• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Fröken  Svår

HellviHumle skrev 2009-01-17 00:21:21 följande:

Fröken Svår skrev 2009-01-17 00:18:29 följande:
    Menar du att den som blev oskyldigt utpekad inte var oskyldig? Kanske rent av mördat barnet?Eller hur tänker du nu?
    Mä, jag menar han med web-camen.
  • Nixx

Måste ändå tycka att det är rätt roligt att något jag haft starka åsikter emot, en månad senare visar sig drivas av en kriminell organisation och oskyldiga har hängts ut.

Kom igen då, ni som tyckte det var bra, kom med argument! Sug på den ni

• HellviHumle

Fröken Svår skrev 2009-01-17 00:25:23 följande:

HellviHumle skrev 2009-01-17 00:21:21 följande:
    Mä, jag menar han med web-camen.
    Aha, jag tänkte mer på det första exemplet.
  • Fröken  Svår

HellviHumle skrev 2009-01-17 00:28:04 följande:

Fröken Svår skrev 2009-01-17 00:25:23 följande:
    Aha, jag tänkte mer på det första exemplet.
    Aha
  • Fröken  Svår

Nixx skrev 2009-01-17 00:27:40 följande:

Måste ändå tycka att det är rätt roligt att något jag haft starka åsikter emot, en månad senare visar sig drivas av en kriminell organisation och oskyldiga har hängts ut.Kom igen då, ni som tyckte det var bra, kom med argument! Sug på den ni
    Jag tycker det är tragiskt. Men anser fortf att det är bättre att de som är skyldiga syns.
  • listen

Härligt med lite fler trådar om hur vi kan kränka rättigheter inom rättsväsendet..

• Nixx

Fröken Svår skrev 2009-01-17 00:29:16 följande:

Jag tycker det är tragiskt. Men anser fortf att det är bättre att de som är skyldiga syns.
    Menade givetvis inte roligt i den meningen, det är riktigt tragiskt.

Du stödjer alltså en organisation som mördat, rånat, hotat och misshandlat? Allt detta vägs upp av att man på nytt bryter not lagen och till råga på allt klantar till det med en oskyldig som pekas ut som pedofil.
  • Alltid

Men jag kan tycka att OG är minst lika mkt kriminella som en våldäktsman eller pedofil. I deras brottsregister finns narkotika, hota människor, kanske rentav låta människor "försvinna"......

Och vad ger det inte narkotikans spår... Prostitution tex och där kan jag lova att en och annan har blivit våldtagen. Säkert minderåriga också.

Att tycka det är ok att en sådan organisation driver en sådan sida när de inte är en bit bättre själva anser jag är förskräckligt.

Tycker inte att dessa sidor ska finnas öht. Vad hjälper dem? De flesta pedofiler tex agerar i sin närhet med dem de känner..... Vad hjälper det då att de hängs ut med namn och bild?

• HellviHumle

Fröken Svår skrev 2009-01-17 00:29:16 följande:

Att oskyldiga pekas ut gör inget?
    "Ändamålet helgar medlen!"
  • Fröken  Svår

Nej, jag stödjer inte OG. Nej jag tycker inte att det inte gör något att oskyliga hängs ut.

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän