• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Miss Q

Micke;

Ja fast jag har ju lik förbannat rätt att ta reda på om min son eller dotters dagispersonal är dömd. Oavsett om de är skyldiga eller inte. Oavsett om det inger en falsk trygghet eller inte. Så det spelar ju ingen roll.

• Miss Q

Micke:

Nej. Det har inget med varandra att göra. När man börjar ta lagen i egna händer. Det har jag ingen avsikt att göra.

• Micke

HellviHumle skrev 2008-12-20 00:29:49 följande:

Ännu en tråd där empatin flödar! Jag är fortfarande mer nervös över alla rattfyllon efter vägarna. Det finns ingen som helst nytta med att hänga ut dömda pedofiler, våldtäktsmän eller andra dömda. Det enda det för med sig är att risken för återfall ökar vilket i sin tur innebär att folk får för sig att de har rätt. Det är lätt att förstå varför vi har en lagstiftande församling!
    Jupps. Rattfyllon är jag också betydligt mer oroad över.
  • Micke

Miss Q skrev 2008-12-20 00:30:53 följande:

Micke: Nej. Det har inget med varandra att göra. När man börjar ta lagen i egna händer. Det har jag ingen avsikt att göra.
    Att hänga ut folk är att ta lagen i egna händer. Det är såväl förtal som brott mot PUL.
  • Miss Q

Micke:

Ja, men det är inte JAG som hänger ut dem. Så återigen, så länge JAG inte tar lagen i mina händer...

• Micke

Miss Q skrev 2008-12-20 00:30:14 följande:

Micke; Ja fast jag har ju lik förbannat rätt att ta reda på om min son eller dotters dagispersonal är dömd. Oavsett om de är skyldiga eller inte. Oavsett om det inger en falsk trygghet eller inte. Så det spelar ju ingen roll.
    Nej du har ingen sådan rätt. Belastningsregistret är inte offentligt. Trodde vi fastslog det redan igår.
  • HellviHumle

Miss Q skrev 2008-12-20 00:30:14 följande:

Micke; Ja fast jag har ju lik förbannat rätt att ta reda på om min son eller dotters dagispersonal är dömd. Oavsett om de är skyldiga eller inte. Oavsett om det inger en falsk trygghet eller inte. Så det spelar ju ingen roll.
    Varför skulle du ha det?
  • Micke

Miss Q skrev 2008-12-20 00:32:36 följande:

Micke: Ja, men det är inte JAG som hänger ut dem. Så återigen, så länge JAG inte tar lagen i mina händer...
    Så då anser du att de som driver sidan gör ett angrepp på rättsstaten?
  • janne j

Lunas skrev 2008-12-20 00:33:19 följande:

Vad är länken till den där sidan?? Skulle vilja ha den.
    justfuckinggoogleit.com/

annars ska den finnas i någons gästbok dock vet jag inte i vems
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän