• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • 06och08

Micke skrev 2009-01-04 21:43:36 följande:

06och08 skrev 2009-01-04 21:40:57 följande:
    Det vet jag inte. Ägarna bakom den sajten är tämligen anonyma. Kriminellt.com däremot drivs av OG.
    ok tack
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 21:36:12 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 21:29:53 följande: Du var du som tog upp vilka som låg bakom sajten till diskussion (inlägg 1399). Så utgick ifrån att det var ngt du fann värt att diskutera. Men vill du inte diskutera vidare utan leva vidare i tron att det inte finns några risker med uthängning av folk så får du göra det. Mig kvitterar det.
    DETTA VAR MITT INLÄGG (nr 1399):

"Nya ägare till www.kriminellt.com då de förra blev hotade. De nya ägarna är öppna med vem de är....
    har för mig att någon tidigare tyckte det var märkligt att ägarna var anonyma medan de publicerade namn på förövare..."

Så NEJ jag skrev varken VILKA de var eller tog upp det till diskussion!!!
    Det var endast en upplysning att de bytt ägare och att dessa ägare talar om vilka de är, då det klagats i tråden på att de som stod för sidan var anonyma!!

Som sagt, det är tröttsamt och även irriterande att behöva upprepa sånt man redan skrivit. Förstår inte varför du verkar ha ett behov av att "hitta på" vad jag skrivit!'
    Läs mer noggrant innan du påstår en massa som inte stämmer!!!
    Vart du än går är du där
  • heddish

msn hur är det med sexoffender.se då? är det og som ligger bakom den med?

Micke skrev 2009-01-04 21:43:36 följande:
    06och08 skrev 2009-01-04 21:40:57 följande:
    Det vet jag inte. Ägarna bakom den sajten är tämligen anonyma. Kriminellt.com däremot drivs av OG.
  • Micke

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 22:00:13 följande:

DETTA VAR MITT INLÄGG (nr 1399): "Nya ägare till www.kriminellt.com då de förra blev hotade. De nya ägarna är öppna med vem de är.... har för mig att någon tidigare tyckte det var märkligt att ägarna var anonyma medan de publicerade namn på förövare..." Så NEJ jag skrev varken VILKA de var eller tog upp det till diskussion!!! Det var endast en upplysning att de bytt ägare och att dessa ägare talar om vilka de är, då det klagats i tråden på att de som stod för sidan var anonyma!! Som sagt, det är tröttsamt och även irriterande att behöva upprepa sånt man redan skrivit. Förstår inte varför du verkar ha ett behov av att "hitta på" vad jag skrivit!' Läs mer noggrant innan du påstår en massa som inte stämmer!!!
    Du tar upp att de fått nya ägare, du länkar till sidan där de står om de nya ägarna med stora bokstäver. Du avslutar meningarna med "..." som en inbjudan att folk ska kolla.
    Så nog alltid var du ute efter att tala om för världen vilka som drev sidan numera.

Men som sagt, tänker inte ödsla mer tid på dig om du inte vill diskutera.
  • nathaa

Snacka om NOLL självinsikt, hur kan OG ha en sida där dom hänger ut dömda brottslingar? Dom kan ju knappast ses som pålitliga och goda samhällsmedborgare heller?

• Micke

heddish skrev 2009-01-04 22:04:43 följande:

msn hur är det med sexoffender.se då? är det og som ligger bakom den med?
    Det är dom som numera heter sexbrott.com och de vet jag inte vilka som ligger bakom.
  • closetomyheart

Du ger dig verkligen inte, var snäll och sluta fabulera ihop saker som jag INTE skrivit. antaganden om inbjudan och att jag är ute efter ngt  existerar enbart i ditt huvud och INTE någonstans i det jag skrivit. Så lägg av nu! Tycker det verkar onödigt att jag ska behöva anmäla dina inlägg.

Micke skrev 2009-01-04 22:12:39 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 22:00:13 följande: Du tar upp att de fått nya ägare, du länkar till sidan där de står om de nya ägarna med stora bokstäver. Du avslutar meningarna med "..." som en inbjudan att folk ska kolla. Så nog alltid var du ute efter att tala om för världen vilka som drev sidan numera. Men som sagt, tänker inte ödsla mer tid på dig om du inte vill diskutera.
    Vart du än går är du där
  • Micke

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 22:24:07 följande:

Du ger dig verkligen inte, var snäll och sluta fabulera ihop saker som jag INTE skrivit. antaganden om inbjudan och att jag är ute efter ngt  existerar enbart i ditt huvud och INTE någonstans i det jag skrivit. Så lägg av nu! Tycker det verkar onödigt att jag ska behöva anmäla dina inlägg.
    Sätt igång och anmäl du.
  • heddish

aha ok tack! visste inte ens att dom bytt namn...

Micke skrev 2009-01-04 22:13:35 följande:
    heddish skrev 2009-01-04 22:04:43 följande:
    Det är dom som numera heter sexbrott.com och de vet jag inte vilka som ligger bakom.
  • Micke

Oskyldiga har nu hängts ut (det var ju bara en tidsfråga)
    www.aftonbladet.se/nyheter/article4199169.ab

Även personer som inte är dömda för ngt hängs numera ut, det räcker att personer har chattat för att de ska hängas ut.

nyheter24.se/nyheter/inrikes/106873-acar-varnar-for-msn-pedofil

Däremot att sprida porr till barn är tydligen ok. En sida som tidigare drevs av de som nu ligger bakom kriminellt.com
    www.expressen.se/1.97526

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän