• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • peppigapia

inte förbjudas tycker det e bra!!!!

• closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 16:34:41 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:27:39 följande: Nej, nu är det svart på vitt för alla att se vilka som ligger bakom och det visade sig vara just sådana som man befarade skulle ligga bakom. Personer som är dömda för brott själva som drar nytta av det hela för egen vinning. När tror du första breven går ut med "betala, annars publicerar vi ditt namn på sidan" börjar dyka upp? Nej du, ett samhälle där kriminella ligor ska leka rättsväsende skrämmer mig.
    "Brev med betala" ??? Vad menar du?
    Vart du än går är du där
  • Familjetrollet

det bästa som kan ske enligt mig.varje privatperson som har barnfamilj bör få veta vem som kan vara pedofil i deras närhet där de bor osv

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Micke

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:39:03 följande:

"Brev med betala" ??? Vad menar du?
    Utpressning kallas det.

Betala oss en summa, annars lägger vi upp ditt namn på hemsidan så att folk runt omkring dig kommer att tro att du är pedofil.
  • peppigapia

Micke skrev 2009-01-04 16:43:02 följande:

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:39:03 följande:
    Utpressning kallas det. Betala oss en summa, annars lägger vi upp ditt namn på hemsidan så att folk runt omkring dig kommer att tro att du är pedofil.
    så du mear att blir man medlem på den där sidan så blir man automatiskt utpressad?????
  • Familjetrollet
    peppigapia skrev 2009-01-04 16:45:36 följande:
    Micke skrev 2009-01-04 16:43:02 följande: så du mear att blir man medlem på den där sidan så blir man automatiskt utpressad?????
    de som hade sidan blev rejält hotade av de som var brottslingar,inte de som var medlemmar
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Micke

peppigapia skrev 2009-01-04 16:45:36 följande:

så du mear att blir man medlem på den där sidan så blir man automatiskt utpressad?????
    Nej.

Jag menar att OG nu har skaffat sig en fin möjlighet att tjäna lite mer pengar. Utpressning är ju inget som är direkt nytt för dessa gossar.

Men det är ju bara en av många risker som finns med en sådan sida.

Känner du själv fullt förtroende för kriminella ligor och litar på de uppgifter som de publicerar?
    Ser ingen risk med det?
  • closetomyheart
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:39:03 följande: Utpressning kallas det. Betala oss en summa, annars lägger vi upp ditt namn på hemsidan så att folk runt omkring dig kommer att tro att du är pedofil.
    Men vänta här nu Micke, är det inte du som vill hålla på rättsväsendet och att saker och ting ska göras lagenligt??????? Om jag inte har helt fel för mig så är ingen skyldig till något tills  motsatsen bevisats.
    Nu gör ju du samma sak som du beskyller de som står bakom sidan för, att de hänger ut folk.
     Du påstår/förutsätter att de som står bakom sidan ska begå ett specifikt brott; utpressning.
    Tycker mig ana en dubbelmoral här som är allt annat än ok!!
    Vart du än går är du där
  • janne j

Det är välkänt att olika kriminella gäng såsom bandidos, HA, orginal gangsters m.m. ägnar sig åt utpressning, eller beskyddarverksamhet som det också kallas. Betalar inte deras "kund" för sig så får de räkna med att bli gravt misshandlad, rånad, få bostaden/affären vandaliserad eller i det här fallet bli uthängd på en sida för dömda pedofiler.

• Micke

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:51:39 följande:

Men vänta här nu Micke, är det inte du som vill hålla på rättsväsendet och att saker och ting ska göras lagenligt??????? Om jag inte har helt fel för mig så är ingen skyldig till något tills  motsatsen bevisats. Nu gör ju du samma sak som du beskyller de som står bakom sidan för, att de hänger ut folk.  Du påstår/förutsätter att de som står bakom sidan ska begå ett specifikt brott; utpressning. Tycker mig ana en dubbelmoral här som är allt annat än ok!!
    De som står bakom sidan hänger ut folk. Det är fakta och ingenting annat.

Jag har inte påstått att de begår utpressning redan idag, men att risken finns och jag tror det bara är en tidsfråga. Det vore ju inte första gången OG ägnade sig åt detta då utpressning är en av deras affärsidéer.
    goteborg.lny.se/og-ledare-gripen-for-utpressning-27474/

Men du känner förstås fullt förtroende för de som väljer att stå utan för lagen? För en person som är häktad i sin frånvaro och därför inte ens kan vistas i Sverige?
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän