Inlägg från: MsBeauty |Visa alla inlägg
  • MsBeauty

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

jag bodde på neo i lund i 4,5 veckor i januari/februari 2008

• MsBeauty

Min son var på IVA, tror inte att dina barn kommer vara där. Det finns en samvårdsavdelning, men där var inte ja

• MsBeauty

vi var på rum 1 på IVA Vad tyckte du om läkarna?

• MsBeauty

Oj, jag minns knappt namnen, är så dålig på namn. Min absoluta favorit av sköterskorna var Yvonne, helt klart

Däremot fanns det många som jag inte tyckte om av olika anledningar. Det jag blev besviken på, var när de trodde att de sett en blödning i hjärnan på sonen. Ingen berättade något om det för oss, vi fick veta det av en slump nästan 2 veckor senare. Det var ingen blödning, men de trodde ju det i en hel vecka och då borde de sagt det till oss tycker jag. När jag frågade så sa de bara att de trodde vi visste. Hur skulle vi veta det? Sen hade de så mycket synpunkter på oss, att vi var där för sent om kvällarna (min man jobbade kväll och kom hem på natten). Och ett par av sköterskorna frågade om sonen var planerad eftersom jag var "så ung" (20 år) och frågade om jag trodde det skulle hålla mellan mig och min man eftersom vi fått barn vid ung ålder.

Men, viktigast var ju att sonen fick bra vård och det gjorde han.

• MsBeauty

Vi kommer tyvärr inte gå på fikan, kan inte åka tåg med sonen eftersom han är för liten för så mkt folk och så, och vi har ingen bil.

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008