka att ge blod också. Tyvärr är jag nålrädd så jag vet inte... Tack alla blodgivare, mina tjejer lever tack vare er.

Vad roligt att du läser min blogg. Idag på tjejernas ettårsdag kommer jag att avsluta boken (bloggen). Bloggen har hjälpt mig otroligt mycket inte minst för alla fina människor som har hört av sig. Jag hoppas att den blir utgiven under nästa år.

Kram
  • Mimmsa67

Hej Emmy och grattis i efterskott på 1-årsdagen önskar jag dina fina tjejer!

Vi bar med oss den frysta mjölken hem i plastkassar. Helt knasigt, men jag var så rädd att mjölken skulle "ta slut" när jag kom hem. Vi var alldeles stressade och rädda när vi gick hem och det kändes som att vad som helst skulle kunna hända ungefär... Jag får börja ge blod igen så fort jag kan - tror att det är ca ett år efter förlossningen man får lov att börja - för att kompensera för den mjölken jag inte lämnade...

Det slog mig i dag att vi har hela tiden sagt att framåt jul, när det är en massa virus i omlopp, då är det nog läge att vara försiktig med att gå i affärer och så. Nu är vi där! Det är snart jul och helt plötsligt får man börja inskränka sitt liv lite...Visserligen har S klarat av alla sjuka familjemedlemmar utan att själv bli sjuk, men det känns inte som att vi vill ta fler risker än nödvändigt...

Ni som har äldre prematurbarn, hur gjorde ni det första året?

• Emmy K

Tackar tackar allihop.
    Skönt att det är helg så att vi får en paus från Move and Walk. Det tar på krafterna för både tjejerna och mig. Puh.

Jag hoppas att fikat var mysigt och jag önskar att jag kunde varit med. Det skulle vara roligt att få se er och särskilt att få träffa era barn.

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008