• Nixx

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Med tanke på att bilderna verkade ha hittats på facebook och liknande så tycker jag det verkar tveksamt om siterna verkligen kan vara säkra på att bilden stämmer överrens med personnumret.

• Nixx

Som kuriosa kan ju nämnas att jag hittade en betydligt mer omfattande site där alla som begått någon typ av "grövre" brott hängdes ut med namn, pnr och bild.

• Nixx
    lovemyboys skrev 2008-11-21 16:21:53 följande:
    Hm, berätta mer....
    Misshandel, rån, sexualbrott etc.

Finns inte så mycket mer att berätta, är inte jättesugen på att sprida adressen då jag är lite kluven i den här frågan.
  • Nixx

Vore kul att testa att skicka in en förfalskad dom med fingerat namn och personnummer och se om dom lägger upp den.

• Nixx

Ingen som reflekterar över att det faktiskt är en verklighet att oskyldiga döms i Sverige (liksom alla andra länder).

• Nixx

Jag skulle hellre se ett register med ja/nej funktionalitet.

Dvs att kunna kolla upp en "barnkär" person och få ett ja eller nej om den är dömd.

• Nixx
    kramgrisen skrev 2008-11-21 19:07:13 följande:
    kanske det, men tycker att man ahr rätt i att veta om någon har gjort grövre brott. och om de upprepar samma brott hela tiden men fortfarand eär ute i samhället, utan hjälp och så..
    Den infon hittar du inte på dessa sidor.
  • Nixx
    Kajsan skrev 2008-11-21 19:19:51 följande:
    Media? Nu handlar det ju om dömda sexbrottslingar, det är ju inget media hittat på.
    Och allt som media skriver om dessa brottslingar stämmer?
  • Nixx
    Ablan skrev 2008-11-21 20:41:50 följande:
    jag tycker att det är ok att publicera det, absolut, oavsett om man blir tryggare eller ej av det så är det ett extra straff för pedofilerna och är det folk födda 1992 dvs 16 åringar som har blivit dömda, så tycker jag att det är ok att hänga ut dem med.
    Så det är okej att utdela straff privat?
  • Nixx

Dessa sidor är olagliga, ni är medvetna om det eller hur?

Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän