• Molly i Skåne

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Känner att jag saknar en tråd för alla oss som fick barn och bodde på Neo i Lund under en ganska lång tid. Här kan vi peppa, trösta, gnälla och skratta, och prata om det som känns tufft och bra från en kämpig tid, men även om nuet. Hur det blev sen...
    Välkomna!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 12:01
    I elfte timmen lägger jag nu in barnens datum!
    Vill passa på att Gratulera alla små födelsedagsbarn i efterskott!

Alfred 070610 (BF070825)28.5v Zoohaj
    Casper 070617 (BF081012) 3m 3v FruEdberg
    W 070703 (BF070920)28,5 v KarolinaA
    Nelia & Lilja 071203 (BF080326)23,4 v EmmyK
    Oscar 071210 (BF080226)2m 2v Trotsa
    Constantin 080115 (BF080417)3m 1v Molly
    Anton 080205 (BF080526)3m 3v Pazur
    Simon 080618 (BF080910) 3 mån Mimmsa67

Gott Nytt År Alla! Nu tar vi nya tag 2009!!!
  • Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
  • Full av förhoppning

Molly är tillfälligt avstängd för spamning när hon skickade ut länken till alla ... skumma regler.....

Elias är här
  • MsBeauty

jag bodde på neo i lund i 4,5 veckor i januari/februari 2008

• thessires

Jag har ännu inte bott på neo i Lund men vet att jag från februari kommer att få stanna minst två veckor då mina tvillingar ska tas ut med planerat snitt redan i v.32. Är det någon som vill berätta lite om hur det är får ni jättegärna inboxa mig.

• MsBeauty

Min son var på IVA, tror inte att dina barn kommer vara där. Det finns en samvårdsavdelning, men där var inte ja

• Molly i Skåne

Nu är jag här!
    Konstigt att man blir avstängd för misstänkt spamming när man skickar länkar!
    Satte 5 veckor som gräns, mest för att jag hade kompisar som legat så kort tid...
    4 1/2 är absolut kvalificerande!

Jo, vi bodde ju på IVA rum 2 i 8 veckor och sen på neo rum 10 i ytterligare 8 veckor- kan varje vrå på den avdelningen och svarar gärna på frågor.

thessires skrev 2008-11-18 18:37:51 följande:
    Jag har ännu inte bott på neo i Lund men vet att jag från februari kommer att få stanna minst två veckor då mina tvillingar ska tas ut med planerat snitt redan i v.32. Är det någon som vill berätta lite om hur det är får ni jättegärna inboxa mig.
    Hur kommer det sig att de skall plocka ut de små då? Du behöver inte svara här om det är känsligt-går bra att inboxa mig.

Min lille kille som nu är 10 månader håller på att släppa syrgasen- men det har tagit lååång tid och känns inte alls slutgiltigt ännu- vi har tagit ut segern i förskott många gånger förr...
    Ja, vi hade en lång neo-tid men de flesta av våra erfarenheter och minnen är ändå positiva och ljusa-trots att vår gosse var så ovanligt sjuk!

Roligt att ni är några som börjat hitta hit!
  • MsBeauty

vi var på rum 1 på IVA Vad tyckte du om läkarna?

• FruEdberg

Hej hej. Här kommer jag också.
    Vi låg på Iva rum 2 i 7 veckor förra sommaren.

• Molly i Skåne
    MsBeauty skrev 2008-11-19 14:07:41 följande:
    vi var på rum 1 på IVA Vad tyckte du om läkarna?
    Jag älskar dem alla, men allra mest Bo Selander, Eva Morsing, Lars Björklund, Snoulaug, Christina Bergens...äsch, jag gillar verkligen alla! Finns ingen som inte är duktig eller proffsig, och vi har verkliggen haft PRECIS alla!!!
    Låg ni bara på IVA-sidan? Nån favoritsköterska?
    Jag har mängder där också, Majvi, Eva Å, Laila, Helene, Yvonne mfl och härliga Liliane som gick i pension i våras och kom in till oss på samvården sin allra sista arbetsdag efter en lång yrkeskarriär, bara för att säga hej då till oss hon känt så lång tid! Det var väldigt fint och rörande!
    "Jag har inte haft tråkigt på mitt jobb, en enda dag under alla år!" sa hon..undrar hur många som kan säga detsamma?!
    FruEdberg skrev 2008-11-19 15:12:33 följande:
    Hej hej. Här kommer jag också.Vi låg på Iva rum 2 i 7 veckor förra sommaren.
    Vad kul att ni fann oss!
    Ja, 2an var en höjdare-men vi var på 1an också när de fick sanera pga MRSA och Serratia bakterier. Det var många läskiga baciller som härjade då!

Är det ngn mer som skall på NEOs adventsfika i December?
    Vi skall höra med vår doktor om det är lämpligt för lillen, vill så gärna!
  • MsBeauty

Oj, jag minns knappt namnen, är så dålig på namn. Min absoluta favorit av sköterskorna var Yvonne, helt klart

Däremot fanns det många som jag inte tyckte om av olika anledningar. Det jag blev besviken på, var när de trodde att de sett en blödning i hjärnan på sonen. Ingen berättade något om det för oss, vi fick veta det av en slump nästan 2 veckor senare. Det var ingen blödning, men de trodde ju det i en hel vecka och då borde de sagt det till oss tycker jag. När jag frågade så sa de bara att de trodde vi visste. Hur skulle vi veta det? Sen hade de så mycket synpunkter på oss, att vi var där för sent om kvällarna (min man jobbade kväll och kom hem på natten). Och ett par av sköterskorna frågade om sonen var planerad eftersom jag var "så ung" (20 år) och frågade om jag trodde det skulle hålla mellan mig och min man eftersom vi fått barn vid ung ålder.

Men, viktigast var ju att sonen fick bra vård och det gjorde han.

• FruEdberg

Jo man hade ju sina favoriter.
    Sköterskorna var det Helene ggr 2 , o sen var det Yvonne, Marianne, Laila , Eva Å , Annika , Lotta m flera. Alla var ju duktiga .

Vi har planer att ta oss till fikat så länge vi är friska o krya såklart.

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008