• Molly i Skåne

Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008

Känner att jag saknar en tråd för alla oss som fick barn och bodde på Neo i Lund under en ganska lång tid. Här kan vi peppa, trösta, gnälla och skratta, och prata om det som känns tufft och bra från en kämpig tid, men även om nuet. Hur det blev sen...
    Välkomna!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 12:01
    I elfte timmen lägger jag nu in barnens datum!
    Vill passa på att Gratulera alla små födelsedagsbarn i efterskott!

Alfred 070610 (BF070825)28.5v Zoohaj
    Casper 070617 (BF081012) 3m 3v FruEdberg
    W 070703 (BF070920)28,5 v KarolinaA
    Nelia & Lilja 071203 (BF080326)23,4 v EmmyK
    Oscar 071210 (BF080226)2m 2v Trotsa
    Constantin 080115 (BF080417)3m 1v Molly
    Anton 080205 (BF080526)3m 3v Pazur
    Simon 080618 (BF080910) 3 mån Mimmsa67

Gott Nytt År Alla! Nu tar vi nya tag 2009!!!
  • Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008
  • Jontesfru

hej
    Jag tittade in lite är egentligen inte "kvalificerade" då vi bara låg där i 3 veckor o 3 v hemsjukvård april-maj-07. Men jag tänkte bara komma in o fråga om ni vet vilken dag julfikat är i år? Det var så roligt förra året så dit vill jag definitivt igen! Att få träffa Ninni igen det hade varit en höjdare!

Mamma till Anton snart 12år och Axel 1½ år
  • FruEdberg
    Jontesfru skrev 2008-11-19 18:27:04 följande:
    hejJag tittade in lite är egentligen inte "kvalificerade" då vi bara låg där i 3 veckor o 3 v hemsjukvård april-maj-07. Men jag tänkte bara komma in o fråga om ni vet vilken dag julfikat är i år? Det var så roligt förra året så dit vill jag definitivt igen! Att få träffa Ninni igen det hade varit en höjdare!
    Hej. Julfikat är 9 december kl 14 - 17 sa dom idag när jag ringde o kollade.
  • Jontesfru
    FruEdberg skrev 2008-11-19 18:45:27 följande:
    Hej. Julfikat är 9 december kl 14 - 17 sa dom idag när jag ringde o kollade.
    TUSEN TACK! Då kanske vi ses där!

Hoppas era gullungar har det bra!
    Mamma till Anton snart 12år och Axel 1½ år
  • Karolina A

Hej hej !

Här är jag oxå! Låg på 44:an många veckor innan prinsen kom o sedan var vi på neo i 3mån!
  • Karolina A

Vi bodde på R McDonald, låg på IVA sal 2 o vandrade sedan runt på alla olika rum tror jag, har i stort sett träffat all underbar fantastisk personal :)

• Molly i Skåne
    Karolina A skrev 2008-11-20 12:02:52 följande:
    Hej hej ! Här är jag oxå! Låg på 44:an många veckor innan prinsen kom o sedan var vi på neo i 3mån!
    Vad kul att se dig här också!!!
    Ja, neo kan man liksom utan och innan...det är en tid man alltid kommer att bära med sig, med både tunga och ljusa minnen...
    En unik upplevelse är det vi alla delar-en inblick i en för de flesta föräldrar, alldeles okänd värld!
    Fram tills för bara några veckor sen var vi inne på mottagningen varje vecka-nu blir det varannan med vägning, synagis och andra vaccinationer samt läkarbesök.
    Fick en skum, formell kallese till mottagningen från Åse idag-hon brukar annars ringa...känns väldigt ovant!
    Tror nog att vi skall våga oss iväg på fikan-och hoppas då få träffa er alla!
  • MsBeauty

Vi kommer tyvärr inte gå på fikan, kan inte åka tåg med sonen eftersom han är för liten för så mkt folk och så, och vi har ingen bil.

• Molly i Skåne
    MsBeauty skrev 2008-11-20 15:07:43 följande:
    Vi kommer tyvärr inte gå på fikan, kan inte åka tåg med sonen eftersom han är för liten för så mkt folk och så, och vi har ingen bil.
    Nej, så synd! Finns det ingen som kommer från samma stad/del av Skåne som ni kan samåka med-någon annan prematur familj som kan ta den vägen?!

Du får kasta ut frågan här i tråden, jag tror säkert att det finns någon snäll mamma som ställer upp!
    Då behöver du ju bara låna en bilbarnstol...bara en tanke...

Läste att din lille fått rossel av sin förkylning-har själv ingen erfarenhet ännu av förkylningsastma, men tror några andra mammor här, nog vet mer...

Hoppas han snart mår mycket bättre!!!

Idag skall vi prova att ge vår kille nyponsoppa att dricka- han har nyligen börjat ta flaskan med vatten i-så då får vi passa på. Han är lite varm och gnällig idag, men vi hoppas det är tänder och inte förkylning...
    Hur mår de andra små härinne?
  • FruEdberg

Molly i Skåne skrev 2008-11-20 16:44:08 följande:

Nej, så synd! Finns det ingen som kommer från samma stad/del av Skåne som ni kan samåka med-någon annan prematur familj som kan ta den vägen?!Du får kasta ut frågan här i tråden, jag tror säkert att det finns någon snäll mamma som ställer upp!Då behöver du ju bara låna en bilbarnstol...bara en tanke...Läste att din lille fått rossel av sin förkylning-har själv ingen erfarenhet ännu av förkylningsastma, men tror några andra mammor här, nog vet mer...Hoppas han snart mår mycket bättre!!!Idag skall vi prova att ge vår kille nyponsoppa att dricka- han har nyligen börjat ta flaskan med vatten i-så då får vi passa på. Han är lite varm och gnällig idag, men vi hoppas det är tänder och inte förkylning...Hur mår de andra små härinne?
    Hoppas att det inte är förkylning. O hoppas det går bra med soppan också. Med oss är det bra. C han springer nästan nu här hemma o har börját säga ajajaj o hejhej eller det låter som hej.

Angående rossel så sa dom på sjukvårdsupplysningen när C var förkyld att om det försvinner när han hostar / harklar så är det inte farligt.
  • Zoohaj

Hej!
    Äntligen en tråd som passar mig perfekt
    Låg på neo förra sommaren i 8 veckor, 55 dagar för att vara exakt. Vi började på sal 4 på IVA och flyttade sedan till sal 9 och sedan till 10.
    Kommer knappt ihåg ngt från den tiden känns nästan som ett svart hål nu. Kommer speciellt ihåg Anna.lena som var jätte jätte trevlig, proffsig och duktig. Annars kommer jag mest ihåg alla sommarjobbare som däremot inte alls var lika duktiga

Svar på tråden Vi som hade barn på NEO i Lund minst 5 sammanhängande veckor 2007 och 2008