• Molly i Skåne

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Känner att jag saknar en tråd för alla oss som fick barn och bodde på Neo i Lund under en ganska lång tid. Här kan vi peppa, trösta, gnälla och skratta, och prata om det som känns tufft och bra från en kämpig tid, men även om nuet. Hur det blev sen...
    Välkomna!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 12:01
    I elfte timmen lägger jag nu in barnens datum!
    Vill passa på att Gratulera alla små födelsedagsbarn i efterskott!

Alfred 070610 (BF070825)28.5v Zoohaj
    Casper 070617 (BF081012) 3m 3v FruEdberg
    W 070703 (BF070920)28,5 v KarolinaA
    Nelia & Lilja 071203 (BF080326)23,4 v EmmyK
    Oscar 071210 (BF080226)2m 2v Trotsa
    Constantin 080115 (BF080417)3m 1v Molly
    Anton 080205 (BF080526)3m 3v Pazur
    Simon 080618 (BF080910) 3 mån Mimmsa67

Gott Nytt År Alla! Nu tar vi nya tag 2009!!!
  • Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
  • Trotsa

Godkväll damerna!

Vi börjar äntligen bli friska...men det håller säkert inte mer än en dag eller två! :-/

Det här med julstress känner jag verkligen igen!! Men en del julklappar är inköpta iaf. Mitt stora problem är sambon. Jag vet vad jag VILL köpa, men det har jag inte råd med! Så nu får vi väl se om jag kan hitta något annat istället...Förslag någon?

Någon som känt av något efterskalv?

Igår skulle vi/jag gå och lägga oss tidigt, eller i tid åtminstone. Men så bårkade sambon (Gustav) med sin mamma på telefon och detta behövdes redas ut innan vi kunde sova. (Svärmor med karl åker till Thailand imorgon. Känndes inte bra om de skulle åka iväg medans Gustav och svärmor var osams!) Så vi var inte isäng förrän vid tolv! *suck* Ska göra ett nytt försök med att komma isäng i tid idag...

Nu har jag inte riktigt koll på vilket barn iordningen era prematurer är. Men hur ser ni på syskon? Alltså framtida, ev. kommande syskon? Jag vill sååå gärna få ett barn till, NUUUU!! Men det känns lite läskigt eftersom även den riskerar att komma för tidigt.

• Mimmsa67

Tja Trotsa, slips, strumpor, rakvatten, sådant älskar väl alla karlar att få? Jag köpte en mp3spelare till sambon eftersom min tonårsson lånade den förra då han åkte till Bulgarien och glömde ta upp den ur fickan när han badade. Så kom sonen ner glad i hågen i går och sa, titta den funkar igen! Mycket riktigt så fungerar den förbaskade mp3spelaren precis som den ska. Får väl slänga den i golvet och trampa på den ett par gånger Blir lite nyfiken på vad det är du skulle vilja köpa till honom? Det är så himla tråkigt när man ska behöva nöja sig med det "näst bästa" när man egentligen vill köpa något annat....

Här har det inte märkts av några efterskalv i alla fall, men å andra sidan så vaknade jag ju inte av det första skalvet så det är väl knappast troligt att jag skulle vakna av något litet fjuttigt efterskalv...

S är ju nummer 4 i ordningen här hemma och jag har inte fött för tidigt de andra 3 gångerna. Hade absolut inte tänkt oss fler nu men han är så himla mysig så vi är inte helt 100 på det beslutet längre... Släkten kommer att få dåndimpen antar jag. Av någon anledning provocerar det vissa människor så otroligt att man skaffar många barn...Förstår inte varför man inte själv får lov att bestämma hur många barn man ska ha utan att få en himla massa ovälkomna synpunkter på det! Jag skulle aldrig drömma om att kommentera hur många barn någon annan har. Eftersom det finns väl fungerande preventivmedel och de flesta upplysta människor vet om det, så antar jag att de som har många barn har det för att de helt enkelt valt att skaffa dem och för att de velat ha dem...det är väl inte upp till mig att sitta och kommentera någon annans livsval...

Vet ju inte varför du födde för tidigt Trotsa och jag antar att detta är lite avgörande för huruvida det kan tänkas att upprepas...

• FruEdberg

Molly: skönt att det går bra utan syrgas.

Här är det bra med C o oss. Har börjat gå kräksjuka häromkring så vi håller oss inne o borta från för mycket folk.
    Ska på återbesök idag på neo se vad dom har att säga.
    Alla julklappar är inhandlade. " Bara " maten kvar.
    Kul i år för C kan vara med lite mer i jul.

När det gäller här o syskon så har man funderat lite på nästa år. Har lite mer tidspress på sig. Har nämligen ägg i frysen till syskon. Enda chansen att få barn. C är provrörsbebis .
    O dom får förvaras 2 år till sedan.

Hoppas alla har en trevlig dag idag

• Emmy K

Inget skalv här för jag bor ju i Uddevalla!

Jag blev uppringd igår för att första RS-fallet har dykt upp nu. På måndag får tjejerna sina sprutor. Kommer det vanligtvis tidigare till Skåne?

Nelia och Lilja är nummer 3 och 4 i vår familjs barnaskara och det räcker gott just nu. Jag är nästan ensamstående mamma eftersom pappan jobbar i Norge under veckorna. Jag tar iaf det största ansvaret som hemmamamma. Jag vill jättegärna ha en kull till innan det är försent men jag väntar nog så länge det går. Mannen vill inte som han känner nu. Det är många år kvar och allting kan förändras. Just nu är väl mina känslor fortfarande uppochner efter den avbrutna graviditeten då tjejerna föddes.

Jag är sedan länge nästan klar med julklapparna. Jag köper sådant som jag springer på flera månader i förväg. Det känns ju ibland bara rätt när det gäller en särskild grej. Det är skönt att ha det färdigt och inte behöva stressa fram besluten. Det som är negativt med det är att det är dålig koll på budgeten då. Jag har köpt alldeles för mycket till barnen Oskyldig

God Jul till er alla

• Molly i Skåne

Hej!
    Här kommer några rader från en mamma med svår PMS och dåligt samvete för att jag först nu lagt in våra små underverks datum! Men nu är det fixat- ber verkligen om ursäkt om något är fel!
    Har kontrollerat 2 ggr...

Lillen mår toppen, men kräver nu mer syrgas vid sömn igen-hade en pytteliten förkylning i helgen, men den verkar vara borta. Dock ligger han på en liter i tratt vissa stunder när han sover-så vi är ganska många steg tillbaka!

Märkligt nog inträffade detta i samband med att hans sat-mätare gick söndr förra  veskan- redan samma em  låg han 4-6 enheter lägre-så frågan är: Är det Massimon som visar för högt? Är det låne-nellcoren som visar för lågt? Eller blev han sjuk i samma veva?

Jul och Nyår var härligt- en fin och lugn jul med alla 4 barnen (de två äldsta med flick och pojkvän!) samt lite övrig släkt i mellandagarna. Julen firade vi med Simons familj och det var både lugnt, trevligt och precis så mysigt som jag tycker att en familjefest skall vara!

Nu är helgerna avklarade och jag är tillbaka till mitt skrivande och kämpar för fullt med prematurboken. Skall bli skoj att se vad ni och andra tycker!

Hur går det med din bok Emmy? Har du förlag eller ger du ut den själv? Skall
     bli spännande se färdig produkt- har ju läst mycket i din blogg!

Ni andra-hur var helgerna? Är ni redo inför 2009? Hur mår de små?

Lillen fyller 1 år på torsdag och det känns mer än overkligt! Liten fika med syskon och farföräldrarna här då-men rejält med vänner och släkt firar vi i april när både influensa och RS säsongen är över!

Nu är vi isolerade på "riktigt". Har i samråd med neo-personal bestämt vilka restriktioner som bör gälla!
    Blir väldigt glad för kommunikation både här och i inboxen!

Kraaam M

• Molly i Skåne

Nej.inte veskan-veckan! Och det var NYÅR vi firade m Simons familj! Har som sagt SVÅR PMS och den sitter just nu i fingrarna (tydligen!)

• Molly i Skåne
    Emmy K skrev 2009-01-16 21:31:50 följande:
    Molly: Jag får inte komma in till dig...
    Det fixar jag bums!!!
  • Trotsa

Godkväll godkväll!!

Hoppas att alla barn och föräldrar överlevt jul och nyårshelgerna!!

Här har vi äntligen kommit tillbaka i en behaglig vardagslunk! Försöker mer och mer att Oscar ska äta bara "vanlig" mat, vår mat alltså. Och 3 av 4 kvällar denna vecka har jag haft middagen färdig när Gustav kommer hem! DET är bra jobbat för att vara mig!!

Var på besiktning på Neo häromveckan. BARA lovord och bravorop!! Han hade dock KRYMPT 2cm på längden!! Inte möjligt, men vi mätte om säkert tre gånger! Mycket märkligt var det.

kram på er alla och Gott Nytt år!!

• Emmy K

Trotsa: Vad bra! Härligt med lite lovord. Samma här var också hos läkaren nyss och fick stående ovationer...

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008