• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • HellviHumle

Lunas skrev 2008-12-20 00:33:19 följande:

Vad är länken till den där sidan?? Skulle vilja ha den.
    Den som söker skolen finna!
    Känt djungelordspråk, taget ur den heliga skrift!
  • HellviHumle

Miss Q skrev 2008-12-20 00:36:05 följande:

Micke: Självklart! Men JAG gör inte det...
    Innebär det också att om du köper stöldgods så är du utan skuld?
  • Micke

Miss Q skrev 2008-12-20 00:36:05 följande:

Micke: Självklart! Men JAG gör inte det...
    Så du försvarar alltså en grupp som du anser gör ett angrepp på rättsstaten?

Och återigen DU är inte intressant. Ingen bryr sig om DIG. Det handlar om sajten, staten, rättsväsendet etc. Inte om DIG personligen. Försök att fokusera på ngt annat än DIG själv någon gång.
  • closetomyheart

Nya ägare till www.kriminellt.com då de förra blev hotade. De nya ägarna är öppna med vem de är....
    har för mig att någon tidigare tyckte det var märkligt att ägarna var anonyma medan de publicerade namn på förövare...

Vart du än går är du där
  • Micke

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 14:24:56 följande:

Nya ägare till www.kriminellt.com då de förra blev hotade. De nya ägarna är öppna med vem de är.... har för mig att någon tidigare tyckte det var märkligt att ägarna var anonyma medan de publicerade namn på förövare...
    Att original gangsters driver sidan känns ju seriöst och fint. Då vet man ju att sidan verkligen tar rättssäkerheten på allvar.
  • closetomyheart

Det är ju bra att du känner så.
    Nu behöver ju i alla fall ingen klaga på att de som driver sidan är anonyma, eller hur. För det var ju klagomål på det innnan.

Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 14:59:13 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 14:24:56 följande: Att original gangsters driver sidan känns ju seriöst och fint. Då vet man ju att sidan verkligen tar rättssäkerheten på allvar.
    Glömde citera vilket inlägg jag svarade på

Det är ju bra att du känner så.
    Nu behöver ju i alla fall ingen klaga på att de som driver sidan är anonyma, eller hur. För det var ju klagomål på det innnan.
    Vart du än går är du där
    Vart du än går är du där
  • Micke

Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:27:39 följande:

Det är ju bra att du känner så. Nu behöver ju i alla fall ingen klaga på att de som driver sidan är anonyma, eller hur. För det var ju klagomål på det innnan.
    Nej, nu är det svart på vitt för alla att se vilka som ligger bakom och det visade sig vara just sådana som man befarade skulle ligga bakom.
    Personer som är dömda för brott själva som drar nytta av det hela för egen vinning.

När tror du första breven går ut med "betala, annars publicerar vi ditt namn på sidan" börjar dyka upp?

Nej du, ett samhälle där kriminella ligor ska leka rättsväsende skrämmer mig.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän